Opel Corsa má 100 koní a jazdí parádne

Šiesta generácia Oplu Corsa je malá a sexy. V meste jazdí parádne aj keď má len 1,2-litrový motor. Na jednotku ju v športovom režime bez problémov vytočíte a hladko ťahá a navyše pritom aj dobre znie. Ide o mix vlastností, ktoré inak nudnú jazdu v uličkách premieňajú na zábavné chvíle. Auto navyše dobre sedí, takže si ho môžete užiť aj na horských či okresných cestách.

K interiéru len krátko. Volant má klasické rozmiestnenie ovládacích prvkov, aké nájdete vo všetkých nových Oploch, čiže je intuitívne a jednotlivé prvky kladú adekvátny odpor, takže po stačí par stoviek kilometrov a viete, kde a čo treba stlačiť, aby ste si nastavili požadovanú funkciu. Priemerný, 180 centimetrov vysoký vodič má za volantom s plochou spodnou časťou venca dosť miesta na kolená a ani vlasmi nešúcha strop. Jediné, čo nás v aute rušilo bol červený pásik v stredovej línii prístrojovej dosky v červenej farbe, lenže to sa dá jednoducho vyriešiť počas špecifikácie pri kúpe.

Za šoférom nie je miesta na rozdávanie, ale poskladá sa tam aj 185 centimetrový chlap s tým, že sa kolenami dotýka predného sedadla. To je však v malých hatchbackoch bežný jav. Ešte skôr, než sa pozrieme na to, aký je na cestách, nazrime pod veko kufra. Vnútri odveziete aj väčší nákup, ale rozmerné krabice si vyžiadajú zapojenie priestorového myslenia a predstavivosti.

Corsa s 1,2-litrovým motorom je auto pre mladých. Je zábavné a pritom ponúka vyvážený mix vlastností. Iste, nie je to 500 Abarth ani Fiesta ST, ale je dynamické. Má manuálnu šesťstupňovú prevodovku a sto koní pod kapotou, čo síce na papieri neohúri. Stačí však informácia, že jej hmotnosť neprekračuje tonu. Ak sa nechcete len viesť, ale túžite si naozaj zašoférovať, stlačte dve tlačidlá uložené pred riadiacou pákou. Prvým vypnete asistenta trakčnej kontroly, takže sa najmä na prašnom a mokrom povrchu poľahky pretočia predné kolesá. Druhým aktivujete režim šport, čím sa zmení zvuk auta a minimálne prvý dojem bude, že reaguje rýchlejšie na plyn a ma celkovo ostrejšie reakcie. Ako teda jazdí?

Investujte do pneumatík

Corsu poriadne neužijete na diaľnici ani v meste, keďže tam je to zväčša nuda s každým autom. Zostávajú okresné cesty. Pod pravým členkom je síce skromnejší počet koní, lenže o to viac sa môžete hrať s otáčkami a cibriť si vodičské umenie. Krátke dráhy páky vyžadujú trochu cviku, než prestanete premýšľať nad zaradeným prevodom, čo sa stane najmä vtedy, keď presadnete z vozidla, v ktorom to je naopak. Keď si začnete veriť a vo vyšších rýchlostiach stupeň trafíte najmä v ostrých zákrutách, začnete využívať potenciál malého motoru. Pred Devínskou Novou Vsou v Bratislave je séria rôzne veľkých kruhových objazdov, ktoré delia krátke aj dlhé rovinky, kde 1,2-litru môžete dať poriadne napiť. Najmä v noci tam nejazdí takmer nikto, takže máte v podstate privátnu pretekársku dráhu v meste, kde musíte dávať pozor len na zajace a líšky. Niektoré výjazdy z týchto kruháčov vynášajú, inde to zasa môžete rozbaliť naplno a práve tu sa ukázalo, že Corsa na dodávaných pneumatikách trpí. Na širších objazdoch sme išli približne 50-55 km/h, no to bol jej limit, pretože potom prišla citeľná nedotáčavosť a predné gumy to skrátka „nedali“ a museli sme tvrdo brzdiť a až príliš sa venovať volantu. Bolo však citeľné, že príčina netkvie v podvozku ani motore. Zhodli sme sa, že sériové pneumatiky nestíhajú. Čo však nie je zlá správa. Ak by ste kúpili lepšiu sadu, na tomto úseku by to pridalo pokojne aj viac ako 10 km/h prejazdovej rýchlosti a to je pre auto s preplňovaným benzínovým motorom s maximálnym krútiacim momentom 205 Nm dobrá správa. A to nie je všetko! Rýchla a tvrdá jazda sa na spotrebe odzrkadlila minimálne. Výrobca udáva 5,9 litra, my sme mali 6,6.

Vo výsledku je teda Corsa vo verzii GS Line agilným vozidlom s dobre vyladeným podvozkom, ktoré má v podstate len dve negatíva a tie sa pritom dajú poľahky vyriešiť. Červený pásik a zlé obutie, ale to viete ľahko vyriešiť.

Opel Corsa 1,2 GS Line

Motor: preplňovaný benzínový R3/12V, 1 199 cm³

Výkon 100 koní pri 5500 ot.min-1

Max. krútiaci moment: 205 Nm pri 1750 ot.min-1

Zrýchlenie: 0 – 100 km/h za 9,9 s

Max. rýchlosť: 194 km/h

Text: AK Foto: AO