Peugeot 308 SW GT Pack 1,5 BlueHDi udivuje skvelou dynamikou aj spotrebou

Keď neskoro v noci zamykáte auto a počujete, že na vás za chrbtom niekto kričí, nečakáte pohodovú rozpravu. O to väčšie je prekvapenie, že muž v strednom veku slušne pozdraví a pýta sa, čo to máte za fáro. Odpoveďou je mierne zaskočený. O to viac, keď nasadne. Očarený spracovaním interiéru a zvukom audia volá na manželku venčiacu psa: „Predstav si, je to Peugeot!“ Francúzskej automobilke sa dizajn 308 SW s GT balíkom náramne vydaril. Je však hodné označenia GT?

Ani predošlá 308 SW nebola škaredá, ale tvary aktuálneho modelu stoja za chválospev. Na ceste vyniká a nejeden človek sa za autom obzrie. Peugeot navyše stavil na sýte metalické laky, ktoré na slnku doslova kričia, aby ste im venovali pozornosť. S červenou farbou karosérie dokonalo kontrastujú čierne prvky a originálne disky, ktoré dostanete v GT balíku aj s rôznymi aerodynamickými doplnkami. Auto vďaka nim pôsobí, že chce vystreliť vpred, aj keď stojí. Obrovská maska chladiča, kde tróni placka s profilom leva s bujnou hrivou, za ktorou sa skrývajú radary, budí rešpekt vodičov v spätných zrkadlách a pre poľný hmyz zasa predstavuje nástroj skazy. Po nočnej jazde okresnými cestami je auto obsypané komármi, muchami a inou háveďou, ktorú pár sekúnd pred koncom privábili silné LED svetlomety. Tie rozjasnia tmu poriadne ďaleko a umocňujú pocit bezpečia, keďže máte skvelý prehľad o tom, čo sa deje pred autom.

Svet za sklami pozorujete zo sedačiek, ktoré sú anatomicky tvarované a majú výborné bočné vedenie. No iba vodič so spolujazdcom majú to privilégium, že si môžu aktivovať masáž, vďaka čomu vystúpia aj po stovkách kilometrov dlhej ceste ako znovuzrodení. Áno, toto kombi v pohode splní rolu diaľničného expresu, ktorý vás rýchlo, pohodlne, bezpečne a hlavne lacno premiestni zo Slovenska pokojne na Francúzsku riviéru. Aj preto môže so cťou niesť označenie GT, i keď puristi budú tvrdohlavo bazírovať na tom, že to patrí len dvojdverovým autám s V8 alebo V12 pod kapotou. Ich problém… Peugeot 308 SW s GT balíkom vyhovuje aj najprísnejším kritériám, najmä vzhľadom na cenu, ktorá mierne prekračuje 38-tisíc. Dnu neprenikne takmer žiaden hluk z okolia, počujete len motor a prvotriedne audio Focal za tisíc eur. Ruku na srdce, lepšie hrajúcu aparatúru sme počuli len vo vozidlách v hodnote sto- a viac tisíc, čiže v tomto prípade sa rozhodne neoplatí šetriť. Inštrumentálne skladby znejú, akoby ste sedeli priamo pred pódiom, a basy, s ktorými majú iné reproduktory neraz problém, nedunia tak, že sa bojíte, aby vám nevypadli dvere z pántov. Do 70 km/h počujete hudbu čisto aj pri otvorenom strešnom okne. V interiéri sme nenašli vec, ktorá by nám prekážala.

Jazdí, ako vyzerá

Po nasadnutí do športovo tvarovaného auta nečakáte, že by jazdilo ako udusený trojvalcový liter. Pod kapotou tohto kombi je osadený prepĺňaný dieselový štvorvalec s výkonom 130 koní a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm, ktorý jazdí aj v športovom režime úsporne. Vyladený je aj podvozok a riadenie, vďaka čomu viete auto zákrutami nasmerovať s chirurgickou presnosťou.

Za volantom si môžete pripadať, akoby ste sedeli v rýdzom športiaku, pretože veniec volantu má sploštený vrch, spodok aj boky. No ani raz sa nestalo, že by sme s jeho tvarom mali problém, dokonca ani keď sme jazdili vo vysokej rýchlosti po kľukatiacej sa Pezinskej Babe pri Bratislave. Podvozok solídne filtroval nerovnosti a dnu neprenikol takmer žiaden hluk od podvozku. Po niekoľkých desiatkach minút nás však poriadne šokovali informácie o spotrebe. V športovom režime a s ťažkou nohou na plyne sme mali aktuálnu spotrebu 5,9 litra, a to sme jazdi na limite s plynom na podlahe. Priemerná kombinovaná spotreba v Eko režime však bola iba 4,2 litra na sto kilometrov. A to sú údaje, ktoré značia, že Peugeot má špičkový tím vývojárov motorov. Niet divu, že tento podarený kúsok zaujme na ulici náhodných okoloidúcich aj neskoro v noci…

 

Peugeot 308 SW GT Pack 1,5 BlueHDi

Motor: prepĺňaný V4

Výkon: 130 koní

Max. krútiaci moment: 300 Nm

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,9 s

Max. rýchlosť: 207 km/h

Cena: 35 000 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.