Medzinárodný deň borovičky patrí do kalendára

Medzinárodný deň borovičky (MĎB) konečne musí mať pevné miesto v kalendári. Je o tom presvedčených stále viac a viac priaznivcov tohto obľúbeného slovenského nápoja a s nimi už aj hlavný predstavený cirkvi Svedkov Liehovových, borovičkový teoretik a stand-up komik Gabo Žifčák. Rozhodol sa preto napísať list do Organizácie Spojených Národov s cieľom ustanoviť 24. jún za oficiálny sviatok MĎB.  

Vznik MĎB vlani na Jána privítalo množstvo Slovákov a pre veľký úspech má svoje pokračovanie aj tento rok. Aktivity druhého ročníka kampane sa primárne sústredia na 24. jún, kedy sa zintenzívňujú naše snahy o zaregistrovanie MĎB podľa pravidiel Organizácie Spojených Národov (OSN). Iniciatívu v tejto veci prebral stand-up komik Gabo Žifčák. Medzinárodný deň borovičky sa rozhodol podporiť, pretože borovička si svoj sviatok určite zaslúži. A teda, keď už podporiť tak poriadne, a to rovno oficiálnym listom do OSN so žiadosťou o uznanie MĎB ako oficiálneho sviatku. „Naša vláda nás chce v poslednej dobe o naše sviatky obrať, vraj oddychujeme veľa. Ja hovorím, že oddychu nie je nikdy dosť a namiesto toho, aby sme nejaké sviatky zrušili, treba ich pár ešte pridať. Veď oslavujeme také blbosti, ako napríklad sviatok práce. Prečo by sme teda nemohli mať aj sviatok borovičky,“ pýta sa hlavný predstavený cirkvi Svedkov Liehovových a borovičkový teoretik.

Registrovanie MĎB v kalendári môžu podporiť aj samotní milovníci borovičky. Pre nich je vytvorená fan page Medzinárodný deň borovičky na sociálnej sieti Facebook

(https://www.facebook.com/denborovicky/photos/a.620039251484796.1073741828.616827478472640/829612317194154/?type=3&theater).

Pokiaľ pridajú svoj „like“ a podporia túto iniciatívu, Kalendar.sk sa zaviazal, že 24. jún zaradí na týždeň ako oficiálny sviatok MĎB. Významnou časťou opäť prispejú aj rôzne bary, kluby, reštaurácie a pohostinstvá a v tento deň pripravia pre svojich zákazníkov špeciálne ponuky na oslavu ich obľúbeného nápoja, borovičky.

Za iniciatívou vzniku MĎB stojí veľkoobchod METRO a päť veľkých výrobcov borovičky: FRUCONA TRADE KOŠICE, s.r.o., GURLEX, s.r.o., Stará Ľubovňa, trenčiansky OLD HEROLD, s.r.o., PRELIKA, a.s. z Prešova a ST. NICOLAUS, a.s., Liptovský Mikuláš, ktorí sa pri tejto príležitosti spojili a ide o im o spoločný cieľ pozdvihnúť tento unikátny a jedinečný nápoj typický pre Slovensko.

„Výroba borovičky má v našej krajine dlhoročnú tradíciu. Keďže ide o čisto slovenský produkt, patrí jej nesporne stále miesto na našich pultoch. Sme presvedčení, že borovička je natoľko obľúbený nápoj Slovákov, že MĎB musí byť zapísaný v kalendári,“ uviedol Jozef Greňo, riaditeľ nákupu spoločnosti METRO.