Nové BMW radu 3 Gran Turismo.

BMW pripravuje na začiatok leta uvedenie najnovšej verzie BMW radu 3 Gran Turismo. Vďaka harmonickej kombinácii elegancie v štýle kupé s priestrannosťou luxusného sedanu a objemom batožinového priestoru na úrovni kombi sa BMW radu 3 Gran Turismo v priebehu troch rokov stabilne etablovalo v strednej triede. Jeho najväčšími trhmi sú Čína, Nemecko a USA.

Nová verzia typu Gran Turismo je viditeľne športovejšia, jej tri benzínové a päť naftových motorov, vo všetkých prípadoch s prepĺňaním turbodúchadlom, disponuje vyšším výkonom, pritom však výrazne nižšou spotrebou, s poklesom až do 14 percent. Interiér poteší vysoko kvalitnými materiálmi, novým používateľským rozhraním pre navigačný systém Professional (prevzatým z automobilov luxusnej triedy) a ešte lepšou konektivitou pre smartfóny.

Dynamickejší vzhľad a ešte viac luxusu v interiéri.

S hodnotou 4824 mm je BMW radu 3 Gran Turismo približne o 200 mm dlhšie než ostatní členovia rodiny BMW radu 3. A tým sa približuje teritóriu luxusných vozidiel. O triedu vyšší je aj dojem z dynamiky vozidla, ktorá bola vylepšená na predných aj zadných partiách. Nové, štandardne montované LED predné svetlomety (tlmené aj diaľkové) spolu s LED hmlovými svetlami pridávajú vozidlu viac vizuálnej športovosti. Postoj vozidla na ceste je zároveň vizuálne širší. Zadnej časti pridávajú extra atletické korenie prepracované LED svetlá a výraznejšie línie.P90220431_lowRes_bmw-3-series-gran-tu

Interiér BMW radu 3 Gran Turismo vyžaruje ešte sofistikovanejšiu atmosféru vďaka aplikácii kvalitnejších materiálov a ozdobných prvkov. Extra chróm okolo ovládacích prvkov, nové drevené dekoratívne obklady, nové farebné varianty a kožené čalúnenia dvíhajú subjektívne vnímanú kvalitu na ešte vyššiu úroveň. Vylepšenie sa dotklo aj dotykových vnemov a ergonomických atribútov kabíny.

Hlavnými dôvodmi na kúpu BMW radu 3 Gran Turismo vždy boli športovosť kombinovaná s eleganciou, komfort a praktickosť štyroch bočných dverí, pozícia sedenia zvýšená o 59 mm, spolu s adekvátne zlepšeným výhľadom z vozidla a veľkorysý vnútorný priestor. Priestorové argumenty sú obzvlášť pádne v zadnej časti interiéru s troma plnohodnotnými sedadlami, priestorom pre nohy, aký býva typický skôr pre luxusné sedany, vďaka rázvoru predĺženému o 110 milimetrov (na 2920 mm). Nehovoriac o batožinovom priestore, ktorého možnosť nárastu z 520 na 1600 litrov ponúka pozoruhodne variabilné možnosti využitia.

V BMW radu 3 Gran Turismo bude v ponuke aj najnovšia generácia navigačného systému Professional – ako v prvom modeli strednej triedy. Najdôležitejšie položky menu teraz systém zobrazuje v samostatných oknách, vďaka čomu je ovládanie systému ešte jednoduchšie a intuitívnejšie. Zvýšila sa tiež praktickosť pripájania mobilných telefónov, ktoré sa teraz môžu nabíjať aj pripojiť k externej anténe bezdrôtovo, induktívne.

Nová rodina motorov: vyššie výkony, nižšie spotreby paliva.

Nová generácia motorov, dostupných pre BMW radu 3 Gran Turismo, ponúka vysokú mieru športovosti, zároveň však aj hospodárnosti. Paleta pozostáva z troch úplne nových benzínových agregátov s výkonmi od 135 kW/184 k do 240 kW/326 k, ku ktorým sa pridáva päť naftových motorov s výkonovým rozpätím od 110 kW/150 k do 230 kW/313 k. S klasickým zadným pohonom alebo pohonom všetkých štyroch kolies BMW xDrive, s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo osemstupňovou prevodovkou Steptronic. Všetky benzínové motory, ako aj naftové štvorvalce, pochádzajú z novo vyvinutej modulárnej rodiny agregátov BMW EfficientDynamics a využívajú výhody špičkového technologického balíka BMW TwinPower Turbo. Najnovším z naftovej ponuky je štvorvalec v modeli BMW 325d Gran Turismo. Ostatné štvorvalcové dieselové agregáty sú k dispozícii pre zákazníkov od uvedenia spomenutej novej generácie motorov v lete 2015.

Nové motory zaznamenali podstatný pokles spotreby aj emisií, napriek nárastu výkonu. Zníženie emisií CO2 predstavuje rozdiel od 4,5 percenta v prípade BMW 318d Gran Turismo až do 13,8 percenta pri modeli BMW 320d Gran Turismo. Ďalšie priebežné vylepšenie manuálnych aj automatických prevodoviek, funkcia Auto Start Stop, Rekuperácia brzdnej energie, prevádza pomocných agregátov iba v prípade potreby a režim ECO PRO sú ďalšími faktormi, vďaka ktorým dosahuje BMW radu 3 Gran Turismo nové meradlá hospodárnej spotreby paliva a emisií.

BMW 320i Gran Turismo, 318d Gran Turismo a 320d Gran Turismo sa štandardne montujú s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, dajú sa však objednať aj s doplnkovou osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Všetky ostatné motorické verzie štandardne spolupracujú s prevodovkou Steptronic. A to znamená, že v porovnaní s predošlým modelom si až tri ďalšie varianty vozidla (BMW 330i Gran Turismo, BMW 340i Gran Turismo a BMW 325d Gran Turismo) môžu štandardne vychutnávať hospodárnu prevodovku Steptronic. Jej zlepšená vnútorná účinnosť, väčší rozsah sprevodovania a znížený preklz meniča krútiaceho momentu prinášajú pokles spotreby aj emisií približne o tri percentá. Naopak nárast môžu zákazníci očakávať v oblasti komfortu radenia aj jazdy.

Všetky benzínové motory BMW radu 3 Gran Turismo a naftové motorizácie BMW 320d Gran Turismo aj BMW 330d Gran Turismo si môže zákazník objednať aj s pohonom BMW xDrive. Naftový model BMW 335d xDrive Gran Turismo disponuje technológiou pohonu všetkých kolies už v štandardnej výbave.