- Limitovaná kolekcia perlových náramkov BALI 2024
- Tipy na útulné večery plné svetla a mäkkej pohody
- Darček od Annabelle Minerals poteší každú ženu
- Oslávte Vianoce s exkluzívnymi balíčkami plnými starostlivosti a radosti!
- Darujte každodennú starostlivosť a kvetinovú sviežosť s oolaboo picking garden duo box
Úplne nový Ford Mondeo prichádza s technológiou detekcie chodcov, novými motormi a nižšou hmotnosťou kvôli úspore paliva
Nové Mondeo sa bude vyrábať ako štvordverový a päťdverový model a vo verzii kombi, vyvinutej špeciálne pre Európu. Zákazníkom ponúkne väčšiu kultivovanosť a lepšie remeselné spracovanie, nové technológie vrátane adaptívnych LED svetlometov, nafukovacích zadných bezpečnostných pásov a sedadiel Multi-Contour, ako aj dômyselný dizajn.
V úplne novom Forde Mondeo sa predstaví nová technológia rozpoznávania chodcov, ktorá dokáže obmedziť závažnosť nehody alebo vodičovi pomôže nehode úplne zabrániť. Nový prednárazový bezpečnostný systém Pre-Collision Assist s funkciou rozpoznávania chodcov Pedestrian Detection sa v modeli objaví spolu s historicky najširšou ponukou pohonných jednotiek. V priebehu budúceho roka bude k dispozícii nový vznetový motor TDCi s dvojitým sekvenčným prepĺňaním a s výkonom 210 koní.
Úplne nové Mondeo dokáže aj automaticky brzdiť, aby sa obmedzili následky nehody s vozidlom vpredu, prípadne sa jej úplne zabránilo. Systém aktívneho brzdenia Active City Stop funguje až do rýchlosti 40 km/h. Pri vyšších rýchlostiach vozidlo využíva nový prednárazový bezpečnostný systém, ktorý pomocou radaru a kamery prehľadáva oblasť pred vozidlom. Tento systém dokáže automaticky brzdiť plnou silou a prispieť tak k zmierneniu následkov, prípadne úplne zabrániť nárazu do zadnej časti iného vozidla. Radarová technológia ďalej umožňuje využiť novú funkciu indikácie vzdialenosti Distance Indication a technológiu adaptívneho tempomatu. Funkcia indikácie vzdialenosti poskytuje vodičovi intuitívnu informáciu o časovom odstupe od vozidla vpredu. Adaptívny tempomat zasa automaticky udržiava zvolenú vzdialenosť od vozidla vpredu. Dopredu nasmerovaná kamera okrem toho podporuje pomocníka pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu Lane Keeping Aid, ktorý pomocou krútiaceho momentu do volantu navedie nové Mondeo späť do jazdného pruhu, ak systém zaznamená neúmyselný pohyb smerom k čiaram oddeľujúcim jazdné pruhy. Kamera ďalej slúži systému na rozpoznávanie dopravných značiek Traffic Sign Recognition, ktorý na displeji prístrojového panela zobrazuje poslednú zaznamenanú dopravnú značku s obmedzením rýchlosti, značku ukončenia zákazu a zákazu predbiehania.
Najširšia ponuka motorov
Súčasťou ponuky zážihových motorov pre nové Mondeo budú aj 1,5-litrové a 2,0-litrové motory EcoBoost spolu s úsporným a prekvapivo výkonným 1,0-litrovým zážihovým motorom EcoBoost, ktorý nedávno už tretíkrát po sebe získal ocenenie Medzinárodný motor roka.
Nový Ford Mondeo sa bude predávať s 2,0-litrovými vznetovými motormi TDCi s výkonom 150 a 180 koní a neskôr aj s mimoriadne výkonným 2,0-litrovým vznetovým motorom TDCi s dvojitým sekvenčným preplňovaním turbodúchadlom, výkonom 210 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Všetky pohonné jednotky určené pre Mondeo majú až o 14 percent nižšiu spotrebu paliva a emisie, pod čo sa podpísali rôzne technológie vrátane aktívnej masky chladiča.
Špičková dynamika
Úplne nové Mondeo, ako prvé európske vozidlo Ford postavené na novej globálnej platforme pre segment CD, premiérovo ponúkne novú konfiguráciu zavesenia zadných kolies s integrovanými ramenami, vďaka ktorému cestujúcim prinesie vyššiu úroveň kultivovanosti a lepšie jazdné vlastnosti.
V Mondeu s úplne novým podvozkom a karosériou sa po prvýkrát objaví elektrický posilňovač riadenia. Optimalizovaný protiblokovací brzdový systém zasa pomáha pri rýchlostiach nad 100 km/h skrátiť brzdnú dráhu o viac ako 1 meter.
Pevnejšia karoséria z pokročilých materiálov
Úplne nový Ford Mondeo je vyrobený z najmodernejších materiálov využitím najnovších výrobných postupov s cieľom zabezpečiť väčšiu tuhosť a vyššiu bezpečnosť pri súčasnom znížení hmotnosti a zabezpečení ekologickej udržateľnosti. Pri výrobe predných a stredných stĺpikov a strešných nosičov sa vôbec po prvýkrát použila vysokopevná oceľ vyrobená technológiou hydrotvarovania. Nová horčíková konštrukcia vnútornej časti dverí batožinového priestoru použitá v prípade štvor- a päťdverových modelov sa v porovnaní s tradičným ekvivalentom z ocele postarala o približne 40-percentnú úsporu hmotnosti. Karoséria Mondea obsahuje 61 percent vysokopevnej ocele.
Technológie na zvýšenie komfortu, pohodlia a bezpečnosti
Úplne nové Mondeo prichádza do Európy s technológiou adaptívnych LED svetlometov, ktoré kombinujú full-LED svetlomety so systémom adaptívneho predného osvetlenia s cieľom zlepšiť výhľad vodiča.
Pokročilá verzia aktívneho parkovacieho asistenta s technológiou kolmého parkovania umožňuje vodičovi vyhľadať vhodne veľké miesto na parkovanie a zacúvať naň bez nutnosti ovládať volant. Súčasťou výbavy je aj asistent pri vychádzaní z parkovacieho miesta Park-Out Assist, ktorý pomáha vodičovi pri výjazde z pozdĺžneho parkovacieho miesta. Bočný parkovací asistent Side Parking Aid vydáva zvukové upozornenie pred prekážkami nachádzajúcimi sa na bočných stranách vozidla, vpredu aj vzadu.
V novom Mondeu bude mať európsku premiéru technológia nafukovacích zadných bezpečnostných pásov. V prípade nehody sa bezpečnostný pás rýchlo nafúkne, aby sa sily nárazu rozložili na päťkrát väčšiu oblasť tela, než je možné dosiahnuť pomocou bežných bezpečnostných pásov.
Mondeo sa postará aj o vyšší komfort a pohodlie pre vodiča. V jeho výbave sa totiž po prvýkrát v triede nachádzajú funkcie, ako napríklad elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia s pamäťovou funkciou, sedadlá Multi-Contour s funkciou aktívnej masáže a komunikačný systém SYNC 2.
Moderná technológia MyKey, použitá po prvýkrát v tejto kategórii vozidiel, umožní majiteľom Mondea naprogramovať kľúč – zvyčajne určený pre mladých vodičov. Systém MyKey dokáže deaktivovať príjem prichádzajúcich hovorov, obmedziť maximálnu rýchlosť vozidla, zakázať vypnutie asistenčných a bezpečnostných systémov, obmedziť maximálnu hlasitosť audiosystému, prípadne úplne zakázať jeho zapnutie, ak sa vodič a cestujúci nepripútajú bezpečnostnými pásmi.
Výnimočná kultivovanosť, dizajn a kvalita
Konštruktéri znížili hluk prenikajúci od pneumatík o 3 decibely v zadnej časti kabíny a o 2 decibely vpredu. Hluk spôsobený vetrom sa znížil o 8 percent na úroveň, ktorú bolo predtým možné zažiť len vo vozidlách prémiového segmentu.