Ford Mustang Mach-E AWD je výkonný elegán

Ikona v netradičnom háve! Ford Mustang si azda všetci predstavia ako ladne tvarované GT, ktorého línie sa už desiatky rokov vyznačujú krivkami inšpirovanými pôvodným modelom z roku 1967. Lenže elektromobil nesúci legendárne označenie aj logo sa naň ani trochu nepodobá. Stačí však pár kilometrov za volantom a Mustangu Mach-E dá šancu aj zarytý milovník päťlitrového „Stangu“…

Elektrický Mustang vyzerá inak ako verzia so spaľovacím motorom, ale zábavný je podobne. Zrýchľuje a jazdí bokom ako darca jeho mena, len pritom nestrieľa z výfukov. V podstate tak ide o praktickejšie auto, keďže má dva kufre, štyri dvere, skvelé audio a pohon všetkých kolies, ktoré tak môžete zobrať aj na poľnú cestu. Nespevnenými úsekmi prejdete bez zvýšeného tepu, no srdce však zaručene roztlčie, keď aktivujete režim Untamed. Z Mustangu sa v športovom nastavení prebudia zvieracie inštinkty a napriek hmotnosti cez dve tony predvedie, ako efektívne pracuje s výkonom 351 koní a 580 Nm. Vo zvyšných dvoch – Whisper a Active sme takmer nejazdili. Prečo? Mohlo by stačiť, že sa na kapote vyníma logo Mustangu a ten si proste chcete naplno užiť.

Všetko spolu hrá

I keď má pohon všetkých kolies, viete si pod plynom v širších zákrutách poľahky odsadiť zadok a vďaka výkonnostnej rezerve dokážete šmyk zrovnať pridaním plynu a jemným kontra na volante. Pritom ani nemusíte mať vypnutú kontrolu trakcie, no pokiaľ ju deaktivujete, pripravte sa na poriadnu jazdu a ak milujete adrenalín, vypnite si ju na mokrej ceste. Rukami budete štrikovať ostošesť a na pedáloch si zatancujete tak, až sa z toho spotíte.

Napriek komunikatívnemu a strmému riadeniu cítite na volante hmotnosť auta, no nemusíte sa strachovať – vďaka obrím brzdám zastavíte rýchlo a výhodou je, že pri ostrej jazde takmer nevädnú. Sú zároveň najlepším pomocníkom, keď si Mach-E chcete preklopiť zo strany na stranu v úzkých esíčkách na nekvalitnom asfalte, aby ste Mustang dostali do ideálnej stopy. Stačí len jemné ťuknutie po brzde a precízna práca s volantom a auto ide, kam ho pošlete. No pokiaľ si chcete užiť ozajstnú srandu, poriadne šliapnite na plyn a v zrkadle sa pokocháte pohľadom na zadné línie.

Prepracovaný pohon

Ostrá jazda v najostrejšom režime na Pezinskej Babe a v okolí Bratislavy dramaticky neznížila dojazd a po 120 kilometroch dojazd klesol z 550 na 329 kilometrov. Napokon, využiteľná kapacita batérie predstavuje v tejto verzii 91 kWh, čo ju radí k najväčším na trhu. Vďaka nej si tak môžete užiť aj niekoľko kôl na okruhu a po vlastnej línii sa dopraviť k najbližšej rýchlonabíjačke, kde nestrávite dlhé hodiny čakaním, než sa dobije.
Zapijete bagetu, preletíte pár článkov na mobile a po návšteve toalety môžete vyraziť na cesty. Pri ľahkej nohe sa dostanete pod 20 kWh/100 km, pri vyslovene športovej jazde na displeji svieti aj cez 25 kWh/100 km. Vzhľadom na to, aké veľké a komfortné auto riadite, ide o výborné hodnoty. Nie je však vôbec lacné. Benzínový Mustang kúpite takmer o polovicu lacnejšie…

Ford Mustang Mach-E AWD

Motor: 2 elektromotory

Výkon: 351 koní

Max. krútiaci moment: 580 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h: 5,1 s

Max. rýchlosť: 180 km/h

Kapacita batérie: 88 kWh

Cena: 84 490 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.