Škoda Karoq SPORTLINE dostala 320 Nm

Menšie SUV v ponuke Škody pôsobí na ulici parádne najmä vďaka ostrým tvarom karosérie. Vytvára tak dojem, akoby patrilo o triedy vyššie – priamo do elitnej kategórie športových SUV, najmä v kontrastnej kombinácii červeného laku s čiernymi doplnkami. Estetický dojem však predstavuje len jednu stranu mince. Druhú, oveľa podstatnejšiu, tvoria jazdné vlastnosti. A tie sú fenomenálne!

Hra detailov

Karoqov stretnete na ulici v priebehu dňa desiatky, ale model Sportline zatiaľ patrí k menej častému úkazu. Zvonka ho odlíšite od bežných modelov vďaka prepracovaným a lakovaným nárazníkom lesklej čiernej farby. Vyníma sa najmä v kombinácii červenej karosérie a čiernych detailov. Čas ukázal, že ide o atraktívne sfarbenie, ktoré svedčí väčšine výkonných vozidiel. A nemusí to byť práve Ferrari s dvanásťvalcovým motorom, aj v Karoqu so 190 konskými silami sa môžete cítiť podobne. Stačí si na virtuálnom kokpite nastaviť športový mód a prejav kompaktného SUV sa zmení na nepoznanie. Cez trojramenný volant obšitý perforovanou kožou ucítite, ako mierne stuhne riadenie a pravou nohou vám preletí signál do mozgu, že trochu stuhol plynový pedál. Zmení sa aj odozva bŕzd, tlmiče filtrujú nerovnosti o čosi tvrdšie a náklony karosérie s vyššie umiestneným ťažiskom nie sú také, ako v prípade ekologického režimu (ECO) zameraného na minimalizovanie spotreby paliva. Model Sportline si môžete vybrať s motorom TSI alebo TDI, pričom oba dostanete so 7-stupňovou automatickou, dvojspojkovou prevodovkou DSG, ktorá pracuje tak plynulo, že si jej zásahy pomaly ani neuvedomujete. A ak budete chcieť prevziať oprate, stačí prepnúť na radenie pomocou pádiel pod volantom. Väčšiu zábavu si s nimi užijete síce v rýchlom úseku niekde za mestom, ale nonšalantne zvládne aj razantný odpich v meste, kde sa pravidelne suniete pomaly vpred, no keď zrazu zistíte, že na oranžovú už nedobrzdíte a dupnete na plyn, bez problémov vyrazíte aj v režime manuálneho radenia, keďže budete mať dostatočnú výkonnostnú rezervu. Na športovom displeji vystrelí ručička na ukazovateli plniaceho tlaku turbodúchadla a nasleduje lineárny záťah. Prenos energie naprieč nápravami na adaptívnom podvozku je natoľko podmanivý, že neuplynie deň, kedy by ste nezrýchlili len tak, bezdôvodne. Celkom dobre to spríjemní čas strávený za volantom.

Exceluje v teréne

Karoq má pohon všetkých kolies a 320 Nm, takže neexistuje situácia, v ktorej by neobstálo na výbornú. V okolí Bratislavy je niekoľko zaujímavých lokalít, ktoré dôkladne preveria kvality SUV. Patrí k nim aj okolie areálu Divokej vody Čunovo. Cestou pozdĺž vodného diela Gabčíkovo sa dostanete k niekoľkým zjazdom k rieke Dunaj. Práve tie sú miestami poriadne strmé a počas leta tam panuje sucho, takže musíte riešiť správne dávkovanie ply- nu, aby vám neprekĺzli kolesá a nezačali ste sa sunúť bokom. Vďaka dostatočnej svetlej výške nemusíte až tak riešiť nájazdový uhol a podvozok, ktorý si nastavíte pár klikmi na stredovej konzole tesne pod pákou automatu, sa v momente prispôsobí podmienkam. Kolesá sa zahryznú do sypkého podkladu a v priebehu niekoľkých sekúnd sa dostanete na horizont. Podivuhodný nie je ani tak spôsob, akým športová verzia Karoqu likviduje terén, ale skôr to, že rezké tempo na normálnych cestách nevysáva jeho nádrž. Priemerná spotreba s ťažkou nohou na plyne totiž nepreklenula deväť litrov benzínu, čo je v prípade športovo ladeného SUV zaujímavý fakt. Čerešničkou na torte je, že vzdialenosť ubieha v prvotriedne spracovanom interiéri, ktorému dominuje kontrastné prešívanie sedadiel bielou niťou.

Text: AK Foto: AO