Renault Megane E-TECH má slušný dojazd aj podvozok

Elektromobilov stretávame na cestách čoraz viac a automobilky sa predháňajú v tom, ktorá ponúkne originálnejší dizajn, materiály a čo najdlhší dojazd. Renault sa toho nebál a Megane E-TECH pustil na trh v dizajne, ktorý neprehliadnete ani keď parkuje pri nabíjačkách medzi konkurenciou. Zvonku síce spraví dobrý dojem, no čo vás čaká vnútri a ako jazdí?

Zapustené kľučky predných dverí sa vysunú vo chvíli, keď sa s kľúčom vo vačku priblížite k autu. Akoby vás vábili. Keď za jednu z nich potiahnete, vypleštíte oči. Vnútri zasvietia dva veľké displeje, no to nie je nič, čo by v súčasnosti budilo väčšiu pozornosť. Oči zameriate na sedačky v bielej koži, potom na panely dverí aj na vrch prístrojovej dosky. A nikde nenájdete lacno pôsobiace lesklé plochy či tvrdé plasty. Pohľad do cenníka hovorí prečo. Auto v tejto verzii stojí vyše 50-tisíc eur, čo nie je málo ani za elektromobil. Čo teda okrem pekného interiéru za svoje peniaze dostanete? Vo výbave Iconic armádu 26 rôznych asistenčných systémov, kvalitné audio a pomerne slušnú batériu s kapacitou 60 kWh a dojazdom 450 kilometrov.

Solídna spotreba

Megane E-TECH má výkon 220 koní a maximálny krútiaci moment 300 Nm, ktoré bohato stačia, aby 1,7 tony ťažkému elektromobilu dali potrebnú dynamiku za každých okolností. Vďaka slušnej trakcii drží stopu v zákrutách aj vo vysokých rýchlostiach, no keď je mokrý asfalt, dajte radšej nohu z plynu. Vyššia hmotnosť nad prednou nápravou sa totiž na vode prejaví v momente, keď musíte prudko zabrzdiť. Pneumatiky sa po pri intenzívnom tlaku na brzdu zablokovali a auto sa pár centimetrov skĺzlo. Sneh či námraza tak môže predstavovať skutočnú výzvu. Počas jazdy na vode je ale inak dobre ovládateľné a stopu drží aj vo vyšších rýchlostiach ako prikované.

Najväčšia zábava s ním je ale na suchu v športovom režime a s vypnutou trakčnou kontrolou. To lieta ako vystrelené z praku! Vyššia hmotnosť v tomto prípade nie je prekážkou. Využijete ju v zákrutách, kde si ho viete trošičku rozhodiť. A spotreba? Žiadna katastrofa! Skôr naopak, pretože pri takejto jazde sa u konkurencie neraz dostaneme nad 30 kWh, no v Megane E-TECH sme sa len približovali hodnote 20 kWh. Pri pokojnej jazde na okresných cestách sme sa dokonca dostali na skvelých 11,4 kWh. A keďže auto disponuje rýchlym nabíjaním, dočerpanie energie pri zohriatej baterke nezaberie veľa času. Niečo zjete a vypijete, možno preletíte pár článkov v mobile a ste pripravení vyraziť.

Jazda v tichu

Napriek solídnemu výkonu vás nenúti jazdiť rýchlo, čo má niekoľko pozitívnych aspektov. Okrem toho, že si nebudete koledovať o pokuty, si môžete vychutnávať akustický komfort. Miera, s akou filtruje rušivé zvuky okolia, vás prvýkrát zarazí. Keď na rušnej ulici zatvoríte dvere, ocitnete sa v až trochu desivom tichu. Dokonca takom, že začujete šuštiacu vetrovku či šúchajúce sa topánky po mäkkých koberčekoch. Zásadné zmeny nenastanú, ani po rozjazde. Nastražte uši, ale pazvukov od podvozka sa nedočkáte. Lenže ticho za volantom vie byť aj nepríjemné, našťastie si môžete zapnúť aparatúru s 9 reproduktormi, ktorá verne podá výšky z jazzových skladieb ale aj popové basy.

Renault Megane E-TECH

Výkon: 220 koní

Max. krútiaci moment: 300 Nm

Max. rýchlosť: 160 km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h: 7,5 s

Kapacita batérie: 60 kWh

Cena: 51 050 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.