Dunlop uvádza na trh protektorované verzie najnovšieho radu cestných nákladných pneumatík.

Súbežne s predstavením celkom nového radu všestranných cestných nákladných pneumatík Dunlop na jazdu v lete i v zime a v regionálnej i v diaľkovej doprave Dunlop uvádza na trh aj prémiovú technológiu protektorovania nových pneumatík Dunlop SP446 na hnanú nápravu.

Protektor Dunlop TreadMax SP446 pritom možno použiť nielen na kostry nových SP346 a SP446, ale aj na predchádzajúcu generáciu SP344 a SP444. Nielen noví zákazníci, ale i dopravcovia, ktorí používajú nákladné pneumatiky Dunlop už dlhší čas, tak môžu ťažiť zo všetkých predností, ktoré pneumatiky nového cestného radu prinášajú. Medzi ne patrí veľká všestrannosť, väčší kilometrový prebeh, nižšia spotreba paliva a parametre zimných pneumatík na použitie v regionálnej i v diaľkovej doprave. Pneumatiky spĺňajú všetky požiadavky, aby mohli byť označené písmenami M+S a horou s trojitým vrcholom a symbolom snehovej vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF).

Je pre nás veľmi významné, že súbežne s uvedením nových pneumatík Dunlop predstavujeme aj ich verziu na protektorovanie za tepla,” povedal Grégory Boucharlat, riaditeľ spoločnosti Goodyear Dunlop pre oblasť protektorovania v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. „Náš všeobecný prístup k správe pneuhospodárstva je taký, že vôbec nerozlišujeme medzi protektorovanými a novými nákladnými pneumatikami. Protektorovanie je kľúčom k optimalizácii celkových nákladov dopravcov na vlastníctvo vozidiel. Služba je zásadnou súčasťou profesionálnej správy pneuhospodárstva s cieľom znížiť prevádzkové náklady. Vďaka tomu, že technológiu Dunlop TreadMax SP446 možno využiť aj na protektorovanie kostier predchádzajúcich generácií pneumatík Dunlop, môžeme dopravcom, ktorí hľadajú vysoko kvalitné protektory, ponúknuť ešte jednu veľkú výhodu. Pri protektorovaní sa používa behúň s rovnakým dezénom a tá istá zmes ako na novej Dunlop SP446, takže môžu touto metódou účinne modernizovať svoje staré pneumatiky a ťažiť aj z vyššej výkonnosti nového radu pneumatík.“

Protektorovanie je úplne zásadné na zvyšovanie hospodárnosti prevádzky vozového parku. Profesionálny koncept niekoľkých životov pneumatík Multiple Life Concept‘ spoločnosti Goodyear zahŕňa prerezávanie a protektorovanie a pomáha dopravcom zvyšovať ziskovosť. Umožňuje zvýšiť prejazd až o 25 %, a to pri nákladoch nižších o 10 % ako pri zaobstaraní si novej súpravy pneumatík[1]. Pri protektorovaní sa naviac spotrebúva menej prírodných zdrojov a materiálu, ako pri výrobe nových pneumatík, čo tak isto významne pomáha k ochrane životného prostredia.

Prémiové protektory Dunlop TreadMax za tepla vyrába priamo Goodyear Dunlop v svojich závodoch nákladných protektorov v Riomu (vo Francúzsku) a vo Wittlichu (v Nemecku) a používa pritom rovnakú technológiu a materiály ako pri výrobe nových pneumatík. Zaručuje to, že sú v rovnakej kvalite ako nové pneumatiky a poskytujú rovnaké výhody.

Protektory Dunlop TreadMax SP446 sú zatiaľ na trhu v rozmeroch 315/70R22.5 a 315/80R22.5. Rozmer 295/60R22.5 bude podľa plánu dodávaný neskôr v priebehu tohto roka a rozmer 315/60R22.5 v roku 2017. Protektory Dunlop TreadMax SP246 pre návesy budú na trhu ešte v priebehu tohto roka.

Dopravcovia, ktorí do správy svojho pneuhospodárstva zaradia protektory TreadMax SP446, nielenže môžu predĺžiť efektívnu životnosť nových pneumatík Dunlop SP346 a SP446, ale môžu aj priamo ťažiť zo všetkých výhod novej pneumatiky Dunlop SP446 na hnanú nápravu tak, že pri protektorovaní využijú kostru predchádzajúcich generácií pneumatík Dunlop. Protektory Dunlop TreadMax SP446 sú tak zásadným predpokladom na to, aby boli ich flotily vždy pripravené na ďalšie úlohy.

[1] Porovnanie dvoch súprav nových nákladných pneumatík a prerezaných a protektorovaných nákladných pneumatík Dunlop, výsledok interného prepočtu výrobcu.