Ford Grand Tourneo Connect je ideálna dodávka

Pokiaľ by ste Tourneo Connect spozorovali prvýkrát v momente, keď sa vynára spoza rohu, podľa tvarov kapoty by ste ani náhodou nepredpokladali, že patrí dodávke. Je pomerne nízka a autu dodáva nečakaný šmrnc. Dizajn vo Forde mohli odbiť a zákazníci by si k nemu cestu našli, no nestalo sa a cesty tak po dlhom čase opäť brázdia originálne tvarované dodávky.

Šoférovanie dodávok so sebou prináša nezameniteľné čaro. Okrem vyššieho posedu pozitívne často prekvapí aj mamutí krútiaci moment, ktorý preberie k životu nenaložené auto celkom rýchlo. Bolo to tak aj v prípade Grand Tourneo.

Radový štvorvalec ťahá síce pekne odspodu, no od vozidla tejto koncepcie nemožno čakať drvivé pružné zrýchlenie. Pohľad na parametre hovorí jasnou rečou. Výkon 122 koní a 320 Nm sú dostatočné hodnoty, aby 1,8 tony ťažkému auto nedošli sily v stúpaní ani keď bude plne obsadené. Nečakajte ale, že na Donovaloch udržíte dlho krok s nejakým „našlapaným“ SUV, čo pôjde pred vami. Tourneo nie je o športovej jazde, ale o tom, ako pohodlne prepraví posádku z bodu A do bodu B.

V interiéri je pomerne krátka prístrojová doska s minimom tlačidiel. Dokonca aj klimatizácia sa ovláda prostredníctvom dotykovej plochy pod 8“ displejom, ktorý dokáže bezdrôtovo zrkadliť mobil a je dobre čitateľný aj na ostrom slnku. Najdôležitejším aspektom ale je, že má rýchlu odozvu a neseká či už zobrazuje veci z infotainmentu alebo smartfónu.

Veľkorysý priestor navyše nemá iba posádka na predných sedadlách, ale ľudia v druhom rade. Dozadu sa nastupuje prostredníctvom posuvných dverí, ktoré oceníte v stiesnených priestoroch a pokiaľ si priplatíte, môžete mať ešte tretí rad. Ide však skôr o provizórne sedačky. Majú krátky sedák a prežiť na nich dlhú trasu vyžaduje od ľudí nad 180 cm poriadnu mieru sebazaprenia. No keď ich vytiahnete, v kufri bude zívať obrovská diera s objemom 1720 litrov. Sklopte druhý rad a dostanete 3105 litrov, a tam už narvete všeličo. Výhodou je, že vnútri sú tvrdé plasty na správnych miestach, takže ani s naloženým autom sa nemusíte báť trochu ostrejšie vyberať zákruty.

Pokiaľ sa s Grand Tourneo vydáte na dlhší výlet v sedemčlennom zoskupení s plným kufrom, nemusíte mať obavy z vysokej spotreby, pretože 7-stupňová automatická prevodovka s dvomi spojkami zvláda svoju úlohu rovnako dobre, ako keď v aute sedíte osamote. Záťaž tomuto Fordu, ktorý vznikol v spolupráci s VW, akoby dokonca pocitovo vyhovovala. Ani so stovkami kíl navyše motor nestráca ťah a automat plynulo radí, a ak treba, agregát podrží vo vyšších otáčkach. Trochu sa strácala, keď sme naložení manévrovali mestom štýlom plyn-brzda. Pokiaľ ale nebudete dupať po plyne, bude pôsobiť kultivovane. No aj pri takejto „nekompromisnej“ jazde z nádrže zmizlo len trochu viac ako 7 litrov nafty. Podvozok prerasteného Tournea navyše prekvapivo dobre filtroval veľké nerovnosti a v ostrých zákrutách nepôsobil extrémne nedotáčavo. Ide skrátka o praktické auto navrhnuté s ohľadom na potreby posádky, a to plní na jednotku.

 

Ford Grand Tourneo Connect

Motor: R4

Výkon: 122 koní

Max. krútiaci moment: 320 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: 11,8 s

Max. rýchlosť: 185 km/h

Cena: od 37 068 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.