MG ZS je podarené a dostupné auto

Pozor! Na scénu prichádza auto, ktoré ukradne klientov väčšine značiek v kategórii dostupných crossoverov či SUV. Kvalita spracovania MG ZS je príkladná a za použité materiály v interiéri by sa nemuseli hanbiť ani oveľa drahšie kúsky. No vystačí si s jednolitrovým motorom?

Zvonku akoby ste pozerali na starého známeho, len si neviete spomenúť na jeho meno. Dizajn ZS je skrátka ušitý na mieru európskemu zákazníkovi. Kombinuje tvary, ktoré sa ľuďom páčia, nemá však žiadne prvky navyše, ktorými by sa odlíšil od konkurencie. Zbytočne by sa tým navýšili výrobné náklady a v princípe sú nepodstatné. Dôležitejšie je, že jednotlivé kusy karosérie prekvapivo dobre lícujú a pri jazde vnútri nič nevŕzga.

Čakáte lacné tvrdé plasty, nepohodlné sedačky a maličký displej s pomalým systémom? Kdeže! Na pár miestach síce tvrdé plochy nájdete, ale mäkčená je horná časť palubovky aj veľká plocha dverí. MG sa podarili aj detaily. Kontrastné prešívanie volantu či červenou niťou vyšité logo automobilky v hlavovej opierke potešia nejedného estéta. Vizuálna stránka však nie je dôležitejšia ako praktická. Lenže aj tá je dobrá. Sedačky majú dobré bočné vedenie a ani po dlhej ceste z nich nevystúpite rozlámaný. V najvyššej výbave Exclusive je dokonca sedadlo vodiča nastaviteľné elektricky.

Vnútri je navyše aj dosť miesta. Za 180 cm vysokého vodiča sa bez problémov zmestil druhý, rovnako vysoký človek, ktorý si vzadu môže nabíjať mobil z jedného z USB portov. Sklon operadiel je na zadnej lavici nastavený pomerne komfortne, takže posádka prežije aj dlhšiu trasu v dostatočnom pohodlí. Pokiaľ však pôjdete vo štvorici na lyžovačku, strešný box sa stáva nevyhnutnosťou. Plnohodnotný výstroj do auta skrátka nenatrepete, i keď má kufor objem nadštandardných 448 litrov.

Dve najvyššie výbavy v ponuke môžete mať výhradne s preplňovaným 1-litrovým trojvalcom, ktorý má výkon 111 koní a maximálny krútiaci moment 160 Nm. Hodnotami neohromí, no benzínový motor dobre spolupracuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin a pri bežnej jazde výkon zasa až tak nechýba. Pokiaľ však dupnete na plyn vo vyššej rýchlosti, ZS chvíľu potrvá, než začne zrýchľovať.

V meste nikoho brzdiť nebudete, ale pokiaľ jazdíte krátke trasy, musíte sa v zime zmieriť s vyššou spotrebou. Kým sa zohrial motor, jazdili sme aj za vyše 10 litrov. Potom to už bolo lepšie. Ukazovatele sa ustálili na čosi vyše 8 litroch. Najlepšie dosiahnuté hodnoty predstavovali 7,8 litrov z okresných ciest, kde sme išli pri konštantných otáčkach a na tachometri sme mali 90 km/h. V aute sme boli dvaja a v kufri bolo približne 50 kg nákladu.

Predokolka od MG príjemne prekvapila aj solídnou akustickou izoláciou a podvozkom. ZS bolo stabilné aj v 60 km/h na kruhových objazdoch a suverénne prekonalo aj priečne nerovnosti. Na športovú jazdu však určené nie je. Jeho revírom je veľkomesto, a keď ho občas prevetráte na dlhšej trase, nebude protestovať a bezpečne vás dostane do cieľa. 

MG ZS 1.0 TGI Exclusive

Motor: R3

Výkon: 111 koní

Max. krútiaci moment: 160 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: 12,4 s

Max. rýchlosť: 180 km/h

Cena: 21 790 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.