Renault Captur Intens E-TECH Plug-in 160 kraľuje mestským parkoviskám

Renault Captur si na slovenskom trhu zákazníci obľúbili pre jeho obratnosť, úspornosť, praktickosť a najmä pre cenovku. Lenže francúzska automobilka nezaspala na vavrínoch a žiadaný model ponúka v modernej a ekologicky ladenej verzi E-TECH, ktorý je plug-in hybrid. Dokáže však malý mestský crossover niečím prekvapiť?

Vyčnieva z davu, nie však toľko, aby ste o Capture mohli tvrdiť, že pôsobí extravagantne. Uvedomíte si to na parkovisku, kde aj v šedej farbe zaujme dvojfarebným lakovaním a dynamicky tvarovanou maskou s veľkým logom Renaultu. Príjemná je aj výška karosérie. Oceníte ju, keď sa dnu budete súkať úzkou medzierkou, pretože poriadne neotvoríte dvere – bežný deň na neregulovaných parkoviskách, kde sa bojuje o každý centimeter. Aj svetlá výška nie je na zahodenie. Nad povrchom čnie 17 cm, takže ho do ťažkého terénu nepošlete. Prehnali sme ho len po poľnej ceste a vyjazdenými koľajami prešiel bez zaváhania, dokonca vnútri nič nezavŕzgalo. Aké prekvapenie! Vnútri totiž nájdete dosť plastových prvkov – od obloženia palubnej dosky, cez centrálny tunel s voličom automatickej 4-stupňovej prevodovky, až po panely dverí. Možností na nejaké to prasknutie či zavŕzganie najmä pri malom prekrížení náprav na poľnej ceste v Jarovciach v Bratislave bolo neúrekom. Captur má solídnu torznú tuhosť, čo zistíte, keď ho preženiete po ostrých a mierne klopených zákrutách so zlým povrchom. Karoséria prejazdy síce zvládne s gráciou, ale jednoduchá zadná náprava občas dá podvozku tvrdší spätný ráz od nejakej diery, ale nejde o častý jav. Príčinou je vyše 200 kg záťaž, ktorú dostal do vienka oproti modelom s výhradne spaľovacími motormi. Za volantom si však plug-in užijete najmä vďaka zrýchleniu v športovom režime a komfortne naladenému podvozku a nečakane ostrému riadeniu.

Dobíja aj za jazdy

S plne nabitou batériou výrobca avizuje dojazd 53 km, lenže v plne elektrickom režime Pure sme ho v meste nedosiahli. Zväčša sa elektromotor prestal hlásiť o slovo po 30 km. Príčinou však boli časté a prudké rozjazdy. Ideálne sa javilo kombinovať oba pohony v hybridnom režime My Sense. Renaultu sa podarilo vyladiť spoluprácu atmosférickej benzínovej V4 a elektromotoru natoľko, že pokiaľ nenakopnete plný plyn, tak vás nebude rušiť takmer žiaden hluk z vytočenej pohonnej jednotky ani od pneumatík. Pozitívne sa to premietne aj do spotreby. Pri nabitej baterke sme jazdili v meste a po obchvate za 4,7 litra. V tomto režime navyše viete efektívne dobíjať baterku funkciou E-Save, takže si nemusíte robiť dlhočizné prestávky pri nabíjačkách. Ak však jazdíte s vybitou baterkou, vypýtal si na rovnakom úseku približne o 2 litre viac. Otázne je, či sa vám oplatí tento rozdiel na to, aby ste si priplatili vyše 7-tisíc eur oproti modelu s 1,3-litrovým turbomotorom TCe 140 v identickom stupni výbavy Intens, ktorý má porovnateľné jazdné vlastnosti…

Akustický komfort je však výborný a jediné, čo môžete počuť v nižších rýchlostiach je roztočený ventilátor klimatizácie. V takomto prostredí vznikajú obzvlášť veľké nároky na audio. To však hrá čisto a pekne a aj to z neho robí ideálneho spoločníka do mesta, kde na parkoviskách oceníte prednú aj zadnú kameru.

 

Renault Captur Intens E-TECH Plug-in 160

Motor: atmosférický V4

Výkon: 160 koní

Max. krútiaci moment: –

Zrýchlenie 0-100 km/h: 10,1 s

Max. rýchlosť: 173 km/h

Cena: 30 000 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.