DS 4 je krásna, výkonná aj zábavná

Stačí obetovať pár minút a sledovať premávku na frekventovanej ceste. Väčšinu áut spája jedna premenná – unifikovaný dizajnový jazyk, ktorého dominantnými prvkami sú obliny a žiadne výstrednosti. Lenže, keď okolo preletí čierna šmuha, ulica ožije. DS 4 má všetko, čo priťahuje pohľady. Ostré hrany, výrazný svetelný podpis, dlhú kapotu či vysúvacie kľučky. No jazdí tak dobre, ako vyzerá?

Zvonku pripomína zlaté časy automobilového dizajnu. DS 4 zvonku skrátka niet čo vytnúť. Napriek kompaktným rozmerom zaujme dlhou kapotou a agresívne členenou maskou s pásom LED svetiel. Keď pohľad stočíte ďalej, môžete sa vyžívať v študovaní rôznych previsov a línií. Zvonku síce bolo ešte čo-to obdivovať, lenže nás to ťahalo za volant. Vnútri nás čakal iný svet. Akoby sme nasadli do extravagantného športiaku a nie do mestského crossoveru. Palubná doska obšitá alcantarou bola príjemná na dotyk a pohľad na ňu prinášal číru radosť. Nemenej zaujímavo vyzeral volant. Segment v spodnej časti bol z lámaného karbónu a pri správnom svetle sme z neho nevedeli odtrhnúť oči. Škoda však, že tlačidlá na ovládanie okien osadili až na najvyššiu časť panelu dverí. Intuitívne sme ich hľadali nižšie. Atmosféru interiéru sa dá vstrebávať dlho, ale zabudnete na ňu, keď naštartujete…

Potom, čo sa k životu preberie benzínový 1,6-litrový motor, neprenikne dnu zadunenie, ale decentné zavrčanie oznamujúce, že 224 koní a 300 Nm je pripravených na trochu srandy. Kým sme sa vyplietli z mesta, ležérne sme si lakeť opreli na padajúcu hranu včlenenú do dverí. Potiahli ju mäkkou alcantarou a slúži výlučne tomuto účelu. Predstavuje fajn riešenie pre ideálny úchop volantu a maximálne pohodlie, no v prípade potreby z nej rýchlo zošuchnete ruku.

Keď sa premávka rozpustila, aktivovali sme športový režim a dali plný plyn. DS 4 si „sadla“ a vystrelila. Zaťažená bola dvojčlennou dospelou posádkou, no para autu nedochádzala ani vysoko nad legálnym rýchlostným limitom. Pri predbiehaní nezaváhala ani 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá pri diaľničných 130 km/h podradila o dva stupne a pri predbiehaní sme tak nestratili drahocenné desatiny sekundy. Pružné zrýchlenie bolo dokonalé a rovnako aj zvuková izolácia, pretože dnu neprenikol takmer žiaden aerodynamický hluk. Príjemným prekvapením bola aj spotreba. Pri ostrej jazde na autostráde si DS 4 s predným náhonom brala z nádrže približne 9 litrov, no so zapnutým eko režimom v meste viete jazdiť aj pod 7 litrov.

Vzhľadom na potenciál auta sme francúzsky crossover prehnali aj cestou na vrchol Pezinskej Baby pri Bratislave. Na nekvalitnom asfalte sa ukázala kvalita podvozka s príplatkovým systémom elektronicky riadeného odpruženia Active Scan Suspension, ktorý stojí 1 200 eur. Akoukoľvek nerovnosťou sme prešli, auto to nerozhodilo. Iste, zacítili sme ju, ale DS 4 sa nerozvlnila, ani keď sme v ľavotočivej zákrute s vypnutou trakciou vymietli zadným ľavým kolesom hlbšiu dieru. Vďaka ostrému riadeniu sa dala presne vodiť od zákruty k zákrute a dokonca išlo o jedno z mála áut, kde sme si zapli stabilizáciu, pretože sme chceli ísť čo najčistejšiu stopu. Na to je DS 4 akoby predurčená aj vďaka pomerne krátkemu rázvoru (2,67 m) a dobrému rozloženiu hmotnosti. Pokiaľ teda hľadáte zábavný a pekný crossover, pozeráte sa na jedného z kandidátov.

DS 4 PureTech 225

Motor: R4

Výkon: 224 koní

Max. krútiaci moment: 300 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: 7,9 s

Max. rýchlosť: 235 km/h

Cena: 45 840 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.