Mitsubishi L200 je pick-up s perfektnými vlastnosťami

Milióny predaných kusov za šesť generácií svedčia o tom, že L200 je pre Mitsubishi diamantom v ponuke. Zákazníci si pick-up s univerzálnymi vlastnosťami vyberajú nielen pre veľké možnosti úprav korby, ale aj preto, že je v teréne takmer nezastaviteľný. Ako však jazdí upravená verzia Power Performance so zvýšeným výkonom na diaľnici a v úzkych serpentínach?

V L200 sedíte vysoko, dokonca tak, že si s vodičom MHD môžete podať ruku z okna. Je teda jasné, že máte parádny prehľad o situácii okolo seba a v teréne nájdete minimum prekážok, cez ktoré by tento pick-up neprešiel. Podvozok je navyše chránený hrubou oceľovou platňou, takže riziko nepredstavujú ani ostrejšie kamene. Mitsubishi L200 sme v noci prehnali po rozmáčanej poľnej ceste. Najprv sme nechali zapnutý len zadný náhon a išli pomaly. Auto išlo takmer stále šmykom a pneumatiky sa nabaľovali lepkavým bahnom, až auto skĺzlo bokom do mäkkého bahna v poli, kde uviazlo. Potom začala zábava. Vypli sme kontrolu trakcie. Spod zadných kolies vyletelo pár kíl blata a zahrabali sa hlbšie. Na stredovom voliči však stačilo prepnúť pohon do režimu 4LLc, ktorý je určený do extrémneho terénu a s hlbokým bahnom si poradil raz-dva. V členitom teréne sme ocenili aj LED rampu na streche, ktorá z noci spravila deň a vďaka nej sme videli stovky metrov pred seba. Jedinou nevýhodou je, že sa nesmie používať v bežnej premávke. Oslepí totiž aj za dňa. Pokiaľ však často nejazdíte v teréne, pokojne ju demontujte. Na diaľnici generuje poriadny aerodynamický hluk a zvyšuje odpor, takže teda aj spotrebu. Inak ale bola L200 so zvýšeným výkonom na 173 koní a 502 Nm na autostráde prekvapivo príjemným spoločníkom.

Diaľničný krížnik?

S verziou Power Performance sme spravili vyše 1 500 km na rýchlostných cestách. Výsledok? Ide o jeho druhé prirodzené prostredie. Exceluje v teréne, no obrovské Mitsubishi s nečakanou ľahkosťou jazdilo aj po hladkom asfalte v 130 km/h. Vzhľadom na koncepciu, mal pick-up kultivovaný chod a v kožených sedačkách nebolel chrbát nikoho zo štvorčlennej posádky ani po 5 hodinách.

Briskné reakcie by však vzhľadom na 5,3 metrovú dĺžku a hmotnosť  2,1 tony čakal asi málokto. Jazda pripomína skôr plavbu na parníku. Najmä pri nižších rýchlostiach sa trochu nakláňa, ale je pomerne predvídateľné. Šesťstupňová automatická prevodovka Aisin má hydrodynamický menič, ktorý radil hladko a presne či už sme išli v meste alebo po diaľnici a pri kickdowne systém zaradil vždy správny prevodový stupeň. Nedochádzalo tak k nepríjemným šklbnutiam. Pri predbiehaní však treba počítať s väčšou turbodierou. Vpred vyrazí až keď 2,2-litrový radový vznetový preplňovaný štvorvalec prekoná hranicu 2000 ot./min. Ak si na to zvyknete, dá sa modulovaním tlaku na plyn a plánovaním manévrov docieliť plynulej jazdy, ktorá sa pozitívne prejaví na spotrebe. Na diaľnici sme dosiahli s obsadeným autom priemer na úrovni 8,4 litra dieselu, a to sme mali aj plne naloženú uzamykateľnú korbu. V meste si však vypýta aj vyše 12 litrov…

Praktické a pohodlné

Pokiaľ nie ste zvyknutý na podvozky z luxusných SUV, na prejav L200 sa veľmi sťažovať nebudete, no ani ho nezahrniete chválospevmi. Vďaka tuhšiemu a vyššie položenému podvozku sa pri rýchlejších prejazdoch úzkymi serpentínami na Karlobag v Chorvátsku mierne nakláňalo a väčšia nerovnosť dnu vyslala citeľné vibrácie, inak mu ale nemáme čo vytknúť. Je to usilovný pracant, ktorý s gráciou prekonáva najnáročnejšie prekážky a posádku s rozmerným nákladom dostane bezpečne takmer kamkoľvek.

 

Mitsubishi L200 Power Performance 4×4

Motor: R4

Výkon: 173 koní

Max. krútiaci moment: 502 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: 8,5 s

Max. rýchlosť: 171 km/h

Cena: od 33 390 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.