- Aká bude farba roka 2025? Oceníte ju v jedálňach, obývačkách aj spálňach
- Nová séria spotrebičov Electrolux, ktorá sa postará o vašu bielizeň – starajte sa o to, na čom vám záleží
- Čo vám v jeseni ušetrí čas a peniaze?
- Detská móda do dažďa: Tieto jesenné kúsky by v šatníku vašich malých dobrodruhov nemali chýbať!
- Tesco pokračuje v boji proti menštruačnej chudobe: Slovenky ušetrili už 30-tisíc eur
Značka Jar je na trhu už od roku 1960
Značka Jar slávi tento rok 60. výročie. Po prvý krát si mohli slovenské gazdinky Jar zakúpiť už v roku 1960. Išlo vtedy o prelomový vynález, ktorý výrazne zjednodušil domáce práce. Dovtedy sa na umývanie riadov používala sóda, piesok, ocot alebo citrón.
„Na príprave Jari pracovali v Rakone od roku 1955, pričom vývoj toho najlepšieho zloženia trval 2 roky. Otestovali sme mnoho verzií, až sme konečne našli tú ideálnu! Zrazu stačila len jedna lyžica čistiaceho prostriedku na 5 litrov horúcej vody, a pokiaľ bola zreteľná pena, čistiaci účinok fungoval,“ popisuje začiatky nového čistiaceho prostriedku Petr Nejman, ktorý pracoval v Rakone od roku 1959.
Počas svojej existencie prešla Jar mnohými inováciami a zmenami v zložení, aby splnila požiadavky zákazníkov na účinnosť i vôňu. Vďaka novým technológiám a oveľa pokročilejšiemu systému povrchovo aktívnych látok P&G dnes vyrába čistiaci prostriedok, ktorý vydrží 5x dlhšie než pôvodný produkt. Súčasná Jar odstraňuje mastnotu neporovnateľne rýchlejšie oproti pôvodnej. Pre spotrebiteľov je to veľmi dôležité, pretože im to šetrí drahocenný čas.
Tvar fľašky bol tiež pravidelne vylepšovaný s dôrazom na funkčnosť a najmodernejší dizajn. Najprv sa Jar predávala v skle, od roku 1965 vo fľaškách z PVC fólie a od roku 1974 v plastových fľaškách HDPE. Vývoj dospel až k dnešným 100 % recyklovateľným obalom a fľaškám Jar Ocean Plastics, ktoré sú čiastočne vyrábané z plastového plážového odpadu.
„Jar patrí medzi dôveryhodné značky už 3 generácie. Perfektne zapadá do misie spoločnosti Procter & Gamble – uľahčuje ľuďom život a prináša im pozitívnu zmenu. Sme hrdí, že táto značka, ktorá sa stala synonymom pre čistiace prostriedky, patrí do nášho portfólia. Za svoj život Jar stihla urobiť radosť mnohým ľuďom a veríme, že bude stále taká obľúbená ako doposiaľ,“ oceňuje význam Jari Zdeněk Řiháček, Country Manager Procter & Gamble.
Tohtoročnej oslavy Jari sa zúčastnila aj spisovateľka Halina Pawlowská: „Jar ma sprevádza celým mojim životom. Sme vlastne skoro rovnako staré a pamätám si, že keď som maminke pomáhala s domácimi prácami, Jar bola vždy pri tom. Rovnako, keď som si potom zariadila vlastnú domácnosť a mala som malé deti, vždy som siahla po Jari ako užitočnom pomocníkovi. Aj dnes, keď trávim čas spoločne s rodinami mojich detí, stále má Jar v našej kuchyni svoje nezastupiteľné miesto. Chcela by som jej preto popriať, aby i naďalej spĺňala požiadavky českých a slovenských spotrebiteľov a uľahčovala im domáce práce.“
Aby mohli všetci spotrebitelia osláviť 60. výročie spoločne s Jarou, uviedla spoločnosť Procter & Gamble na trh limitovanú edíciu retro fľašiek, ktorú nájdete v predajniach.
Súťaž
Koľké výročie oslavuje spoločnosť Jar?
Svoje odpovede môžete posielať mailom na adresu redakcia@vkocke.sk až do 1.03.2020. Ako predmet správy použite “súťaž –Jar“.
Všeobecné súťažné podmienky
Súťaže sa môžu zúčastniť len osoby staršie ako 18 rokov. Podmienkou súťaže je odoslať správnu odpoveď e-mailom na adresu redakcie (redakcia@vkocke.sk) v čase realizácie súťaže. Súťažiaci sa stáva účastníkom súťaže po splnení tejto podmienky. Vyžrebovanie výhercu súťaže sa bude realizovať do troch dní po ukončení súťaže, ak nebude oznámené inak. Do žrebovania budú zaradení len tí súťažiaci, ktorí odošlú v stanovenom čase správnu odpoveď a spĺňajú podmienky uvedené v týchto pravidlách. Výhercovia budú kontaktovaní mailom. Účastníci tejto súťaže sa jej zúčastňujú s vedomím, že nemôžu požadovať výhru v inom rozsahu okrem rozsahu, aký určí usporiadateľ. Účastníci tejto súťaže sú si súčasne vedomí toho, že v zmysle § 845 Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v platnom znení nemožno výhry vymáhať a to ani prostredníctvom súdu. V prípade tlačovej chyby o tejto súťaži usporiadateľ za toto nenesie zodpovednosť. Ak je výherca neplnoletý, bude automaticky diskvalifikovaný. Výhry budú odovzdané len tým vyžrebovaným účastníkom súťaže, ktorí dodržia pravidlá tejto súťaže, splnia podmienky v nich stanovené a ich nárok bude usporiadateľom potvrdený. Výhru odovzdá usporiadateľ alebo ním poverená osoba. V prípade sporu o platnosti nároku na výhru vloženú do tejto súťaže je rozhodujúce rozhodnutie usporiadateľa. Usporiadateľ bude výhercu kontaktovať prostredníctvom e-mailovej správy. Vecné výhry budú jednotlivým výhercom odovzdané osobne alebo zasielané poštou resp. zásielkovou službou na adresu, ktorú uvedú. Pred odovzdaním výhier sa osoba preberajúca výhru musí preukázať osobným dokladom. V prípade, že si výherca výhru neprevezme alebo nepreukáže splnenie podmienok na odovzdanie výhry do 14 dní od prvého informovania o výhre Usporiadateľom, výhra prepadá v prospech usporiadateľa. Účastník zapojením sa do tejto súťaže dáva usporiadateľovi v zmysle zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení súhlas na spracovanie svojich osobných údajov pre potreby tejto súťaže v zmysle § 65 zákona č. 610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciách súhlas na volanie alebo zasielanie SMS na číslo telefónu poskytnuté v registračnom formulári na účely priameho marketingu. V prípade výhry dáva účastník súťaže súhlas so zverejnením celého mena a obce na www.vkocke.sk, prípadne aj na facebookovskej stránke. Usporiadateľ si vyhradzuje právo na zmenu pravidiel. Účasťou v tejto súťaži vyjadrujú jej účastníci súhlas s pravidlami tejto súťaže a s ich záväznosťou.