Tchibo odmieta diktát módy

Diktát superštíhlych až anorektických modeliek sa definitívne končí. Plus size modelky sa čoraz častejšie stávajú súčasťou módnych prehliadok. S krivkami počítajú už nielen módne, ale aj športové a kozmetické značky. K nim patrí aj Tchibo – svoju módu prezentuje aj na modelkách „krv a mlieko“.

Odkedy sa v 60. rokoch minulého storočia zjavila vo svete módy Twiggy, ženské tvary sa stali nemodernými. To, čo stelesňovalo ženskosť, teda prsia, boky a bruško, bolo zrazu nežiadúce a muselo ustúpiť štíhlosti, často extrémnej a nezdravej. Anorexia, ktorá bola dovtedy zriedkavým ochorením, sa rozšírila raketovou rýchlosťou. Podliehali jej mladé dievčatá aj dospelé ženy a hoci lekári bili na poplach, módny priemysel bol voči odporúčaniam odborníkov aj plaču nešťastných rodičov hluchý.

Doba sa však mení a dnes sa už dievčatá a ženy za svoje kyprejšie tvary nehanbia. Naopak – hrdo ich ukazujú. Curvy models už akceptuje aj módny svet, napríklad taká Ashley Graham alebo prvá plus size modelka pre Victoria´s Secret Ali Tate Cutler hovoria za všetky.

K značkám, ktoré odmietajú výlučne štíhle modelky a myslia aj na plnšie ženské krivky, sa radí aj Tchibo. „Je načase prestať sa tváriť, že po svete chodia len štíhle ženy. Naše kolekcie kvalitného oblečenia a spodnej bielizne vyrábame vo veľkostiach 34 až 54, tak prečo nefotiť plus size modely na plus size modelkách? Nezostávame však len pri oblečení, ale spolupracujeme s nimi aj pri propagácii športových potrieb či spotrebného tovaru. Nepriznávanie moletiek v dnešnej dobe už naozaj nemá miesto,“ hovorí Eva Kotýnková, Corporate Communications Manager Tchibo Slovensko.