Kto inšpiruje Slovenky pri výbere kozmetiky? Reklamy určite nie

Kde Slovenky hľadajú beauty tipy a triky? A na koho rady dajú, keď sa rozhodujú zmeniť svoju kozmetiku? Je naozaj pravda, že ženy nechávajú v drogériách desiatky eur mesačne? Aj na tieto otázky sa sústredil prieskum CD kozmetiky.

Len správna starostlivosť zohľadňujúca potreby pokožky, stojí za krásnou a žiarivou pleťou. Aby však výsledok nášho každodenného snaženia zodpovedal očakávaniam, nesmieme podceniť ani výber vhodnej kozmetiky. Výrobcovia kozmetiky neustále prinášajú produkty s vylepšeným inovovaným zložením. Ponúkajú ich vo farebných obaloch s chytľavými sloganmi, ktoré sľubujú okamžitú regeneráciu unavenej pokožky a vlasov, účinné vyhladenie aj hlbokých vrások či 24-hodinový účinok antiperspirantu bez kvapky potu. Pre väčšinu žien znamenajú prikrášlené marketingové opisy produktov minúty strateného času, ktoré trávia bezradne stojac medzi regálmi. CD kozmetika sa preto vo svojom prieskume zamerala na to, podľa čoho sa ženy pri výbere kozmetiky rozhodujú. Na koho rady dajú a čo ich pri nákupe kozmetiky najviac zaujíma?

Reklama na Slovenky nezaberá

Reklamné spoty v televízii či časopisoch na Slovenky takmer vôbec nevplývajú. Viac ako 45 % slovenských žien v prieskume priznalo, že ak sa rozhodujú o kúpe nejakého kozmetického výrobku, TV reklama ich vôbec nezaujíma.* Stojí za tým jej neosobnosť či nerealistické zobrazenie dokonalej modelky, ktoré presvedčia len máloktorú ženu. Veľmi podobne reagujú aj Poľky, pre ktoré reklama skončila taktiež na poslednej priečke.**

Snáď nikoho neprekvapí, že najviac dáme na názor a osobnú skúsenosť našich najbližších. Každá druhá z nás dá na radu svojej kamarátky, mamy či sestry.* Poľky, rovnako ako my, najviac veria svojej mame či kamarátke. Výrazne viac ako Slovenky sa však spoliehajú aj na rady a odporúčania špecialistov – až 74 %, najmä starších žien, sa zaujíma o názor dermatologičky či kozmetičky pri výbere produktov starostlivosti o pokožku.** Zaujímavé je, že len 38 % Sloveniek postupuje tak isto.*

Beauty tipy a triky – kam na ne chodíme?

Dve z troch mladých poľských žien sa spoliehajú pri výbere kozmetiky skôr na sociálne médiá a recenzie na beauty blogoch.** Pre porovnanie, len 41% mladých Sloveniek sa orientuje podľa rovnakého zdroja.* Práve z internetu čerpajú mladé dievčatá najviac inšpirácií, čo sa týka beauty tipov a trikov. Medzi slovenskými dievčatami sú obľúbené prevažne zahraničné beauty blogerky a ich vlogy – krátke inštruktážne videá s presným postupom krok po kroku. Naopak, v Poľsku sa veľkej obľube tešia aj domáce beauty blogerky – aktívne sa kozmetike a kráse venuje viac ako štyristo blogeriek, u nás je ich len zopár.

Koľko na kozmetiku míňame?

Muži sa nám často smejú, že v drogérii trávime priveľa času. Podľa prieskumu CD kozmetiky však všetko potrebné na starostlivosť o pokožku nakúpime v drogérii na jeden až dva nákupy, za ktoré zaplatíme priemerne 10 eur mesačne. Ani Poľky na tom nie sú inak. Prieskum tiež odhalil, že to, koľko peňazí v drogérii necháme, závisí aj od nášho veku. Najmenej míňajú tridsiatničky – už vedia, ktorá kozmetika im vyhovuje a zároveň ešte nemajú dôvod kupovať drahšiu anti-aging kozmetiku. Naopak mladé ženy do 29 rokov radi experimentujú a keďže im na starostlivosť o pokožku zostáva aj viac času, častejšie si doprajú aj nejakú masku, zábal či špeciálny krém. Aj ženy nad 40 rokov si doprajú viac. Síce kupujú menej produktov ako dvadsiatničky, avšak investujú do nich viac peňazí a vyberajú si tie kvalitnejšie. Prieskum ukázal, že dvojnásobne to platí o Slovenkách, ktoré neváhajú do dobrej kozmetiky zainvestovať. Viac ako cena ich totiž zaujímajú účinky produktu a jeho zloženie. Poľky si kozmetiku vyberajú primárne podľa ceny a častejšie siahajú po produktoch v akcii.