- Aká bude farba roka 2025? Oceníte ju v jedálňach, obývačkách aj spálňach
- Nová séria spotrebičov Electrolux, ktorá sa postará o vašu bielizeň – starajte sa o to, na čom vám záleží
- Čo vám v jeseni ušetrí čas a peniaze?
- Detská móda do dažďa: Tieto jesenné kúsky by v šatníku vašich malých dobrodruhov nemali chýbať!
- Tesco pokračuje v boji proti menštruačnej chudobe: Slovenky ušetrili už 30-tisíc eur
Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
Mladí šoféri do 25 rokov si trúfajú na stále silnejšie automobily. Vďaka priaznivej ekonomickej situácii a rôznym možnostiam financovania, ktoré trh ponúka, si môžu dovoliť kúpiť silnejšie, luxusnejšie a vybavenejšie vozidlá. Vyplýva to zo štatistík AAA AUTO, najväčšieho predajcu ojazdených automobilov v strednej Európe.
Kým v roku 2012 mladí do 25 rokov kupovali najčastejšie automobily s objemom 1.9 TDI, 1.2 a 1.4 16V, dnes si väčšina z nich na prvom mieste zvolí motor 2.0 TDI, na druhom 1.9 TDI a na treťom 1.6 TDI. „Väčšie objemy motorov umožňujú mladým vodičom dosahovať vyššie rýchlosti ako tie slabšie, ktoré sú odporúčané práve tým menej skúseným. Mladí si však radi užívajú rýchlu jazdu a chcú byť čoraz viac trendy,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. A dodáva: „Stále častejšou voľbou mladých vodičov sú aj luxusnejšie autá. Rastie obľuba značiek ako Audi, BMW, Volkswagen či Mercedes-Benz. Naopak tradične najpredávanejšia Škoda zaznamenala za posledných päť rokov pokles o 6 percentných bodov. Aj napriek tomu ostáva jej dominantná pozícia v rebríčku neohrozená.“
Hlavne mladí muži častejšie vyhľadávajú autá s vyššou výbavou a spolu s ňou rastie aj suma, ktorú sú ochotní utratiť za novší automobil. Z karosérií aj naďalej vedie hatchback, nasledovaný kombíkom a sedanom. Viac ako päťnásobne vzrástol za posledných päť rokov záujem mladých o SUV-čka. „Súčasná dobrá ekonomická situácia nahráva mladej generácii, ktorá vďaka lepšej dostupnosti úverov nemusí s kúpou svojho ideálneho auta čakať tak dlho ako to bolo pred pár rokmi. V AAA AUTO využíva takéto financovanie veľká časť zákazníkov práve vo veku do 25 rokov ,“ uvádza Topolová.
TOP 10 napredávanejších značiek a modelov u zákazníkov do 25 rokov
Najpredávanejšie značky | Najpredávanejšie modely | |
1. | Škoda | Škoda Octavia |
2. | Volkswagen | Škoda Fabia |
3. | Ford | Volkswagen Golf |
4. | Renault | Volkswagen Passat |
5. | Peugeot | Ford Focus |
6. | Audi | BMW 3 |
7. | Opel | Audi A4 |
8. | Citroen | Škoda Superb |
9. | BMW | Peugeot 206 |
10. | Seat | Volkswagen Polo |
Z prevodoviek uprednostňujú mladí stále manuál. Jeho obľuba ale za posledných päť rokov klesla o 6 percentných bodov v prospech automatu, ktorý je pre nováčikov jednoduchší a pohodlnejší. V tomto roku po prvý raz od roku 2012 vedú naftové motory (52 %) pred benzínovými (48 %). Najobľúbenejšou farbou mladých vodičov je šedo-strieborná, nasledovaná čiernou a modrou.