Skupina AAA AUTO predala v roku 2016 69 000 áut

Skupina AAA AUTO dosiahla so 69 000 predanými automobilmi nový „pokrízový“ rekord a  priblížila sa číslam z roku 2007, kedy tesne pred nástupom celosvetovej recesie predala 80 000 áut.

Behom prvých deviatich mesiacov predalo štrnásť slovenských pobočiek takmer rovnaký počet osobných vozidiel ako Škoda Auto, ktorá predala len o 341 áut viac a na Slovensku dlhodobo vedie v predajoch nových vozidiel. AAA AUTO sa tak s 12 422 predanými vozidlami stalo druhým najväčším predajcom na Slovensku.

Podobný úspech dosiahla spoločnosť i v Českej republike. Za prvých jedenásť mesiacov roku 2016 predala 41 000 áut a stala sa tak druhým najväčším predajcom osobných vozidiel po Škoda Auto, ktorá predala v Čechách viac ako 75 000 áut. „Škodovky, konkrétne modely Fabia a Octavia patria medzi tie najobľúbenejšie i v našich autocentrách na Slovensku a v Čechách. Kým na Slovensku vedie Fabia a Octavia je druhá, v Čechách je to naopak. Na treťom mieste je Volkswagen s modelom Passat a na štvrtom Golf,“ komentuje preferencie zákazníkov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová a dodáva: „na základe našich predajných štatistík sme vytvorili najobľúbenejšie auto Slovákov roku 2016. Je ním hatchback Škoda Fabia striebornej farby s manuálnou prevodovkou a objemom motora 1.2, a benzínovým motorom.“

Zo značiek vedie na Slovensku Škoda s 22,2 % podielom na predajoch, nasleduje ju Volkswagen s 9,4 % a Ford s 6,8 %. Rovnaké poradie je i v obľube značiek v Čechách. Výrazne menšiemu záujmu sa Škodovky tešia v Poľsku, s 7,1 % sú až na štvrtom mieste. Prvú priečku obsadzuje značka Ford (10,1 %), druhú rovnako ako na Slovensku a v Čechách Volkswagen (9,3 %) a tretiu Opel (9 %). Ani v Maďarsku Škodovky netiahnu, nedostali sa ani do prvej päťky. Maďari preferujú značky Opel (13,8 %), Suzuky (11,4 %), Ford (9,9 %) a na štvrtom mieste Volkswagen (9,9 %).

Najpredávanejšie modely áut v roku 2016
  Slovensko   Česká republika   Poľsko   Maďarsko  
1. Škoda Fabia 9,4 % Škoda Octavia 10,7 % Škoda Fabia 4,1 % Opel Astra 6,9 %
2. Škoda Octavia 8,2 % Škoda Fabia 10,6 % Opel Astra 3,8 % Suzuki Swift 6,2 %
3. Volkswagen Passat 2,8 % Volkswagen Passat 3,9 % Škoda Octavia 2,9 % Ford Focus 3,7 %
4. Volkswagen Golf 2,7 % Ford Focus 3,1 % Volkswagen Passat 2,8 % Volkswagen Passat 2,7 %
5. Ford Focus 2,2 % Ford Mondeo 2,5 % Volkswagen Golf 2,7 % Volkswagen Golf 2,3 %

Najpredávanejším typom karosérie je aj naďalej hatchback. Na Slovensku sa ich predá až 41 %. Najmenší podiel predajov tvoria hatchbacky v Čechách (33,7 %), najväčší v Maďarsku (47,9 %), kde sa na druhom mieste zabýval sedan, v ostatných krajinách to je combi. V štatistikách predajov sa prejavila i narastajúca obľuba SUV áut, na Slovensku dosahujú 11,2 % predaných vozidiel a v Čechách 11,3 %. V Poľsku je na treťom mieste sedan a v Maďarsku combi.

Vo všetkých krajinách skupiny, teda na Slovensku, v Čechách, Poľsku a Maďarsku, vedú automobily jazdiace na benzín. Akurát v Čechách a na Slovensku je rozdiel medzi benzínovými (51,1 % na Slovensku a 53 % v Čechách) a naftovými motormi (48,7 % na Slovensku a 46,8 % v Čechách) menej výrazný. Celý región preferuje jednoznačne manuálnu prevodovku pred automatom. Jej obľuba sa pohybuje okolo 90 %. Autá s náhonom na všetky štyri kolesá tvoria v regióne len 11 % predaných vozidiel. Najvyšší podiel tvorili na Slovensku (11,5 %).

„Dlhodobý nárast predajov súvisí so zlepšujúcou sa ekonomickou situáciou a tým sa zvyšujúcou kúpnou silou obyvateľstva. Ľudia zároveň kladú vyšší dôraz na bezpečnosť, takže sú ochotní investovať do automobilov viac ako v minulosti. Zákazníci v tomto roku utratili za automobil v priemere 6 454,8 €. Priplatiť si za lepší automobil im umožňujú i rôzne finančné produkty, ktoré im trh ponúka,“ vysvetľuje situáciu Topolová.