Volvo S60 T5 R-Design žehlí nerovnosti

S radosťou sledujeme, že automobilky vyvíjajú technológie, ktoré uľahčujú život a pritom za volantom nestrácame pôžitok z jazdy. Volvo je ideálnym príkladom toho, ako sa nevydať zlou cestou a nestratiť pritom integritu a zviazanosť s vlastnou históriou. Nové modely zo Švédska sú stále hranaté, no vďaka výborne rozloženej hmotnosti a tuhému šasi sa výborne šoférujú. Model S60 s dizajnovým paketom navyše pôsobí, akoby chcel vtrhnúť na okruh a ponaháňať nejakých Nemcov či Talianov.

Volvu sa náramne darí a v Spojených štátoch predáva dokonca najlepšie od vstupu na tento trh. Vďačí za to najmä originálnemu dizajnu a prvotriednej technike. Samozrejme, spotrebitelia v Amerike preferujú SUV, avšak čoraz viac ľudí s radosťou jazdí vo veľkých sedanoch. Švédska automobilka má v ponuke rovno dva takéto modely. Väčšia S90 je opulentná limuzína, no ani menšej S60, ktorú vyrábajú v USA, nič nechýba, aby poriadne zavarilo konkurencii. Všetky verzie poháňajú benzínové motory s osemstupňovými automatickými prevodovkami a výbornú dynamiku má aj verzia T5 s výkonom 250 koní a silou 350 Nm, ktorú by sme si vedeli predstaviť s pohonom zadnej nápravy. V ponuke je však len predokolka, alebo si ešte môžete objednať verziu s pohonom všetkých kolies. Ani v najmenšom to však nevadí, pretože športový podvozok je výborne odladený a keďže z nuly na sto zrýchlite v dynamickom režime za 6,5 sekundy, máte o zábavné prejazdy zákrutami postarané. Krásna S60 ostré „esíčka“ síce zvláda s bravúrou, pretože tuhá karoséria v kombinácii s citlivým volantom, ktorým do rúk prúdia detailné informácie o povrchu, dovoľuje užiť si aj prejazdy klopenými úsekmi s prevýšením v horských úsekoch, no sedan v skutočnosti exceluje na mestských cestách.

Anatomicky tvarované sedadlá poskytujú dobré bočné vedenie, keď sa trochu pohráte s plynovým pedálom na kruhových objazdoch, no rovnako dôležité aspekty, ktoré si v hlučných uliciach všímate, sú kvalita zvukovej izolácie, audiosystému či protitlak ovládacích prvkov na stredovom tuneli, ktorý je v S60 vyvedený skutočne minimalisticky. Práve preto vynikne prepínač jazdných režimov Eco, Comfort, Dynamic a Individual umiestnený pod štartovacím tlačidlom. Nekonvenčnými a funkčnými riešeniami je Volvo známe, no nové prvky nielenže dobre vyzerajú, ale je radosť s nimi manipulovať. Už len štartovanie je procedúra, ktorú by ste radostne opakovali, pretože predstavuje moment splynutia s autom – nie je to žiaden sterilný kontakt s tlačidlom, ale splynutie, ktoré následne môžete umocniť rolovaním s oválnym voličom a ak si vyberiete režim Dynamic, bude to poriadna jazda.

V S60 T5 nemáte potrebu sledovať spotrebu. Za volantom si všímate najmä skvelú odozvu plynu a pocit solídnosti prameniaci z tuhej karosérie. Navyše je S60 vďaka nízko položenému ťažisku stabilné aj vo vyšších rýchlostiach a nič na tom nemenia ani obuté nízkoprofilové 19“ pneumatiky, ktoré spolu s paketom R design dotvárajú celkový športový charakter auta.

Text: AK Foto: AO