BMW M8 Competition Cabrio likviduje rovinky aj zákruty

Štyri obrovské koncovky výfukov trčiace z karbónového difuzoru svetu hlásia, že sa blíži beštia. Pod kapotu kabrioletu BMW M8 Competition osadili 4,4-litrový osemvalcový motor s výkonom 625 koní a ten s autom robí divy. Stačí jedno zrýchlenie. Slabšie povahy šmátrajú rukami v snahe niečoho sa pridržať a milovníci rýchlosti vyjadrujú blaženosť kakofonickými zvukmi…  

Studený ranný vzduch, prázdna cesta a spoza horizontu vykukujúce slnko. Takmer idylické podmienky sľubujú zábavné dopoludnie, vzhľadom na to, že sme sedeli za volantom výkonného kabrioletu, ktorý na stovku vystrelí za 3,3 sekundy, čo ho radilo do elitnej kategórie superšportov. Pod dlhou kapotou BMW je osadený osemvalec s dvojicou turbodúchadiel, ktorý má výkon 625 koní a maximálny krútiaci moment 750 Nm. Vďaka nemu môžete s dvojtonovým autom robiť, čo sa vám zachce.

Brutálny prejav

Kľukatiaca sa cesta na vrchol Pezinskej baby pri Bratislave patrí okrem okruhov k hlavným rajónom nadopovanej M8 a o nastavení tak nepremýšľate ani sekundu. Aktivujete režim Track, mapovanie prevodovky kolískovým prepínačom nastavíte na najostrejšie, vypnete trakciu a pre umocnenie zážitku očkom hodíte po centrálnom panely, či máte otvorené klapky na štvorici výfukov. Tak sme to urobili aj my a pod plným plynom vyrazili vpred. M8 Competition nás vlisovala do sedačky. Rýchlosť naberala raketovo. V hustom lese sa v priebehu okamihu ozýval hukot a stromy sa v zornom poli zliali do šmuhy. Zákruty mizli jedna za druhou.

Ľahkosť sa akou M8 viete vodiť úzkymi úsekmi vás proste odrovná. Milimetrovo presné riadenie, citlivosť na plyn, nevädnúci výkon a brzdy s brilantným podvozkom predstavujú opojný ale poriadne návykový kokteil, ktorý si budete chcieť servírovať dennodenne, nehladiac na to, aký bude účet. Koža, karbón, alcantara či hliník sú všade a fakt, že keď ho žmýkate v režime Track a ono žerie vyše 30 litrov benzínu, vám je v daný moment úplne ukradnuté. Odpustili by ste mu aj 40…

So strechou či bez?

Napriek tomu, že ide o kabrio, bola karoséria tuhá. Vnútri nič nezavŕzgalo ani keď sme strechu zložili do kufra. Vtedy sa dokonca, a celkom nečakane, stala M8 Competition Cabrio ešte zábavnejšia. Vďaka o čosi vyššej hmotnosti nad zadnou nápravou ste si vedeli odsadili zadok na počkanie. Stačilo mať vypnutú trakciu. Odmenou vám bude okrem širokého úsmevu aj široké spektrum zvukov vychádzajúcich spod kapoty a výfukového potrubia. Zastrieľa, hneď na to zapraská, zabuble, zasyčí alebo zachrčí. Vozíte si vlastne takú malú kapelu, ktorá hrá podľa vašej taktovky v pravej nohe. Ak si však chcete užiť komfortnú jazdu, môžete zapnúť režim Road a zatiahnuť strechu. Auto stíchne a zrazu zistíte, že jazdíte aj pomerne úsporne. Lenže na to ste si toto auto nechceli kúpiť…

BMW M8 Competition Cabrio

Motor: 4,4-litrový V8

Výkon: 625 koní

Max. krútiaci moment:750 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: 3,3 s

Max. rýchlosť: 305 km/h

Cena: 198 538 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.