- Nová séria spotrebičov Electrolux, ktorá sa postará o vašu bielizeň – starajte sa o to, na čom vám záleží
- Čo vám v jeseni ušetrí čas a peniaze?
- Detská móda do dažďa: Tieto jesenné kúsky by v šatníku vašich malých dobrodruhov nemali chýbať!
- Tesco pokračuje v boji proti menštruačnej chudobe: Slovenky ušetrili už 30-tisíc eur
- Tešíte sa do školy?
Pivovary Topvar prinášajú dve nové príchute nealkoholického osvieženia Birell.
Výroba príchute nápoja si na začiatku vyžaduje nápad alebo novú príležitosť. Nasleduje niekoľkomesačný proces príprav, produktových stratégií, miešaní, testov. Podieľajú sa na ňom stovky ľudí, až príde na rad spotrebiteľ. „Príprava nového produktu trvá vo väčšine prípadov približne šesť mesiacov,“ približuje Luděk Baumruk, manažér značky Birell, ktorá túto jar otvára dvomi celkom novými príchuťami a dodáva: „Samozrejme, vždy čakáme, ako bude finálna príchuť prijatá tými najdôležitejšími, a to konečnými spotrebiteľmi. Neustále máme pri vývoji na pamäti, že prvoradá je kvalita a chuť.“
Pri vytváraní nových príchutí sa v Pivovaroch Topvar inšpirujú nielen na slovenskom trhu, ale čerpajú zo skúseností z celého sveta. „Spoločnosť, s ktorou na vývoji pracujeme, pozorne sleduje novo uvádzané ochutené produkty na celom svete, a má prehľad, ktoré príchute sú populárne, ktoré sú na vzostupe a naopak, ktoré v útlme,“ objasňuje Marek Kostrna, manažér pre inovácie Pivovarov Topvar. Skúsenosť ukazuje, že každý rok sú v móde nové príchute, ktoré sa inšpirujú ázijskými, africkými, juhoamerickými chuťami, arómami, esenciami či korením. Každá krajina má navyše podľa neho aj svoje špecifické chute naviazané na nejaké tradičné jedlo a nápojové zvyklosti. „Sú príchute, ktoré sú všeobecne obľúbené a potom sú také, ktoré spotrebiteľov dosť polarizujú – buď chutia alebo nie. Pokiaľ ide napríklad o zázvor, čerpáme z vynikajúcich skúseností z českého trhu, kde je tento variant obľúbený a má svoj okruh konzumentov,“ vysvetľuje Marek Kostrna.
Obľuba zázvorovej príchute porastie
Zázvor patrí medzi tradičné prísady ako v zahraničnej, tak aj v slovenskej kuchyni. Vďaka svojej korenistej a sviežej chuti sa stal preferovanou prísadou mnohých jedál ale aj nápojov. V chladnom počasí si z neho zvykneme uvariť teplý zázvorový čaj a v lete ho zas pridávame do studených nápojov. Napríklad spotreba miešaných nápojov s obsahom zázvorového piva vzrástla v USA medziročne o 75 % v období od jesene 2013 do jesene minulého roka. Ukázal to prieskum Technomic´s MenuMonitor. Aj na Slovensku sa chuť zázvoru stáva stále obľúbenejšou a od apríla si ju môžeme vychutnať aj prostredníctvom novej príchute Birell Zázvor. Ide o miešaný osviežujúci nápoj na báze nealkoholického piva Birell, ktorý v sebe harmonicky prepája korenistú príchuť zázvoru s jemnou horkosťou nealkoholického piva Birell. Má o 50 % menej kalórií ako mnohé iné sladené sýtené nápoje. Neobsahuje umelé farbivá ani konzervanty. Pre tých, ktorí preferujú sladšie chute, prichádza Birell na slovenský trh aj s príchuťou Birell Limetka & Malina, ktorá je výnimočná vyváženým pomerom šťavnatej, osviežujúcej limetky a sladkých malín. Obe príchute budú dostupné v plechovke s objemom 0,5 litra, ako aj v sklenenej fľaši s objemom 0,33 litra, ktorá sa bude predávať v reštauráciách a puboch. Birell Zázvor bude dostupný aj v praktickej uzatvárateľnej PET fľaši s objemom 0,75 litra vhodnej pre športovcov, na výlety do batohu alebo na bicykel.