Vysoko výkonná pneumatika od Goodyearu – Eagle F1 Asymmetric 3.

Spoločnosť Goodyear uvádza na trh svoju najnovšiu letnú pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 3. Vysoko výkonná pneumatika, ktorú Goodyear prvýkrát predstavil začiatkom marca na ženevskom autosalóne International Motor Show 2016, ponúka o 31 % lepšiu hodnotu opotrebovania behúňa2 a kratšiu brzdnú dráhu na suchej i mokrej vozovke1 a umožňuje tak vodičom udržiavať kontrolu nad vozidlom a maximálne si užívať jazdu.

S mnohými víťazstvami v testoch a s obsiahlym registrom využitia v prvovýrobe, vrátane nového modelu Jaguar XF, osvedčená rodina pneumatík Eagle predstavuje prémiovú ponuku značky Goodyear, ktorá je zárukou výnimočného brzdného výkonu, ľahkej ovládateľnosti a citlivého vedenia vozidla či už na suchej, alebo na mokrej vozovke.

Trh v segmente vysoko výkonných pneumatík (Ultra-High-Performance; UHP) vykazuje jednoznačný nárast, odhaduje sa, že v rokoch 2015 až 2020 sa bude každoročne zvyšovať o viac ako tri percenta. Len v tomto období by mal jeho celkový objem podľa kvalifikovaných odhadov vzrásť o viac ako 9 miliónov kusov. V prvom rade bude tento nárast zvyšovať vozový park v nižšej strednej, strednej, vyššej strednej a v luxusnej triede vozidiel, na ktoré sa pneumatiky s označením UHP používajú čím ďalej tým viac.

Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 3 dáva nový rozmer pojmu výkonnosť v prípade silných sedanov a športových vozidiel. Goodyear vynaložil nemalé úsilie na optimalizáciu novej pneumatiky a na dosiahnutie mimoriadnej bezpečnosti a výkonnosti. Konštruktéri značky nad jej vývojom strávili viac ako 36 tisíc pracovných hodín, vrátane 5 tisíc skúšobných hodín, 1 200 hodín testov v cestnej premávke a 3 800 hodín jázd na piatich testovacích lokalitách s celkovo najazdenými 330 tisíc kilometrami.

Nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric sú priamo nabité novými technológiami. Kľúčovým prvkom novej pneumatiky je technológia aktívneho brzdenia, ktorá pri aktivácii bŕzd zvyšuje styčný povrch pneumatiky s vozovkou a zlepšuje záber, čo znateľne skracuje brzdnú dráhu. Prídavkom zložky zvyšujúcej priľnavosť do novej zmesi Goodyear docielil lepšiu priľnavosť pri brzdení i riadení, nová adhézna živicová zložka jej dodáva vysokú účinnosť, ktorá skracuje brzdnú dráhu a prispieva k presnému ovládaniu na mokrých i suchých vozovkách. Nová technológia vystuženia pneumatiky umožňuje presné vedenie vozidla, zvyšuje odolnosť novej pneumatiky a prepožičiava jej i pri odľahčenej konštrukcii lepšiu ovládateľnosť, lepšie správanie v zákrutách, nižšie opotrebovanie a vyššiu hospodárnosť prevádzky.

Pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 3 podrobila skúškam nezávislá organizácia DEKRA. Pri testoch zistila, že v porovnaní s ostatnými prémiovými pneumatikami na trhu sú Eagle F1 Asymmetric 3 veľmi výkonné, pokiaľ ide o opotrebovanie behúňa. V skutočnosti Goodyear Eagle F1 Asymmetric preukázala, že má o 11 500 kilometrov vyšší kilometrový prebeh (teda o 31 % lepšiu hodnotu opotrebovania behúňa) na rozdiel od priemernej hodnoty troch popredných konkurenčných výrobkov.

Výsledky nezávislého porovnávacieho testu[1], ktorý na zákazku spoločnosti Goodyear spracoval TÜV Süd, ďalej preukázal, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 má o 2,6 metra kratšiu brzdnú dráhu (o 9 % vyššiu výkonnosť) na mokrej vozovke v porovnaní s priemernou hodnotou troch hlavných konkurenčných výrobkov. Jej brzdná vzdialenosť na suchej vozovke je o 1,3 metra kratšia (má o 4 % vyššiu výkonnosť) a súčasne Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vykazuje o 4 % lepšiu ovládateľnosť na mokrej vozovke, ako je priemer troch hlavných konkurenčných výrobkov. Výsledky testu preukázali aj o 10,9 % lepšie hodnoty valivého odporu v porovnaní s priemernou hodnotou troch hlavných konkurenčných výrobkov a druhú najvyššiu výkonnosť z hľadiska valivého odporu zo všetkých testovaných značiek..

„Sme veľmi radi, že si tieto pneumatiky naďalej vedú tak dobre v testoch, hlavne v poslednom teste DEKRA, ktorý potvrdil ich najlepšiu hodnotu kilometrového prebehu,“ povedal riaditeľ marketingu osobných pneumatík spoločnosti Goodyear pre Európu, Blízky východ a Afriku Alexis Bortoluzzi. „Test TÜV preukázal, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vykazuje najlepšie výsledky pri brzdení, a to predovšetkým v náročnejších situáciách, ako je napr. dážď. Napokon účinné brzdenie je to, čo vodiči zo všetkého potrebujú najviac[2], a to najmä v prípade veľmi výkonných vozidiel.“

Nová Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 je na trhu v 41 rôznych rozmeroch od 17 do 20 palcov už od decembra minulého roku, posledné rozmery doplnia celý jej sortiment v priebehu marca.

[2] TNS UK – Prieskum potrieb spotrebiteľov, realizovaný od 17. decembra 2014 do 19. januára 2015. Celkovo bolo pri ňom oslovených 750 respondentov v Spojenom kráľovstve, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Poľsku, Rusku, Švédsku, Južnej Afriky, Španielsku, Turecku a 500 respondentov v Saudskej Arábii.