Už 25 rokov sa Oriflame stará o zdravie a krásu našincov

Prírodná švédska kozmetika Oriflame je na Slovensku už 25 rokov. Bola jednou z prvých značiek, ktorá naštartovala priamy predaj kozmetiky na našom trhu. Oriflame poradkyne, ktoré pred 25 rokmi začali budovať sieť verných zákazníčok, urobili kus kvalitnej práce a dnes má značka silné a stabilné postavenie.

25 rokov Oriflame na Slovensku

Za 25 rokov na Slovensku dokáže značka ponúknuť viacero zaujímavých údajov. Tak napríklad za tú dobu sa Oriflame poradkyňami stali desaťtisíce žien (ale aj mužov), z nich 259 je so značkou od úplného začiatku.

Za 25 rokov predala značka 3 439 000 kusov ružového zázračného balzamu, ktorý od začiatku až dodnes patrí k najpredávanejším produktom a stal sa kultovou záležitosťou. “Záujem o ružové vajíčko, ako ho mnohí volajú, nás veľmi teší,” uviedla marketingová riaditeľka Oriflame Slovensko Lenka Štefániková, “Je pre nás symbolom kvality našej kozmetiky a toho, že túto kvalitu oceňujú aj naše zákazníčky.”

Za 25 rokov predaja na Slovensku značka zistila, že priemerný Slovák / Slovenka minie na kozmetiku približne 63 eur mesačne, teda cca. 800 eur ročne.

Nakoľko Oriflame ponúka rady určené pre špeciálne vekové skupiny, vie povedať aj to, ktoré vekové skupiny na Slovensku o svoj vzhľad a zdravie svojej pokožky najviac dbajú. “Z našich skúseností vyplýva, že najväčšiu mieru pozornosti a starostlivosti si venujú dámy vo veku od 35 do 55 rokov,” uviedla Lenka Štefániková, “Tieto začínajú vo zvýšenej miere dbať na jemné linky a vrásky, zdravie pleti atď.”

Ako vyzerala, voňala a ako sa o seba starala priemerná Slovenka počas histórie Oriflame na Slovensku? Pozrite sa na to v jednotlivých päťročniciach, ktoré tiež prinášajú množstvo zaujímavých údajov.

1993 – 1998

V rokoch 1993 – 1998 bol veľmi trendový opálený look, a tak dámy nešetrili na bronzeroch, pleťových púdroch, farbách na líčka či napríklad aj samoopaľovacích krémoch, ktoré v tom čase zažívali veľký boom. Líčenie bolo farebne pomerne nenápadné, preferované boli rovnako hnedasté a bronzové odtiene, dámy si zväčša maľovali iba polovičku viečka smerom nahor k obočiam. Obočie si upravovali ceruzkami, aj očné linky si kreslili ceruzkami. Z farieb rúžov boli dominantné odtiene do fialova, a potom, naopak, nenápadné telové odtiene.

Vône prevládali pomerne ostré, síce kvetinové, ale zväčša s prídavkami aróm citrusových plodov či korenistým nádychom.

Dámy venovali pozornosť starostlivosti o pleť, medzi najčastejšie riešené problémy patrili tie s akné. V roku 1997 sa na Slovensku objavili aj gély na intímnu hygienu, ktoré ešte v tom čase v žiadnom prípade nezaznamenali boom. Podobne spoločensky preberanou tematikou nebola téma celulitídy, gély na jej potlačenie už však existovali.

TOP 3 napredávanejšie produkty = Soft & Silky Moisturising Body Lotion, Ružový zázračný balzam, Purifying Corrective Cover Stick

1998 – 2003

Tieto roky priali v oblasti dekoratívnej kozmetiky pastelovým farbám. Modrá špirála bola veľmi obľúbená, ale netradičné nebolo ani modré či zelené maľovanie očí, ako sypkými tieňmi, tak tieňmi v ceruzke. Dominovať začali tekuté očné linky. V oblasti rúžov a lakov na nechty prevládala obľuba červenej a bordovej farby. Začalo sa pracovať s trblietkami, dámy si kupovali lesklé nalepovacie kamienky na telo či trblietavé telové mlieká a spreje.

Gél na intímnu hygienu sa uchytil, a tak sa k nemu pridal aj osviežujúci intímny sprej. Dámy s obľubou siahali aj po dezinfekčných géloch na ruky, ktoré boli v tom čase novinkou.

V oblasti vôní sa popri citrusových a korenistých začínajú dostávať do popredia svieže vône pripomínajúce letný vánok.

Ženy sa v týchto rokoch začali viac zaujímať aj o ostané problémy svojej pleti a tela – okrem akné si začali všímať prvé vrásky, pozornosť venovali napríklad aj svojim prsiam a ich pevnosti. V oblasti osobnej hygieny si začali kúpele viac užívať, trendom boli lahodné vône sprchovacích gélov, napríklad vanilková či čokoládová.

TOP 3 najpredávanejšie produkty = Ružový zázračný balzam, Soft & Silky Softening Body Lotion, Soft & Silky Hand & Nail Cream

2003 – 2008

Táto doba priala jemnejšiemu, romatickému líčeniu. Vytratila sa obľuba modrej špirály, dámy sa viac začali upriamovať na vlastnosti špirál – prím hrala zhusťujúca a predlžujúca. Trblietka sa usadili v dámskej toalete, dokonca aj v toaletných vodách, ktoré okrem vône zanechávali na pokožke menšie či väčšie trblietky, ale napríklad aj v očných linkách. Oči si dámy začali maľovať na celé viečka, až po obočie, pričom preferovali efekt rozjasnených očí.

Lesk na pery zažíva svoj najväčší boom a predaj rúžov na pery prekonal o celých 10 %.

Začala sa prejavovať zvýšená miera práce s počítačmi a ženy si začali kupovať upokojujúce očné gély.

Ešte viac pozornosti venovali svojej pleti, po prvotných zoznamovaniach sa s krémami proti starnutiu pokožky po nich teraz siahali plným priehrštím.

Z vôní boli preferované svieže a ľahké s kvetinovým nádychom. V týchto rokoch sa dostáva viac pozornosti aj vlasom, a to najmä tým farbeným. Ženy si začali uvedomovať, že ak chcú od vlasov krásu, musia im venovať pozornosť a starostlivosť.

TOP 3 najpredávanejšie produkty = Silk & Cashmere Hand Cream, 500 % VOLUME Maskara black, WONDER Lash Maskara black

2008 – 2013

Trblietavé a lesklé je stále veľmi obľúbené, už ale v trošku inej forme. Stále je to éra leskov na pery, ich predaj však predčil predaj rúžov už iba o 2 %. Okrem klasických leskov na pery siahali ženy aj po tých ultražiarivých, takže o lesk naozaj išlo. Tiene sa síce mohli používať aj matné, ale ceruzky mali žiarivý charakter a aj prirodzenému nenápadnému líčeniu vliali záblesky do očí. Obľúbené boli očné tiene bronzovej, zlatej, fialovej či aj modrej farby.

Kozmetické prípravky začali využívať prírodnú silu nielen rastlín a bylín, ale aj kameňov a minerálov. Príkladom je rad s diamantovým práškom, ktorý dámy hneď na úvod zaujal. Preferovali kvetinovo-ovocné vône a z oblasti starostlivosti o telo najmä o hydratačné krémy. Hydratácia celkovo začala vládnuť ženskému svetu, hydratačné museli byť nielen krémy, ale napríklad aj rúže či dokonca očné tiene v ceruzkách. Začalo byť cítiť, že dámy už od kozmetiky neočakávali iba plnenie jej primárnej úlohy, ale aj ďalšie vlastnosti – predĺženie rias, spevnenie nechtov, lesk a zdravie vlasov či väčšiu plnosť pier ap.

Počas týchto rokov zažili boom intímne gély, Slovenky sa začali o svoju intímnu hygienu zaujímať oveľa viac, ako kedykoľvek predtým. Oriflame predal viac ako 500 000 kusov gélov intímnej hygieny.

Začíname sa o seba čoraz viac starať nielen zvonka, ale aj zvnútra, na čo Oriflame zareagoval vyvinutím značky Wellness by Oriflame.

TOP 3 najpredávanejšie produkty = Ružový zázračný balzam, WONDER Lash Maskara black, Čerešňový zázračný balzam

2013 – 2018

Dnešné trendy v líčení netreba asi nikomu predstavovať. Krásna žena dneška je v prvom rade nalíčená decentne, teda ideálom krásy je, ak nie je ničoho veľa. Dámy si dnes potrpia na rozličné “vychytávky”, hľadajú pre seba čo najvhodnejšie štetce, špongie na nanášanie makeupu ap. Cieľom nie je byť nalíčená, ale byť nalíčená do príjemnej dokonalosti, zamaskovať všetky chybičky krásy a, naopak, vyzdvihnúť to pekné. Je éra beauty blogov, vlogov a tutorialov, zmenární ap., ktoré moderné ženy sledujú a trendy sa snažia aplikovať aj vo svojom toaletnom kútiku. Keďže sú viac edukované, omnoho viac sa líčia k farbe pleti, než na základe sledovania všeobecných trendov. Určujúce sú pre ne konzistencia a vône prípravkov. Dnešku vládnu sladké vône, ženy preferujú možnosti, ktorými si dokážu podmaniť muža svojho záujmu.

Čoraz viac sa vzdelávajú v starostlivosti o seba samé, s čím súvisí, že si žiadajú kozmetické produkty špeciálne pre svoje vekové kategórie. Netýka sa to iba žien, ale čoraz viac aj mužov, ktorí dbajú na starostlivosť o seba a na kozmetiku, ktorá im zaručí napríklad spomalenie starnutia pleti, míňajú stále viac peňazí.

TOP 3 najpredávanejšie produkty = Ružový zázračný balzam, Čučoriedkový zázračný balzam, Zázračný balzam s organickým medom

V čom tkvie spokojnosť? V potvrdenej efektivite.

“Za značkou Oriflame stoja veľké, profesionálne – ako vybavením, tak personálne – laboratóriá, v ktorých sa vedci venujú vývoju stále lepších riešení,” povedal Jonas Häggqvist, generálny riaditeľ Oriflame Slovensko, “Títo vedci dokonale poznajú rozličné bylinky, rastliny, minerály ap., poznajú ich vlastnosti a testujú ich využitie v prospech ženskeého zdravia a krásy. Stúpajúce množstvo našich zákazníčok je ocenením aj – alebo možno najmä – ich práce. Mnohé produkty nielen vyvíjajú, ale aj klinicky testujú a zrejme aj to je dôvod, prečo sú Slovenky a Slováci značke Oriflame verní už 25 rokov.”

Takto sa cítim krásna ja!

Ambíciou značky do ďalších rokov je podporovať všetky ženy v tom, čo robia a čo milujú. Pretože aj Oriflame vie, že najdôležitejším kozmetickým balíkom žien nie je make up, ale sebavedomie, odhodlanie a najmä radosť z toho, čo robia. Oriflame chce sprevádzať ženy na ceste k svojim snom.

“Preto sme k spolupráci prizvali tri mladé ženy, ktoré sú vo svojom živote šťastné a ktoré sú aj vďaka tomu skutočne krásne,” hovorí o budúcnosti značky Lenka Štefániková, “Mirku Luberdovú, výživovú poradkyňu, slovenskú aj európsku vicemiss 2003, Broňu Kováčikovú, herečku a baletku, a Martinu Grešovú, módnu návrhárku. Tieto budú najmä na svojich sociálnych sieťach šíriť základnú ideu značky, ale aj ich osobných životov: Takto sa cítim krásna ja.”