- Nová séria spotrebičov Electrolux, ktorá sa postará o vašu bielizeň – starajte sa o to, na čom vám záleží
- Čo vám v jeseni ušetrí čas a peniaze?
- Detská móda do dažďa: Tieto jesenné kúsky by v šatníku vašich malých dobrodruhov nemali chýbať!
- Tesco pokračuje v boji proti menštruačnej chudobe: Slovenky ušetrili už 30-tisíc eur
- Tešíte sa do školy?
Viac miesta, viac X-ka. Nové BMW X1 s predĺženým rázvorom.
Z prvej generácie BMW X1 sa celosvetovo predalo vyše 800 000 kusov, pričom takmer 200 000 v Číne. Približne 140 000 kusov bolo dokonca vyrobených miestnym závodom Tiexi spoločnosti BMW Brilliance. Špeciálne pre Čínu preto BMW vyvinulo novú generáciu BMW X1 s predĺženým rázvorom. Vďaka dokonalému pochopeniu potrieb zákazníkov v danej kategórii model novej generácie ešte viac vyhovuje ich požiadavkám. Vyrába sa v spomínanom závode Tiexi v Šen-jangu.
Nové BMW X1 s predĺženým rázvorom ponúka obzvlášť veľkorysý priestor v zadnej časti a zároveň vystupuje do popredia v oblasti univerzálnosti a kvality. Môže sa pochváliť výrazne väčšími rozmermi, dizajnom z rodiny modelov BMW X, zdokonalenou funkčnosťou a vyšším posedom vodiča i spolujazdca, vďaka čomu prináša ešte intenzívnejšiu zmes DNA vozidiel SAV (Sports Activity Vehicle). Úplne nová generácia motorov s technológiou BMW TwinPower Turbo a najnovšia verzia inteligentného pohonu všetkých kolies BMW xDrive pomáha nadobudnúť výnimočnú radosť z jazdy a efektivitu. Množstvo inovatívnych prvkov výbavy, inteligentná konektivita, moderné prémiové prostredie kabíny, ktoré tiež vyniká vysoko kvalitnými materiálmi a vynikajúcou povrchovou úpravou, to všetko je dôkazom pokroku nového BMW X1 s predĺženým rázvorom v porovnaní s jeho predchodcom.
Nové BMW X1 s predĺženým rázvorom (kombinovaná spotreba paliva: 7,3 – 6,1 l / 100 km; kombinované emisie CO2: 173 až 146 g / km) bolo predstavené v Číne s tromi motorizáciami. BMW X1 sDrive18Li je poháňané benzínovým trojvalcovým motorom s výkonom 100 kW / 136 koní. Modely BMW X1 sDrive20Li a BMW X1 xDrive20Li poháňa štvorvalcový benzínový motor s výkonom 141 kW / 192 k, zatiaľ čo ďalší štvorvalec produkujúci maximálny výkon 170 kW / 231 k poháňa BMW X1 xDrive25Li.
Trojvalcový motor pod kapotou nového BMW X1 sDrive18Li je štandardne spojený so šesťstupňovou prevodovkou Steptronic, zatiaľ čo vo zvyšných modeloch je štandardom osemstupňová prevodovka Steptronic. Modely BMW X1 sDrive18Li a BMW X1 sDrive20Li majú pohon predných kolies vyladený tak, aby zabezpečoval jazdný dynamiku, pre ktorú je značka preslávená. V prípade modelov BMW X1 xDrive 20Li a BMW X1 xDrive25Li inteligentný pohon všetkých kolies navrhnutý pre optimalizovanú efektívnosť zaručuje, že hnacia sila je podľa potreby permanentne rozdeľovaná medzi predné a zadné kolesá.
Nové BMW X1 s predĺženým rázvorom je dostupné s dizajnovými balíkmi xLine a SportLine so všetkými variantmi motorov a konfiguráciami pohonu.
Dominantný a všestranný člen rodiny modelov BMW X.
Vyšší posed, zväčšený priestor, štýlové prémiové prostredie a ešte väčšia variabilita interiéru podčiarkujú status predĺženej verzie nového BMW X1 ako zvrchovane sebaistého a všestranne talentovaného prírastku do segmentu.
S proporciami 4,56 metra na dĺžku, 1,82 metra na šírku a 1,62 metra na výšku sa nové BMW X1 s predĺženým rázvorom začleňuje do triedy Sports Activity Vehicle. V porovnaní so svojím predchodcom narástol nový model do dĺžky o 8 centimetrov, do šírky o 2 centimetre a do výšky približne o 4 centimetre. Väčšie rozmery spoločne s novou architektúrou vozidla vydláždili cestu ohromnému zväčšeniu vnútornej priestrannosti.
Vynikajúci komfort sedenia a výrazne viac priestoru.
Nové BMW X1 s predĺženým rázvorom má mimoriadne variabilný interiér. V porovnaní s predošlým modelom bol komfort sedenia výrazne vylepšený obzvlášť v zadnej časti, kde si pasažieri môžu užiť oveľa viac miesta. Množstvo priestoru pre kolená, ktoré nájdu pasažieri v druhom rade, je neobyčajne veľkorysé. V závislosti od polohy, v ktorej sa nachádza zadná lavica (možnosť pohybu v smere dopredu a dozadu v rozmedzí 13 centimetrov) je priestor na kolená väčší o 5 až 18 centimetrov, než bol v prvej generácii BMW X1. Jazdný komfort zvyšujú aj operadlá zadných sedadiel s nastaviteľným sklonom. K dispozícii je tiež množstvo vreciek a úložného priestoru vo dverách.
Batožinový priestor nového BMW X1 s predĺženým rázvorom má objem medzi 465 až 675 litrami v závislosti od polohy zadnej lavice. V štandardnej polohe je to 505 litrov, čo je najmenej o 45 litrov viac v porovnaní s jeho predchodcom. Sklopenie operadla zadných sedadiel deleného v pomere 40:20:40 umožňuje zväčšiť prepravnú kapacitu až na 1 650 litrov. Príplatkové automatické otváranie dverí batožinového priestoru robí jeho používanie ešte jednoduchším, pričom príplatkový „komfortný prístup“ zahŕňa aj ovládanie dverí batožinového priestoru bez použitia rúk.
Sofistikovaná technológia podvozka – vrátane dynamického riadenia tlmičov
Pre potreby predĺženej verzie BMW X1 bol podvozok pôvodného BMW X1 úplne prepracovaný. Pozostáva zo zavesenia typu MacPherson na prednej náprave a z viacprvkového zavesenia kolies na zadnej náprave. Inteligentná ľahká konštrukcia s vysokým podielom hliníka a vysokopevnostnej ocele zvýšila tuhosť a zároveň znížila hmotnosť. Inovatívne uchytenie náprav, ich špecifická kinematika a sofistikované trojbodové uloženie tlmičov pomáhajú zvyšovať agilitu a jazdný komfort automobilu.
Predĺžená verzia nového BMW X1 je vybavená posilňovačom riadenia Servotronic s premenlivým účinkom v závislosti od rýchlosti, ale aj dynamickým riadením tlmičov. Elektronicky ovládané tlmiče zvyšujú komfort jazdy nového modelu BMW X a vylepšujú jeho dynamické vlastnosti. K dispozícii sú dve nastavenia tlmičov, ktoré je možné aktivovať pomocou prepínača jazdných režimov Driving Experience Control.
Štruktúra karosérie nového BMW X1 s predĺženým rázvorom sa vyznačuje ako zvýšenou torznou tuhosťou, tak aj optimalizovanou hmotnosťou – výsledok inteligentnej kombinácie materiálov skeletu karosérie. Následkom toho je automobil agilnejší a efektívnejší a zároveň poskytuje vynikajúcu ochranu pasažierom. Sila nárazu je pri kolízii odklonená pomocou precízne definovaných dráh zaťaženia a absorbovaná veľkoryso dimenzovanými deformačnými zónami. V interiéri je samozrejmosťou kompletná bezpečnostná výbava vrátane predných a bočných airbagov, ako aj hlavových airbagov po stranách a trojbodových samonavíjacích bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách. Všetky varianty modelu štandardne jazdia na pneumatikách typu run-flat.