Viete, čo majú spoločné tesnenia a internetová reklama?

Že sa vám výroba tesnení a správa reklamnej kampane na internete zdajú ako dve absolútne nesúvisiace veci? Nečudujeme sa, naozaj to vyzerá, že medzi týmito dvoma diametrálne odlišnými činnosťami len ťažko hľadať prienik.

Tesnenie, ktoré nie je vyrobené presne na mieru ako by ani nebolo

Avšak (minimálne) jedna vec sa určite nájde. Každý, kto sa venuje výrobe tesnení, vie, že okrem produkcie nejakých štandardných typov je dôležité vedieť flexibilne sa prispôsobovať požiadavkám zákazníkov a vedieť im rýchlo vyrobiť kvalitné tesnenia na mieru.

Pokiaľ totižto tesnenie nie je robené na mieru, jeho funkcia sa stráca a v podstate sú to pre zákazníka len vyhodené peniaze. A to isté platí aj o reklamných kampaniach. To, čo zaujme jedného človeka, nemusí zaujať desať ďalších a naopak.

Aj pri reklame platí, že musí byť ušitá na mieru vášmu publiku

Preto aj v prípade, že chcete mať naozaj efektívnu Google reklamu, vaša kampaň musí byť precízne nastavená. Inak to rovnako ako pri nedokonalom tesnení bude mať za následok, že kampaň bude neúčinná a keby klient financie minuté na takúto (ne)reklamu spálil, malo by to rovnaký efekt.

Výhodou internetovej reklamy je však to, že môžete zozbierať množstvo dát o používateľoch internetu, ktorí s vašou reklamou prídu do styku a na základe toho presne zistiť, aké typy používateľov je vaša reklama najpravdepodobnejšie schopná osloviť. Zaujímajú sa o vaše podnikanie skôr mladší alebo starší? Odkiaľ sú aké majú vzdelanie a aké sú ich záujmy?

Toto a ešte viac môžete o ľudí klikajúcich na vašu reklamu zistiť a vytvoriť si tak „profil“ človeka, na ktorého by ste mali cieliť. A na základe toho tak môžete prispôsobovať svoje marketingové aktivity a celkový imidž svojho biznisu, aby spoľahlivo cielil na takú skupinu ľudí, u ktorých máte najvyššiu šancu, že na nich vaša reklama zaúčinkuje.

 

Zdroj obrázka:

Autor: Rawpixel.com / Shutterstock.com