Goodyear stavia automatizovaný závod na výrobu pneumatík

Spoločnosť The Goodyear Tire & Rubber Company pokračuje v uplatňovaní svojho obchodného modelu založeného na prepojovaní. V polovici septembra oznámila zámer vybudovať v Luxembursku nový výrobný závod, ktorý bude využívať najmodernejší výrobný proces, aby dokázal splniť rastúce požiadavky zákazníkov a spotrebiteľov na prémiové pneumatiky.

Nový patentovaný výrobný postup pomenovaný Mercury vychádza z vysoko automatizovaných navzájom prepojených pracovísk, v ktorých sa postupne uplatňujú jednotlivé výrobné technológie s cieľom čo najefektívnejšej výroby prémiových pneumatík v malých sériách. Vyrába sa pri ňom obmedzený počet kusov pre potreby dodávok náhradných dielov alebo originálnej výbavy na želanie.

Postup Mercury a s ním spojené plány spoločnosti Goodyear pri príležitosti slávnostného položenia základného kameňa nového zariadenia v polovici septembra v Luxemburgu predstavil jej predseda, CEO a prezident Richard J. Kramer.

Mercury je našou odpoveďou na rastúcu zložitosť, s ktorou sa musí odvetvie výroby pneumatík vysporiadať v dôsledku toho, že sa stále rozrastá počet modelov vozidiel a ich rôznych verzií ponúkaných zákazníkom,“ povedať Richard J. Kramer. „Vďaka nej sme schopní zvýšiť rýchlosť a pružnosť, aby sme mohli vyhovieť rastúcemu dopytu po malých objemoch vysoko ziskových prémiových pneumatík Goodyear a dodávať ich zákazníkom podľa ich želania a rýchlejšie ako doposiaľ.“

Mercury nás ďalej posunie v našom obchodnom modeli založenom na prepojovaní, ktorý previaže všetky naše aktíva – od výrobnej linky až po zákazníkov, ktorí si vybrali pneumatiky Goodyear online alebo u obchodníka,“ dodal. „Doplní naše súčasné vysoko kapacitné výrobné závody a poskytne nám skutočnú konkurenčnú výhodu.“

Nový výrobní závod s plánovaným otvorením v roku 2019 sa nachádza v tesnej blízkosti luxemburského svetového inovačného centra spoločnosti Goodyear a jeho skúšobných plôch. Investícia na vybudovanie zariadenia s celkovou ročnou kapacitou pol milióna pneumatík dosiahne 77 miliónov dolárov. Závod vytvorí 70 nových pracovných miest na plný úväzok.

Technológie využité pri výrobnom postupe Mercury počas uplynulých piatich rokov vyvíjali a testovali inovačné a vývojové centrá spoločnosti Goodyear. Názov Mercury odkazuje k bájnemu bohu obchodu a cestovania Merkurovi, ktorý zakladateľa spoločnosti Franka A. Seiberlinga inšpiroval k vytvoreniu loga spoločnosti Goodyear – okrídlenej topánky