Mazda 2 Hybrid 1,5 SKY G116k exceluje v každom ohľade

Má tvary, ktoré ste na ulici už videli, ale napriek tomu logo, aké by ste nečakali. Mazda 2 Hybrid vznikla zo spolupráce s inou japonskou automobilkou, a napriek tomu, že na prvý pohľad vidíte dvojča Yarisu, s hrdosťou sa hlási k rodokmeňu Mazdy. Má skvelý podvozok, motor aj spotrebu a každý kilometer za volantom stojí za to. Kde si ju užijete najviac?

V ponuke značky predstavuje jediný kus, ktorý sa vymyká z jednoliateho dizajnového jazyka Mazdy. Široký a pričupený hatchback pôsobí, akoby chcel zožrať všetko okolo cesty a vypľuť to najbližším výduchom. Aj nafúknuté blatníky umocňujú dojem, že pred vami stojí kúsok, ktorému bude bližšia ostrá jazda v zákrutách ako nudné presuny po rovinkách. Nie, že by ich nezvládala. Na diaľnici dokáže „dvojka“ slušne zrýchliť aj nad 130 km/h a napriek hybridu pod kapotou negeneruje enormný hluk ako niektoré autá rovnakej koncepcie. Akustický komfort je v tomto prípade nečakaný a vnútri si tak môžete užiť aj pomerne kvalitné audio.

Základom je dobré obutie

Pri rýchlosti 140 km/h sme mali priemernú spotrebu na úrovni 7,3 litra benzínu, no pri 110 km/h klesla na 6 litrov. Napriek tomu, že sa hybridná dvojka na diaľnici nestratí, je jej hlavným teritóriom mesto, kde si dosýta užijete zrýchlenie v športovom režime pod plným plynom. Vpredu totiž pracuje vyladená hybridná sústava, ktorú tvorí atmosférický trojvalcový 1,5-litrový motor s výkonom 92 koní a elektromotor, ktorý generuje 80 koní. Na predné kolesá tak prúdi 116 koní. Auto pritom váži 1,1 tony. Predstavte si, že deaktivujete kontrolu trakcie a nastavíte si športový jazdný režim. S prednými pneumatikami kamoši nebudete. Pod plným plynom v tropických horúčavách ich zahrejete v priebehu okamihu. Na aute sme mali bežnú zmes, no keby sme mali obuté nejaké okruhové čierne zlato, tak by 2 Hybrid poriadne zavarila aj hot-hatchom.

Radí hladko

Za volantom hybridnej malej Mazdy platilo, že podvozok bol rýchlejší ako motor a to je skvelá vlastnosť najmä, pokiaľ auto ženie vpred atmosférický motor ochotne letiaci do otáčok. Keď sa ocitnete v kopci a dáte plný plyn, zovriete volant až vám zbelejú hánky. Rýchlosť totiž naberala tak, že na pár sekúnd dokázala visieť za zadkom aj plnotučnej V8 v talianskom kupé, ktoré pod rúškom noci rezalo ostré zákruty v strmom stúpaní Pezinskej Baby pri Bratislave. Rozdiel stoviek koní v neprospech Mazdy kompenzovali nízka hmotnosť, slušný krútiaci moment a hladko pracujúca planétová bezstupňová automatická prevodovka e-CVT. Na krátkych úsekoch medzi zákrutami síce výkonné kupé nabralo náskok, ale na brzdách sme sa dotiahli a krok sme na chvíľu držali aj pri výjazdoch. Rozdiel v objeme sa však onedlho prejavil a Mazda 2 Hybrid napokon zostala osamotená. Za volantom v hustom tmavom lese, sme začali vnímať aj dielenské spracovanie z iného rozmeru. Pri prejazde klopenou zákrutou so zužujúcim sa profilom, sme ocenili dobre tvarované sedačky so solídnym bočným vedením a intuitívne umiestnené tlačidlá na ovládanie kontroly trakcie či zmenu jazdného režimu. Mazde sa osvojenie Yarisu od Toyoty vyplatilo a  do ponuky prinieslo kúsok, ktorý môže hrdo predávať ako úsporné a zábavné mestské auto.

 

Mazda 2 Hybrid 1,5 SKY

Motor: trojvalec

Výkon: 116 koní

Max. krútiaci moment: 120 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: 9,7 s

Max. rýchlosť: 175 km/h

Cena: 25 244 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.