BMW X2 M35i oslavuje rýchlosť a prináša veľa zábavy

Originálne zlaté dizajnové prvky na ostrom crossoveri od BMW predstavujú len malú čerešničku na torte. Verzia X2 M35i má totiž pod kapotou osadený štvorvalcový benzínový motor s výkonom 305 koní a krútiacim momentom 450 Nm, ktorý auto vystrelí na stovku za 4,9 sekundy za sprievodu podmanivých zvukov a každé zrýchlenie vyvoláva veľký úsmev.  

Zeleno-zlatá farebná kombinácia nie je častá, no na X2 M35i namiešali odtiene, ktoré prílišne nepútajú pozornosť, aj keď by mohli. Auto pôsobí decentne, no o to väčšie prekvapenie prinesie vyprsknutie z oboch koncoviek výfukov s aktívnymi klapkami krátko po štarte. Grobianskym odfrnknutím naznačí tým, ktorí by X2 so zlatými dekoráciami počastovali ako „auto pre baby“, aby rýchlo zmenili názor.

Vyladený motor

Váži 2,2 tony, no keďže je pod kapotou je osadený štvorvalcový benzínový motor s dvojicou turbodúchadiel, ktorý má výkon 306 koní a maximálny krútiaci moment 450 Nm, dokáže svoju hmotnosť brilantne maskovať. Na centrálnej konzole máte k dispozícii volič jazdných režimov, kde nájdete okrem Eco a Normalu ten, ktorý aktivujete s najväčšími očakávaniami. Športový mód patrí vo všetkom, čo má v logu trojfarebné písmeno M k najväčšiemu lákadlám a nejedného vodiča doslova hypnotizuje, aby ho stlačil hneď po štarte. My sme si radšej počkali, kým sa dostatočne zahreje motor, no aj v režime Comfort sa na dynamiku a jazdný prejav nedalo sťažovať. Riadenie, zrýchlenie aj stabilita v tiahlych zákrutách či kombinovaná spotreba boli dobré, no keď sme zapli najostrejší režim, začala poriadna zábava…

Nirvána v zákrutách

Podľa svetlej výšky podvozku (18,2 cm) bolo jasné, že ho náročným terénom nebudeme trápiť. Nedajbože by sme poškriabali 19“ disky navrhnuté špeciálne pre edíciu GoldPlay. Vďaka vyladenému podvozku patrí na úseky s hladkým asfaltom a takých našťastie poznáme veľa. Na Pezinskej Babe predviedla X2 M35i pri vypnutej kontrole trakcie v športovom režime nečakanú šou.

Strmé stúpania tu striedajú ostré zákruty, a keďže k nim vedú krátke rovinky, dostáva tu nejedna riadiacej jednotka poriadne po papuli. V niektorých autách tu skrátka správne nevyhodnotila, čo sme po nej pri rýchlom výjazde zo zákruty či pri tvrdých brzdách chceli. No aj keď necháte v X2 radenie výsostne v rukách 8-stupňovej automatickej prevodovky, nestalo sa, že by zaradila zle. Ak ale preberiete radenie do vlastných rúk, prichádza ešte väčšia zábava. Pádlami pod volantom však budete musieť ťahať častejšie a rýchlejšie, ako by ste čakali. Otáčky na analógovom budíku totiž letia hore ako splašené, no autu vďaka dvojici turbodúchadiel a maximálnemu krútiacemu momentu dostupnému v spektre od 1750 do 4500 otáčok, nedochádzal na žiadnom úseku dych. Chytiť rytmus v slede desiatok zákrut však nebol problém aj preto, že podvozok vysiela do volantu a zvyšku auta množstvo detailných informácií. Stačí pár minút, aby ste získali dôveru v schopnosti auta, a potom príde, čo musí – začnete si ho vodiť bokom. Najprv zľahka, a potom zadok lieta viac a viac. Prekvapivo to má  X2 M35i rada. Daňou za obrovskú porciu zábavy bol malý prievan v nádrži. V kľukatom kopci mizol tempom takmer 20 litrov na sto km. Lenže, kto by na tak zábavnej ceste jazdil v Eco režime?! V ňom môžete jazdiť so svokrou na nákup, a pritom ešte ušetríte. S ľahkou nohou sa totiž dostanete aj pod sedem litrov, a to je v pohode…

 

BMW X2 M35i

Motor: štvorvalec

Výkon: 305 koní

Max. krútiaci moment: 450 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: 4,9 s

Max. rýchlosť: 250 km/h

Cena: 70 288 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.