- Nová séria spotrebičov Electrolux, ktorá sa postará o vašu bielizeň – starajte sa o to, na čom vám záleží
- Čo vám v jeseni ušetrí čas a peniaze?
- Detská móda do dažďa: Tieto jesenné kúsky by v šatníku vašich malých dobrodruhov nemali chýbať!
- Tesco pokračuje v boji proti menštruačnej chudobe: Slovenky ušetrili už 30-tisíc eur
- Tešíte sa do školy?
Paralympionici ako hrdinovia z komiksu. Súcit vystriedala inšpirácia!
Slovenskí paralympionici pravidelne vozia z paralympiád medaily. Oveľa väčším víťazstvom však je, že vnímanie verejnosti sa posúva od charity k inšpiratívnym projektom.
Tucty medailí, za ktorými sú skutočné ľudské príbehy o odvahe, môžu byť inšpiráciou pre deti aj dospelých. Slovenský paralympijský výbor v spolupráci s reklamnou agentúrou Roko dosiahli vďaka nekonvenčnej kampani významný posun vo vnímaní ľudí. Invenčnou prezentáciou zdravotne znevýhodnených športovcov dokázali ľudí priviesť k tomu, aby našich paralympionikov a celkovo zdravotne znevýhodnených športovcov vnímali inak ako doteraz.
„Darí sa nám postupne meniť vnímanie paralympionikov vo verejnosti. Nie je to niekto, koho treba ľutovať – ale je to niekto, na koho môžeme byť právom hrdí,“ konštatuje Peter Kuba z reklamnej agentúry Roko.
Komunikačná kampaň Paranormálni hrdinovia je príkladom toho, že Slovenský paralympijský výbor (SPV) je odvážny klient, ktorý sa nebojí komunikovať mimo zaužívaný štýl. Paralympionici sú profesionálni športovci prístupom, nie statusom. Kampaň ukazuje hrdinov v prenesenom slova zmysle tak, že ich počínanie je svojím spôsobom až hrdinský čin – vstať, ísť do práce, zarobiť si na seba, trénovať, reprezentovať, vyhrať pre Slovensko zlatú medailu. „Komiksovým spôsobom sme stvárnili identitu štyroch paranormálnych hrdinov s ,paranormálnymi schopnosťami‘ “, hovorí Peter Kuba. Samozrejme, s vtipnou parafrázou.
V posledných rokoch sa toho veľa zmenilo aj v prístupe štátu. Odmena paralympionika za medailu od štátu už je taká istá ako odmena zdravého športovca. Čo bolo vo svete bežným štandardom, u nás doteraz nebolo. Potvrdzuje to, že vnímanie zdravotne znevýhodnených športovcov nadobúda celkom nový rozmer.
Zdravotne znevýhodnení športovci boli kedysi dosť v úzadí, hoci podávali špičkové výkony. Mediálne vnímanie a prezentácia, ako aj spoločenský rozmer Letných paralympijských hier v Londýne v roku 2012 bol po prvý raz porovnateľný s olympijskou súťažou. Trénovanie paralympionika je pritom po všetkých stránkach komplikovanejšie ako v prípade zdravého športovca. „Proste sme športovci, ktorí reprezentujú Slovensko,“ uzatvára predseda SPV Ján Riapoš.