Trh s ojazdenými vozidlami ponúkol v minulom roku rekordný počet áut.

Záujemcovia o kúpu jazdených vozidiel mali minulý rok možnosť vyberať si z celkového počtu 508 tisíc ponúk vozidiel na slovenskom trhu. V priemere tieto vozidlá stáli 11.583 €. Štatistiky vyplynuli z kontinuálneho sledovania trhu v roku 2015, ktoré analyzovala spoločnosť AAA AUTO.

Najväčší výber ojazdených vozidiel ponúkal Bratislavský kraj. V hlavnom meste bolo v minulom roku k dispozícii celkom 81 726 áut. V medzimesačnom porovnaní ponúkli bratislavské predajne o takmer 800 vozidiel viac (8.744) než v novembri.

Naopak najnižší počet jazdených vozidiel ponúkali minulý rok predajcovia v prešovskom kraji (36.728 ). Priemerne mali autá na odometri 146 612 km a ich priemerný vek dosiahol 9,3 roka.

V decembri vzrástol aj počet ponúkaných vozidiel. Posledný mesiac roku 2015 bolo na Slovensku inzerovaných celkom 49 tisíc vozidiel, oproti novembrovým 41 137 inzerátom. „Príčinou nárastu ponúkaných áut v decembri boli tradičné koncoročné zľavy obchodníkov s ojazdenými autami, ktoré obvykle presahujú až do januára nasledujúceho roku, pričom tento rok nie je výnimkou,“ uviedla generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

Medzi najviac inzerované značky v uplynulom roku patrila tradične Škoda, nasledovaná VW, BMW. V obdobnom poradí obsadili priečky v TOP 10 najviac ponúkaných jazdeniek roku 2015 aj jednotlivé modely týchto značiek. Za prvou Škodou Octaviou nasledovala Fabia, tretí bol VW Passat a štvrtým VW Golf. Do prvej desiatky sa vošla aj stále obľúbenejšia Škoda Superb, ktorá sa v umiestnila na ôsmom mieste celkovo za rok 2015 obsadila 7. pozíciu. Desať najponúkanejších modelov vozidiel na Slovensku v roku 2015, jasne dominovali vozidlá značky Škoda.

Ponuku jazdených vozidiel kontinuálne mapuje 30 analytikov výkupného oddelenia AAA AUTO, ktorí denne aktualizujú hlavne cenovú mapu jazdeniek v celom regióne strednej Európy. Sledujú inzeráty na autoserveroch, v tlačených médiách a webové ponuky autobazárov. AAA AUTO tiež prostredníctvom call centra, emailov a kontaktných formulárov analyzuje mesačne až 15 tisíc priamych ponúk vozidiel, z ktorých približne 5 tisíc nakoniec aj vykúpi.