SsangYong Musso Grand 4×4 2,2 e-XDI zdolá všetky nástrahy

So SsangYong Musso Grand s pohonom všetkých kolies sa síce môžete vybrať do akýchkoľvek nehostinných podmienok a väčšinu náročných nástrah aj zdoláte, lenže namiesto vreskotu senzorov a pretáčajúcich sa kolies, si v tomto pick-upe oveľa radšej vychutnáte pohodovú jazdu v kožených sedačkách cestou do práce alebo na chalupu.

Na európskom trhu pick-upy nepatria k najpredávanejším autám, no zákazníkov si vždy nájdu. Prekvapivo ich nekupujú výhradne chatári či malí poľnohospodári niekam na dedinu, ale neraz ich vidno v mestách a za volantom sedia elegantne oblečení ľudia, ktorí s obrovským vozidlom manévrujú v podzemných parkoviskách nákupných centier. Cez týždeň nimi jazdia do práce, no cez víkend si oblečú aktívne tričká, obujú si členkové topánky a vyrazia za dobrodružstvom. Veľká korba, vysoká svetlá výška a výborné nájazdové uhly garantujú, že kamkoľvek prevezú takmer čokoľvek. Na jednotku to zvládne aj SsangYong Musso Grand, ktorý sme prehnali po rozmáčaných poľných cestách, zvlnených okreskách, diaľnici aj ostrými stúpaniami.

Pod kapotou Musso Grand s pohonom všetkých kolies nájdete osadený 2,2-litrový naftový štvorválec s výkonom 202 koní a maximálnym krútiacim momentom 441 Nm, ktorý autu dáva potrebnú dynamiku a silu. Vzhľadom na hmotnosť presahujúcu dve tony, by ale asi málokto čakal, že zákruty budete rezať na apexe vo vysokej rýchlosti. Musso pritom nie je nedotáčavé, len skrátka ani pri aktivovanom športovom režime nemalo strmé riadenie, na druhej strane si však nežiadalo ani zásadné korekcie. Alfou a omegou je skôr to, ako sa vodič hrá s plynovým pedálom, pretože pokiaľ udrží motor v správnych otáčkach, má mohutný pick-up sklony k zábavnej jazde. Výrazne nám však chýbali pádla pod volantom, pretože i keď šesťstupňová prevodovka Aisin radila v automatickom režime pri pokojnej jazde plynulo, pri prvom poriadnom dupnutí na plyn motor zahučal, no keď prestal ťahať, prevodovka nepreradila a zbytočne ho držala vo vysokých otáčkach. Páku síce môžete vychýliť do manuálneho režimu a radiť maličkým kolískovým ovládačom, lenže nie je to práve intuitívne a pohodlné riešenie. Budete ho skôr používať v ťažkom teréne, než na okresných cestách.

Pick-up z dielne SsangYongu má na ráme z vysokopevnostnej ocele prichytený motor aj obe nápravy a vďaka tomu má solídnu tuhosť. Nestalo sa, že by niečo emitovalo divné zvuky, a to ani keď sme išli s naloženou korbou po lesnej ceste. Podvozok odvádzal výbornú prácu a dnu preniklo minimum pazvukov. Ložná plocha má objem 1011 litrov a nosnosť pol tony, no pokiaľ potrebujete prevážať ťažšie náklady, môžete zvoliť tuhú zadnú nápravu a na korbu sa vojde o dvesto kíl viac. Navyše je obložená plastovou vaňou, ktorú v prípade poškodenia poľahky vymeníte.

Posádka si aj vďaka 5-prvkovej zadnej náprave a výborne odhlučnenému interiéru užije cestu, či už pôjdete po diaľnici alebo poľných cestách. Vpredu sú odvetrávané a vyhrievané kožené sedačky, vzadu majú len vyhrievanie, lenže to neponúkajú ani oveľa drahšie autá, nie to pick-upy. Ani spotreba nebola tragická. S ťažkou nohou sme mali okolo 11 litrov, keď sme sa krotili, dostali sme sa tesne pod 9 litrov dieselu.

SsangYong Musso Grand 4×4 2,2 e-XDI

Motor: R4

Výkon: 202 koní

Max. krútiaci moment: 441 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: neuvedené

Max. rýchlosť: 172 km/h

Cena: 42 770 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.