HYUNDAI Tucson N-Line – stačí 185 koní na 1,7 tony?

V segmente SUV je poriadne živo a Hyundai do boja vyslal Tucson. Už bežný model vyzerá dobre a v meste ladnými tvarmi obstojí aj pri zrovnaní s oveľa drahšími kusmi od prémiových značiek. Z ponuky si môžete vyberať aj špeciálnu verziu N-Line, ktorá neohúri len nablýskaným exteriérom s množstvom dizajnových doplnkov, ale prekvapivo dobre zvláda terén.

Súčasná generácia Tucsonu je na trhu od roku 2015, no ani po štyroch rokoch nestratil nič na atraktivite a zreje ako víno. Nedávno mu dožičili omladzovaciu kúru prostredníctvom čiernych doplnkov, ktoré zdobia prednú masku chladiča, disky, zadný difúzor aj nasávacie otvory v prednom nárazníku či spätné zrkadlá. Decentné prvky nájdeme aj inde, lenže oveľa podstatnejšie než to, ako vyzerá, je to, ako jazdí. Väčšina SUV terén neokúsi, pretože majitelia sú hákliví na drahé disky a lak a málo z nich si v teréne verí v nájazdových uhloch, takže netušia, čo ich auto dokáže. Hlboké bahnité koľaje na vyjazdenej poľnej ceste alebo lesná cestička síce nepredstavujú najnáročnejší terén, no už tam sa ukáže, ako je vozidlo vyladené.

Tento N-Line poháňa dvojlitrový naftový motor s výkonom 185 koní a krútiacim momentom 400 Nm a na nápravy sa energia prenáša prostredníctvom osemstupňovej automatic- kej prevodovky a na nespevnenom teréne nemal problém. Zvládol rozjazd, pri ktorom sme zastavili a nechali kolesá pod ťarchou približne 1,7 tony klesnúť pod úroveň rozmáčanej, a teda poriadne klzkej ornice. S voličom prevodovky zaradeným v polohe „D“ stačí zatlačiť na plyn a ste vonku. Ak však máte páku vychýlenú na manuálne radenie, môžete sa trochu pohrať a vytočiť motor. Vtedy od 19-palcových pneumatík odletia hrudky mokrej hliny aj niekoľko metrov. Máte však aj možnosť rozdeliť výkon medzi nápravami v pomere 50:50, a potom sa vyhrabete elegantne.

Podvozok nesklame ani na cestách s hlbokými jamami plnými vody, ktoré môžete vymiesť aj vo vyššej rýchlosti a jediné, čo dostane poriadne zabrať, budú žalúdky posádky. Je to vďaka tomu, že Tucson N-Line má oproti normálnemu modelu o čosi tvrdšie nastavenie podvozku. Vpredu jetuhší o 5% a vzadu o 8 %, čo poznáte napríklad aj na veľkých kruhových objazdoch, kde sa takmer nenakláňa, ani keď idete viac ako 60 km/h.

Tvrdší podvozok a ostrejšie reakcie na plyn sú citeľné najmä vtedy, keď si nastavíte športový režim. Riadenie je však mierne preposilňované a pri väčšom počte nerovností na ceste trochu zatiahne za ruky. Ide však o prejav, na ktorý si zakrátko zvyknete a prestanete ho vnímať. Pozornosť potom môžete sústrediť na interiér, kde na prvý pohľad zaujme kontrastné červené prešívanie kožených prvkov aj sedačky s dobrým bočným vedením alebo na audio s výborným priestorovým zvukom.

 

Text: AK Foto: AO