Honda HR-V e:HEV prináša priestorovú mágiu a skvelú spotrebu

Zaparkované HR-V obchádza otec so synom. Prvýkrát sa zdržia pár sekúnd, trochu sa hanbia motať sa vôkol cudzieho auta. Synovi to ale nedá a o chvíľu sa vráti. Otec ho nasleduje, nazrú dnu, niečo si povedia a obaja uznanlivo pokývajú hlavami. Niet divu, Honda navrhla atraktívny kúsok, ktorý sa na ulici nestratí. Zvládne však tento hybrid aj jazdu terénom a nebude sa prílišne nakláňať v ostrých zákrutách?

Maska lakovaná farbou karosérie nemá extravagantne tvarované lamely. V rovnakom duchu sa nesie celý exteriér. Tretia generácia HR-V to nepotrebuje – pred vami stojí totiž auto uhladené ako husté vlasy šedivého džentlmena. Všetky majú svoje miesto… Rovnako tak je to aj v prípade HR-V e:HEV, kde všetky prvky navrhovali s imperatívnom praktickosti. V strednom stupni výbavy Advance máte vnútri pocit, že sedíte v aute z vyššej kategórie. Prémiový pocit zavládne, nech sa dotknete ľubovoľného miesta alebo tlačidla. Napríklad také nastavovanie prúdenia vzduchu z klimatizácie – po pootočení voličom do hornej polohy si nastavíte difúziu, a celý úkon sprevádza príjemný tlak a ešte následné cvaknutie. Honde sa interiér skrátka vydaril. Ideálny posed si za volantom nájdete rýchlo vďaka dobre tvarovaným sedačkám, a keď sa otočíte dozadu, čaká vás pohľad na sedačky, ktoré nás očarili v modeli Jazz. Sú polohovateľné obojsmerne – klasickým sklopením operadla docielite solídny nakladací priestor, ktorý je navyše v rovine s dnom kufra a pokiaľ by ste potrebovali v aute prespať, tak aj 180 cm človek si spraví pohodlie. Druhá poloha je však oveľa zaujímavejšia a z tretej generácie HR-V robí univerzálne auto. Keď totiž vyklopíte sedák hore, pred vami sa otvorí obrovská diera, do ktorej poľahky vložíte cestný bicykel s rámom veľkosti L bez toho, aby ste museli manipulovať s rýchloupínakom predného kolesa. Zadné sedačky pritom nepripomínajú trestnú lavicu. Naopak, sú prvotriedne spracované, rovnako ako predné a ani po vyše 400 kilometroch na jeden záťah nevystúpite rozlámaný, nech už sedíte kdekoľvek. No pokiaľ ste šoférovali, budete sa pri popíjaní kávy na pumpe usmievať, pretože HR-V dostalo do vienka ostré riadenie, na ktoré si rýchlo privyknete. Aby auto zahlo, stačia chirurgicky presné pohyby zápästím na masívnom venci volantu, čo je skvelé najmä pokiaľ máte aktivovaný režim Sport, ktorý citeľne mení dynamiku jazdy.

Vyladený pohon

Hondu HR-V poháňa trakčný elektromotor s výkonom 130 koní a krútiacim momentom 253 Nm, ktorý je napájaný z generátora spojeného s 1,5-litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom. Ten dáva v najvyššom spektre otáčok 107 koní. V praxi sú obe pohonné jednotky dobre zladené, čo najviac ocení váš rozpočet. Hybridná Honda jazdila po diaľnici za takmer 7 litrov a v meste si vypýtala priemerne 5,7 litra. Dosť bolo čísiel, pozrime sa na to, ako tento hybrid pracuje.

Spaľovák sa spája s prednými kolesami až vo vyšších rýchlostiach a snahu o prudké zrýchlenia sprevádza zvuková kulisa typická pre hybridy – najprv počujete hluk, následne začnete trochu zrýchľovať. Nie však závratným tempom. Jeho revírom je skôr mesto či okresné cesty, kde sa prejaví kultivovaný chod motora v nižších otáčkach a najmä tuhšie naladený podvozok, ku ktorým  sa pridáva ostré a presné riadenie. Vďaka nim máte príjemný dojem aj z rýchlej jazdy po nekvalitnom povrchu. HR-V navyše príjemne prekvapí minimálnymi bočnými náklonmi vo vysokých rýchlostiach a prejde aj poľnou cestou bez toho, aby dnu prenikli nepríjemné pazvuky od podvozku či z útrob interiéru. Svetlá výška ho napokon na takéto občasné výlety predurčuje – má 18,8 cm, no pravoverný off-road či SUV to zasa nie je, keďže nemá pohon všetkých kolies. V meste, kde bude častou hviezdou ulice, mu je, predsa len, najlepšie a pracuje tam najefektívnejšie.

 

Honda HR-V e:HEV

Motor: 1,5-liter, V4

Systémový výkon: 130 koní

Max. krútiaci moment: 131 Nm (spaľovací m.) a 253 Nm (elektrom.)

Zrýchlenie 0-100 km/h: 10,7 s

Max. rýchlosť: 170 km/h

Cena: 31 598 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.