BMW M340i xDrive kombinuje komfort s rýchlosťou

Výkonnejší je v ponuke už iba nabrúsený model M3. Znamená to jediné – BMW M340i predstavuje brilantné šoférske náčinie. Pod dlhočiznou kapotou nájdete osadený šesťvalcový 3-litrový motor lačný po otáčkach, ktorý auto dotuje výkonom za každých okolností. Užijete si ho na diaľnici aj na okresných cestách, no aký jazdný režim zvoliť?

Že má vynovený sedan výkonný motor, prezrádzajú decentné detaily. Šesťuholníkový vzor mriežok chladiča či aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá. V rovnakom duchu sa nesú zmeny na zadnej časti. Nájdete tam hlboko zapustený čierny difuzor s masívnymi koncovkami výfukov. Jediná škoda, že neboli z karbónu. To by však zbytočne dvihlo cenu a funkčné by boli rovnako. Navyše, v tomto prípade sa pri vývoji nemuseli naháňať za každým ušetreným kilogramom, čo vidno v interiéri, kde nájdete metre kože aj pohodlné sedačky, v ktorých môžete stráviť celý deň a v cieli nevystúpite rozlámaný, akoby vás zmlátil pouličný bitkár. Za volantom budete skôr chcieť, aby cesta trvala čo najdlhšie a to hneď z niekoľkých dôvodov. Prvým je motor, druhým podvozok, tretím zvuk v športovom režime a posledným ostré riadenie.

Pokiaľ šliapnete v akejkoľvek rýchlosti na plyn v športovom režime, M340i vystrelí bez oneskorenia za sprievodu pestrých zvukov. Pod kapotou totiž leží výkonný 3-litrový benzínový šesťvalec preplňovaný turbom typu twin-scroll, ktorý je označovaný ako jeden z najlepších agregátov vôbec. Vyznačuje sa totiž nevädnúcim výkonom a vysokou efektivitou spaľovania. Skutočný charakter vám však ukáže, až keď ho chytíte poriadne pod krkom. Nezabudnite si ale vypnúť trakčnú kontrolu, trochu adrenalínu nezaškodí… Šoférujete štvorkolku. Pocítite to aj v športovom režime, v ktorom má, našťastie, preferenciu zadnej nápravy. Nečakajte však, že pneumatiky roztrháte na franforce po pár ostrých prejazdoch zákrutami. Na siahodlhé drifty nájdete v ponuke BMW iné náradie…

V M340i xDrive je to skôr o tom, odsadiť si ho čo najprecíznejšie a s malým kontra ho vyviesť pod plným plynom von zo zákruty. To zvláda na jednotku aj vďaka adaptívnemu podvozku a športovému diferenciálu, ktorý na kolesá prenáša 374 koní a 500 Nm. Para autu nedošla ani pri opakovanej ostrej jazde v športovom režime s vypnutou kontrolou trakcie na vrchol Pezinskej Baby. Brzdy nevädli a motorový olej mal stabilnú teplotu i keď sme radili pádlami, aby sme ho udržali vo vyšších otáčkach.

Napriek tomu, že výborne jazdí na kľukatiacich sa úsekoch, bude väčšina majiteľov výkonný sedan používať pravdepodobne častejšie na presuny po diaľnici. A budú z nich králi ľavého pruhu! Pružné zrýchlenie je impozantné aj v rýchlostiach nad 150 km/h. Pri takejto jazde však nemožno čakať nízku spotrebu. V športovom režime sme sa poľahky dostali pod 20 litrov benzínu, no keď sme išli s tempomatom na 120 km/h a v eko režime, z nádrže zmizlo litrov oveľa menej. Jazdili sme pod 9 litrov.

Práve to ukazuje dva základné charaktery tohto modelu. Stačí niekoľko kliknutí na správne tlačidlá a komfortný sedan sa transformuje na diaľničný expres s prskajúcimi výfukmi, ktorý drží ako prikovaný aj v zákrutách s nekvalitným povrchom.

BMW M340i xDrive

Motor: R6

Výkon: 374 koní

Max. krútiaci moment: 500 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: 4,4 s

Max. rýchlosť: 250 km/h

Cena: 87 998 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.