- Podpora imunity pre pokojnú jeseň
- Staňte sa členom jedinečného klanu! Na Slovensko prichádza Clan Campbell.
- Zima prichádza, vaše vlasy ale nemusia trpieť!
- Aká bude farba roka 2025? Oceníte ju v jedálňach, obývačkách aj spálňach
- Nová séria spotrebičov Electrolux, ktorá sa postará o vašu bielizeň – starajte sa o to, na čom vám záleží
Používanie sexuálnych pomôcok nie je hanba
Sexuálne dozrievanie prebieha počas celého nášho života, a ako tému ho väčšina Slovákov považuje za tabu. Mnohí zatvárajú oči pred možnosťou oživiť si svoj sexuálny život erotickými pomôckami, čo v susednej Českej republike považujú za prirodzené. Česká sexpertka Veronika Kubíčková vysvetľuje, ako sa jednotlivé generácie v tejto oblasti vyvíjajú, a aké preferencie majú muži a ženy v jednotlivých obdobiach svojho života.
Mladá generácia (18-24 rokov)
Mladí ľudia do 24 rokov experimentujú najmä s výrobkami na vyvolanie alebo zvýšenie túžby po sexe. Patria sem španielske mušky, afrodiziakálna kozmetika, lubrikačné gély, oleje, sviečky alebo kondómy. Mladé ženy si kupujú svoje prvé sexuálne hračky a uprednostňujú malé užšie vibrátory, venušine guľôčky a ekologické menštruačné pomôcky, ako sú menštruačné kalíšky. U mladých mužov prevláda predčasná ejakulácia a sexuálne poruchy spôsobené nadmerným sledovaním pornografie. „Tu pomôže tréning s masturbátormi alebo myslieť na niečo asexuálne. U mladých žien sa často vyvinie vaginizmus, ktorý je možné liečiť vaginálnymi dilatátormi,“ radí Veronika Kubíčková, odborníčka z Ruzovyslon.sk, ktorý predáva erotické pomôcky a zaoberá sa zdravou sexualitou.
Generácia od 25-44 rokov
Ľudia v tomto veku sú v intímnom živote skúsenejší, už poznajú svoju sexualitu a viac experimentujú viac v pároch pomocou rôznych stimulantov. Táto časť populácie, ktorá má už väčšinou rodinu a deti, môže trpieť nedostatkom energie, vyčerpaním, čo vedie k zníženiu sexuálnej výkonnosti. Preto muži začínajú siahať po výrobkoch na dlhodobé zlepšenie erekcie a sexuálnej výkonnosti, párových vibrátoroch, masážnych olejoch, či erekčných krúžkoch. Ženy majú záujem aj o vibrátory bodu G, masážne hlavice, špendlíky, stimulačné mazivá, erotickú spodnú bielizeň a vaginálne činky.
Medzi najčastejšie sexuálne problémy mužov v tomto veku patria problémy s predčasnou ejakuláciou a prvé problémy s potenciou a prostatou. „Masážne pomôcky na prostatu fungujú pri týchto problémoch veľmi dobre. U žien sa stretávame s tým, že bojujú s neochotou mať sex a oslabeným panvovým dnom, najmä po pôrode. Tu pomôžu vaginálne činky alebo venušine guličky,“ radí Kubíčková.
Stredná generácia (45-64 rokov)
Táto generácia už dobre pozná svoju sexualitu, má svoje zvyky, ale aj predsudky a tabu týkajúce sa intímneho života. Ľudia stredného veku môžu trpieť nedostatkom energie, vyčerpaním a rôznymi hormonálnymi zmenami, ktoré majú negatívny vplyv na sexuálnu výkonnosť. Preto sa stredná generácia mužov zaujíma najmä o vákuové pumpy, erekčné krúžky, vibračné erekčné krúžky na stimuláciu prostaty. Ženy uprednostňujú lubrikačné gély, vibrátory, vaginálne činky a drahšiu erotickú spodnú bielizeň.
Muži stredného veku často trpia stratou testosterónu, majú problémy s potenciou a prostatou. „Najlepším riešením sú opäť pomôcky na masáž prostaty. Pre ženy, ktoré najmä počas menopauzy trpia problémami s mykózami, vaginálnou suchosťou a výtokom, sú vhodné hydratačné vaginálne krémy a lubrikačné gély,“ opisuje Kubíčková.
Seniori (nad 65 rokov)
Sexuálny život v dôchodkovom veku sa vyznačuje minimálnou túžbou po sexe, ktorá je často spôsobená hormonálnymi zmenami, rôznymi zdravotnými problémami, nespavosťou, obmedzenou pohyblivosťou alebo stratou partnera. Napriek tomu, že u mužov prevládajú problémy s potenciou, prostatou alebo erektilnou dysfunkciou, tak medzi obľúbené patria rôzne doplnky výživy, španielske mušky, alebo aj vákuové pumpy, pomôcky na prostatu a porno časopisy. Staršie ženy, ktoré často trpia inkontinenciou a ochabnutým panvovým dnom, majú záujem o vaginálne činky, vibrátory, lubrikačné gély a erotickú spodnú bielizeň. „Vo všeobecnosti ľudia v neskoršom veku uprednostňujú dotyk ako taký, pred pohlavným stykom, a preto vyhľadávajú aj produkty, ako sú určené na šteklenie alebo masážne oleje,“ uzatvára Veronika Kubíčková.