Peugeot e-2008 predstavuje podstatu elektromobilu

Tvary karosérie Peugeotu e-2008 dokonalo vystihujú požiadavky moderného zákazníka túžiaceho po originalite. Elegantné previsy striedajú ostro rezané hrany a dizajn podtrhuje velikánska maska s nahusto naskladanými lamelami s logom leva. Vo výbave modelu GT kompromisy nehľadajte, otázkou však je, ako elektromobil s kapacitou akumulátora 50 kWh jazdí.

Enormný dopyt po menších vyvýšených vozidlách podnietil francúzsku automobilku, aby cielila na každého potenciálneho zákazníka, a tak vo svojom najmenšom crossoveri ponúka okrem spaľovacích motorov aj výhradne elektrický pohon.

Obavy o dojazd, aké poznáme z niektorých vyslovene mestských elektromobilov však v e-2008 nezažijete ani keď ho vezmete na diaľnicu. Pri dobitej baterke ukazuje indikátor v režime Eko 345 km, v športe a so zapnutou klimatizáciou však rapídne klesá pokiaľ idete nad 140 km/h. Ak však zvolíte pomalšie tempo, bude to citeľne lepšie a na jedno nabitie bez problémov dôjdete, napríklad, do Banskej Bystrice a ešte vám ostane solídna rezerva. Peugeot e-2008 na diaľnici príjemne prekvapil nielen jazdnými vlastnosťami, ale aj akustickým komfortom. Ani pri vypnutej hudbe sme nezaregistrovali rušivý aerodynamický hluk, len bolo trochu počuť pneumatiky. Stále však nie tak, aby sme museli hovoriť hlasnejšie. To ticho si môžete ozaj vychutnať pri dlhých cestách, keď len chcete popustiť uzdu fantázii a premýšľať. Iste, burácajúci V8 má svoje čaro, lenže crossovery sú kategóriou, v ktorej zákazníci očakávajú hlavne pohodlie, dostatočne komunikatívny podvozok a riadenie, ktoré dopĺňa prehľadný infotainment. Napriek tomu má e-2008 parádny jazdný prejav.

Zrýchlenie je zábava

Najkompaktnejší vyvýšený model z ponuky Peugeotu poháňa elektromotor s výkonom 136 koní a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, ktorý je dostupný od 300 otáčok za minútu. Vďaka tomu môžete z miesta vystreliť pri vypnutej kontrole trakcie tak, že sa vám budú pod prívalom výkonu pretáčať kolesá a na asfalte necháte dlhú stopu. Dokáže vás vlisovať do sedadiel, ktoré našťastie majú dobré bočné vedenie. Pokiaľ si ale chcete užiť zábavu za volantom, nemusíte deaktivovať trakčnú kontrolu. V najostrejšom jazdnom režime sa citeľne zmení riadenie aj reakcie na plynový pedál. Auto drží ako prilepené aj v úsekoch, kde vykazujú iné crossovery nedotáčavosť. Elektrická 2008 sa dá miernym švihnutím volantu a naklepnutím brzdy prehodiť pred vjazdom do zákruty na opačnú ruku, takže keď chytíte rytmus, budete preháňať aj oveľa výkonnejšie a drahšie mašiny.

Svedčí mu mesto

Lenže Peugeot e-2008 na takéto hrubé zaobchádzanie nie je predurčený. Viac mu svedčí pohodová jazda v komfortnom režime, v ktorom nenútene hlce kilometre a dojazd nepadá raketovým tempom ako v športovom móde. Keď sme mu dávali za uši, mal v Športe spotrebu 24,1 kWh. Pri jazde mestom pri aktivovanej plnej rekuperácii v režime Eko však ukazovali hodnoty na digitálnom 3D kokpite sympatických 13,2 kWh. Dobíja sa pomerne rýchlo, no výrobcom deklarovaných 100 kw sme nedosiahli. No do dvoch hodín od nabíjačky odídete takmer vždy, aj keď máte nezahriate akumulátory.

Peugeot e-2008 GT

Výkon: 136 koní

Max. krútiaci moment: 260 Nm

Max. rýchlosť: 150 km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h: 8,5 s

Kapacita batérie: 50 kWh

Cena: od 34 290 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.