Nové pneumatiky s hodnotou štítku valivého odporu A

Spoločnosť Goodyear predstaví tento týždeň na veľtrhu úžitkových vozidiel IAA 2016 v Hannoveri prototyp nákladných pneumatík Goodyear SUPER FUELMAX. Prototypom pneumatík na riadenú aj hnanú nápravu, ktorý spĺňa požiadavky na najvyššiu úspornosť zodpovedajúcej triede A energetických štítkov Európskej únie, bude vybavený jeden z modelov expozície značky DAF, ktorá všeobecne vyniká vysokou hospodárnosťou.

Prototyp vystavených pneumatík Goodyear – SUPER FUELMAX S na riadenú nápravu s rozmerom 385 / 55R22.5 a SUPER FUELMAX D na hnanú nápravu s rozmerom 315 / 70R22.5 – vychádza z veľmi úspešného radu pneumatík s nízkym valivým odporom Goodyear FUELMAX. Na veľtrhu IAA bude prezentovaný na ťahači DAF XF optimalizovanom na čo najnižšiu spotrebu. Popri štítku s hodnotou A podľa metodiky Európskej únie spĺňajú pneumatiky na hnanú nápravu takisto podmienky certifikácie pre označenie zimných nákladných pneumatík symbolom hory s trojitým vrcholom a symbolom snehovej vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF). Prototyp extrémne úsporných pneumatík odráža odhodlanie značky Goodyear vyvíjať inovatívne výrobky, ktoré znižujú celkové náklady dopravcov na vlastníctvo ich vozidiel pomocou nízkej spotreby paliva, ktoré tvoria ich kľúčovú nákladovú položku.

„Prototyp nových pneumatík Goodyear SUPER FUELMAX ilustruje naše odhodlanie prichádzať s inovatívnym riešením potrieb dopravcov,“ povedal Benjamin Willot, marketingový riaditeľ úžitkových pneumatík značky Goodyear v regióne Európy, Blízkeho východu a Afriky. „Štítky Európskej únie pokrývajú iba tri ukazovatele výkonnosti, my však každý nový výrobok pred uvedením na trh hodnotíme podľa 50 rôznych výkonnostných charakteristík a musia spĺňať všetky ich náročné požiadavky. Pneumatiky SUPER FUELMAX s hodnotou valivého odporu triedy A štítka EÚ dokladajú náš záväzok vyvíjať pre zákazníkov moderné úsporné nákladné pneumatiky, ktoré však súčasne spĺňajú aj všetky ostatné dôležité kritériá.“

Zloženie zmesi na pneumatiky na hnanú aj na riadenú nápravu na báze siliky bolo vyvinuté špeciálne pre tento prototyp. Vďaka kombinácii špeciálneho výrobného postupu a vulkanizácie sa silika s polymérom spája spôsobom, ktorého výsledkom je nižšia hodnota valivého odporu a vysoká životnosť behúňa.

Dezén behúňa pneumatík SUPER FUELMAX S na riadenú nápravu vsádza na preverenú a osvedčenú technológiu dezénových drážok IntelliMax. Vďaka skrytým drážkam tvaru slzy, ktoré sa v stope zatvárajú, táto technológia obmedzuje možnosť vzniku šmyku, a to najmä v zákrutách. Horizontálne prepojené obvodová rebrá sa vzájomne podopierajú, čo obmedzuje ich pohyblivosť a zvyšuje pevnosť behúňa.

V prípade pneumatiky SUPER FUELMAX D na hnanú nápravu Goodyear upravil dezén blokov behúňa a zvýšil aj ich tuhosť. V kombinácii so zmesou s nízkym valivým odporom je výsledkom novej celkovej konštrukcie pneumatík významne lepšia palivová hospodárnosť v porovnaní so súčasným radom FUELMAX D. Upravená konštrukcia ďalej priniesla aj zníženie hodnoty valivého odporu pri zachovaní vyváženej výkonnosti v ostatných dôležitých kritériách. Medzi centrálnymi a bočnými rebrami Goodyear uplatnil technológiu IntelliMax Rib, aby pomocou tvarových zámkov zvýšil tuhosť rebier a znížil tak valivý odpor, predĺžil kilometrový výkon a zaistil rovnomerné opotrebovávanie.