Labutia pieseň spaľovacích motorov? V prípade VW Touareg Hybrid 3.0 V6 určite nie.

Volkswagen a jeho koncernové automobily diktujú tempo trhu. Pod svojimi ochrannými krídlami má mnoho iných európskych značiek, ktoré mu vďačia za renesanciu svojho mena. Príkladom je Seat, alebo Škoda.

Volkswagen Touareg

Toto auto zreje ako víno. Na začiatku to bolo obyčajné SUV, ale neskôr sa zmenilo na ikonu tohto segmentu. Reálne jeho pozíciu ohrozujú iba Porsche Cayenne a Audi Q7, čo sú vozidlá z koncernu VW. Na trhu je v poradí už druhá generácia Touaregu, tá prvá sa začala predávať v roku 2002. V redakcii sme testovali verziu s hybridným pohonom. Na parkovisku pôsobí ako všetky ostatné verzie tohto modelu, jediným indikátorom odlišnosti je minimalistický štítok s označením Hybrid. Žiadne extrémne doplnky à la DTM. Striedmosť nadovšetko. Dizajn exteriéru je nám notoricky známy a preto máme čas prezrieť si interiér. Po zabuchnutí dverí nastáva ticho a čuchové bunky vám atakuje príjemná vôňa kože. Vaše pozadie je pohodlne uložené v sedačke, ktorá má 12 parametrov nastavenia. Laborovanie, ako si ju ideálne nastaviť, chvíľu trvá. Sú to dobre známe pocity z limuzíny, ale pritom sedíte o niekoľko desiatok centimetrov vyššie.

Jazda je prekvapením. Pozitívnym.

Tieto vlastnosti môžu evokovať, že sa auto bude chovať ako limuzína, aj keď je to SUV a k tomu aj hybrid. No k tomuto druhu pohonu sa neoplatí byť skeptický, ako sme sa onedlho presvedčili na vlastnej koži. Auto netrpí schizofréniou. Má dve srdcia, no nie dve duše. VW Touareg Hybrid 3.0 V6 vie presne na čo sú určené a na nič sa nehrá. Benzínový motor má výkon 333 koní, a ten druhý, elektrický má 47 koní. Ich symbióza je skvelá, pri jazde ju ani nevnímate. V meste jazdí s elektromotorom potichu.

Plný výkon dosiahnete tak, že plyn zakopnete až na doraz. Potom sa prebudí k životu stádo 380 koní a akcelerácia je na takého mastodonta spektakulárna. Prevodovka je osem stupňový automatický Tiptronic. Manuálne preraďovanie už nie je módne a ani veľmi pohodlné v tomto segmente. Niekedy nastane situácia, že prevodovka nezaradí podľa vašich predstáv, ale to nevyriešite. Iba si časom zvyknete, no nestáva sa to často.

Kde je jeho miesto?

Volkswagen ponúkal ešte nedávno rôzne motorové špecifikácie Touaregov. Na výber bola verzia s extrémne výkonným motorom W12, alebo V8. Pamätáte si na video s modifikovaným Touaregom V10 TDI, ktorý utiahol Boeing 747-200? Tieto zábery obleteli celý svet. Uvedené trio motorov už v aktuálnej ponuke nenájdeme, pretože ich Volkswagen stiahol z predaja kvôli malej predajnosti. Toto boli motory s ktorými jazdíte inde a inak ako s Hybridom, ktorý je primárne určený do hustej mestskej premávky a na rodinné víkendové výlety na chatu, ktoré zvládne s veľkým prehľadom. Samozrejme najlepšie si jeho funkčnosť overíte v teréne, ale ako často jazdíte mimo asfaltových ciest? Kúpite si ho preto, aby ste mohli cestovať v meste s nadhľadom, v pohodlí a ekonomicky. Pokiaľ predsa len dostanete chuť si zajazdiť po poľnej ceste, alebo v bahnistom teréne, Volkswagen vás nikdy nesklame.

Náš verdikt:

Je to Volkswagen, takže o kvalite vozidla ako celku toho veľa písať nemusíme. Postačí iba jedno slovo – výborná.