- Aká bude farba roka 2025? Oceníte ju v jedálňach, obývačkách aj spálňach
- Nová séria spotrebičov Electrolux, ktorá sa postará o vašu bielizeň – starajte sa o to, na čom vám záleží
- Čo vám v jeseni ušetrí čas a peniaze?
- Detská móda do dažďa: Tieto jesenné kúsky by v šatníku vašich malých dobrodruhov nemali chýbať!
- Tesco pokračuje v boji proti menštruačnej chudobe: Slovenky ušetrili už 30-tisíc eur
Na Slovensku štartuje 3-ročná kampaň „Zamiluj sa do repkového oleja”.
Jej cieľom je propagácia výhod repkového oleja. Ide už o druhú fázu programu, ktorý tentokrát prebehne na Slovensku. Prvá fáza prebehla v rokoch 2011-2014 v Poľsku. Kampaň bude financovaná z prostriedkov Európskej únie, Poľskej republiky a Poľského združenia výrobcov oleja- PSPO.
Začiatok kampane na Slovensku.
- decembra 2015 bola počas tlačovej konferencie oficiálne odštartovaná informačná a propagačná kampaň „Zamiluj sa do repkového oleja”, propagujúca nutričnú a energetickú hodnotu repkového oleja. Začínajú sa tak 3-ročné aktivity, ktorých cieľom je rozšírenie vedomostí o výhodách konzumácie repkového oleja v každodennej strave a zvýšenie jeho spotreby.
Rozsiahle aktivity a odborná pomoc.
V rámci kampane „Zamiluj sa do repkového oleja” sa na slovenskom trhu uskutoční séria aktivít, ktorých cieľom bude informovanie spotrebiteľov o nutričnej hodnote repkového oleja, ale aj zmena uhla pohľadu na tento druh oleja. Na programe sú aktivity v médiách, okrem iného v ženských časopisoch a v ranných televíznych reláciách, na sociálnych sieťach a internetových portáloch venovaných výžive a rodičovstvu. Do vzdelávacej činnosti sa zapoja poprední slovenskí blogeri, ktorí sa zaoberajú gastronómiou a zdravým životným štýlom. Okrem toho sa do kampane zapojili odborníci, ktorí šíria hlavnú ideu kampane.
- MUDr. Alžbeta Béderová, CSc. z Úradu verejného zdravotníctva v Bratislave,
- MUDr. Katarína Babinská, PhD. z Lekárskej fakulty Univerzity J. A. Komenského, špecialistka na výživu so zameraním na rastlinné oleje
- Prof. Ing. Štefan Schmidt, CSc. z Fakulty chemickej a potravinárskej technológie Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.
Kampaň adresovaná ženám a lídrom verejnej mienky.
Kampaň má informačný a propagačný charakter a je zameraná na ženy, ktoré sú v domácnostiach zodpovedné za nákup potravín.
Druhú cieľovú skupinu tvoria osobnosti, ktoré formujú verejnú mienku: lekári, dietológovia, špecialisti na zdravú výživu, odborníci v oblasti gastronómie a médií.
Napriek jeho výhodám, príliš málo poznatkov o repkovom oleji.
V súvislosti s uvedením kampane sa v októbri 2015 do ankety ohľadom povedomia o rastlinných olejoch zapojilo spoločne 325 slovenských odborníkov a spotrebiteľov. Výsledky poukázali, že repkový olej nedoceňujú odborníci, ale ani bežní spotrebitelia.
A čo viac, napriek tomu, že olej má skvelé vlastnosti, vedomosti o nich sú veľmi povrchné. Každý piaty respondent ako hlavný dôvod nákupu repkového oleja uvádza jeho nízku cenu. Až 64% odborníkov vo svojom okolí propaguje pravidelnú konzumáciu repkového oleja. Odborníčka v oblasti dietológie MUDr. Alžbeta Béderová, CSc., na základe svojich poznatkov odporúča konzumáciu repkového oleja, ktorý má takmer rovnaké zloženie ako populárny olivový olej, obsahuje dokonca vyššie množstvo omega-3 mastných kyselín a vitamín E.
Kampaň o výhodách repkového oleja bude adresovaná aj odborníkom a lídrom v oblasti verejnej mienky. Podrobné informácie o kampani sú dostupné na internetovej stránke: www.zamilujsadorepkovehooleja.eu.