„S malou pomocou k veľkej radosti”

Prvé nepoužité farbičky, vlastná deka s obrázkovým vankúšom, spoločenská hra, kniha len tak pre radosť, či model srdca pre chlapčeka, ktorý sníva, že bude doktorom – to je len malý výber darčekov, ktoré terénni pracovníci Červeného kríža rozdali spolu s chýbajúcimi hygienickými potrebami v rodinách žijúcich na hranici chudoby. Detí túžiacich po pohodlí domova je na Slovensku stále veľa, preto Slovenský Červený kríž, P&G a Coop Jednota opäť spúšťajú celonárodnú iniciatívu „S malou pomocou k veľkej radosti”. Kúpou vybraných produktov značiek P&G ako Pampers, Lenor, Ariel či Gillette, v ktoromkoľvek obchode Coop Jednota, zákazníci pomôžu Červenému krížu zabezpečiť starostlivosť pre deti po celom Slovensku. Iniciatíva potrvá až do 30. novembra 2017.

Podľa údajov Štatistického úradu z EU SILC 2016 bolo rizikom chudoby ohrozených 12,7 % obyvateľov Slovenska (približne 670 tisíc osôb). Domácnosti s nezaopatrenými deťmi boli na Slovensku celkovo viac vystavené riziku chudoby (17,2 %) ako domácnosti bez nezaopatrených detí (7,2 %) – takmer dvojnásobne. Medziročne miera chudoby vzrástla v domácnostiach s nezaopatrenými deťmi o 1,5 percentuálneho bodu.

„Vďaka tejto spoločnej kampani sme minulý rok urobili radosť viac ako 500 deťom v rôznych kútoch Slovenska. Okrem hygienických balíčkov pre rodiny s malými deťmi sme rozdali aj darčeky, ktoré si deti samy vysnívali. Pre mnohé z nich to bolo prvýkrát v živote, keď dostali skutočne niečo osobné, po čom túžili. S takýmito rodinami sa stretávame často a keď môžeme, veľmi radi okrem poskytnutia praktickej pomoci potešíme aj ich ratolesti, “ hovorí Zuzana Rosiarová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.

Kampaň S malou pomocou k veľkej radosti chytila za srdce aj nastávajúcu maminu Dianu Hágerovú. „Aktuálne ako budúca mama si intenzívne uvedomujem dôležitosť skutočného a bezpečného domova pre každé jedno dieťa. Preto beriem veľmi pozitívne, že aj maličkosť, akou je nákup bežných výrobkov, môže prispieť k vytvoreniu pohodlia domova pre deti, ktoré to potrebujú. Som rada, že môžem byť súčasťou tejto iniciatívy a verím, že sa nás zapojí čo najviac,“ dodala Diana Hágerová.

Do iniciatívy sa môže zapojiť každý, kto si zakúpi produkty Always, Oral-B, plienky Pampers, prípravky pre vlasovú starostlivosť Head & Shoulders a Pantene, prostriedky pre domácnosť Ariel, Bonux, Lenor, Jar či kozmetiku pre mužov Old Spice a Gillette od dnes až do 30. novembra v ktorejkoľvek predajni Coop Jednota. Z predaja uvedených značiek bude 1 % prostredníctvom Slovenského Červeného kríža venované na pomoc deťom po celom Slovensku.

„Procter & Gamble na Slovensku aktívne podporuje mieste komunity, v ktorých žijeme a pracujeme. Aj prostredníctvom iniciatívy, ktorú dnes v spolupráci s Červeným krížom a Coop Jednota spúšťame, P&G pomôže deťom nielen finančne, ale aj svojimi produktmi. Najmladšie deti napríklad dostanú prostredníctvom Červeného kríža zásobu plienok Pampers, ktoré ich udržia v suchu a zaistia im ničím nerušený spánok,“ hovorí Barbora Kratochvílová, Procter & Gamble Customer&Channel Marketing Leader pre Čechy a Slovensko.

Kľúčovým partnerom iniciatívy je Coop Jednota, najstarší maloobchod na Slovensku. COOP Jednota, ako najväčší slovenský maloobchodný reťazec, si uvedomuje svoju spoločenskú zodpovednosť, a preto sa angažuje a pomáha vo viacerých oblastiach, či už prostredníctvom vlastnej nadácie COOP Jednota alebo priamo. Pomoc smeruje do špecializovaných zdravotníckych zariadení, školstva, podpory voľnočasových aktivít a samozrejme ľuďom, ktorí sa ranou osudu dostali do núdze a sú odkázaní na pomoc druhých. To bol dôvod, prečo sa COOP Jednota zapojila aj do tohto projektu. Je to príležitosť nielen pre COOP Jednotu, ale pre všetkých, ktorí chcú pomôcť tým, ktorí to potrebujú, a tým zmierniť ich ťažkú životnú situáciu.