BMW 218d Active Tourer ako ideálne rodinné auto

Pokiaľ žijete aktívne, hľadáte auto, do ktorého pohodlne vpracete bicykel či iné športové vybavenie. Ak však zároveň nemáte veľa detí, nepotrebujete dodávku a postačí vám niečo, čo na pohľad zaujme a s čím si budete môcť užiť každý kilometer. BMW 218d Active Tourer v podstate predstavuje univerzálne rodinné vozidlo a spadá do takmer zabudnutej kategórie MPV. Navyše je dostatočne reprezentatívne, dynamické aj priestranné. Zostáva teda zodpovedať otázku – jazdí tak dobre ako vyzerá?

Prvú vec, ktorú si na 218d všimnete je, že je dosť vysoké, ale pritom nepôsobí disproporčne. Dnu sme aj preto nasadali plní očakávaní, že nepôjde o nudné auto. Napokon, pod kapotou bol uložený dvojlitrový štvorvalcový dieselový motor, ktorý mal 150 koní a 360 Nm. To sú údaje sľubujúce fajn zábavu vzhľadom na hmotnosť auta, keďže dvojka má aj s vodičom ľahko cez 1,6 tony.

Presvedčili sme sa o tom už v meste počas daždivého podvečera, keď sme predokolke vypli kontrolu trakcie a aktivovali športový režim. Letela do otáčok a predné kolesá sa kvíliac snažili chytiť grip. Auto však pochytá elektronika skôr, než stihnete preceniť svoje schopnosti – to je dobre, pretože nejde o rýdzi športiak. Naopak, je to rodinne koncipovaný kúsok, kde sa však šofér zabaví do takej miery, akoby si sadol do obratného hot-hatchu. Toto BMW naozaj neplní úlohu športovo ladeného auta, ale je príjemné vedieť, že si s ním môžete zajazdiť ostro a nespravíte si hanbu pri odpichu z červenej. Vpred vyrazíte za sprievodu zvukov bručiaceho motora a dunenia od výfukov. Na stovku to zvládnete za 8,8 sekundy, čo je v tejto kategórii solídna hodnota, ktorú vám neznepríjemní ani údaj o spotrebe. V Eko režime sme v priemere jazdili za šesť litrov, no pri ostrej jazde na Pezinskej Babe systém ukazoval aktuálnu hodnotu 11,2 litra. Ani to nie je žiaden extrém.

Óda na praktickú eleganciu

Nalejme si čistého vína – s 218d Active Tourer nebudete jazdiť ako so športiakom, i keď taký jazdný režim máte k dispozícii. Riadenie v ňom je presné, príjemne tuhé a ani podvozok nie je príliš tvrdý. Pri ostrých prejazdoch zákrutami sa v športovom režime ani nenakláňa karoséria – zavesenie s podvozkom ladili skutoční majstri fachu. Napriek tomu mu však viac sedí iné zaobchádzanie…

Toto auto predstavuje skôr ultimatívny diaľničný krížnik, s ktorými aj tisíc kilometrov dlhú trasu na rodinnú dovolenku spravíte bez toho, aby ktokoľvek vystúpil rozlámaný ako po hodine strávenej u thajskej masérky. Napokon, posed v anatomicky tvarovaných kožených sedačkách pripomína hovenie si na malom tróne, z boku ktorého akoby plynulo vychádzala „plávajúca“ opierka na ruky. Pod ňou síce zíva obrovská diera, ale na jej spodku nájdete hlbokú a originálne riešenú odkladaciu plochu. Odložíte v nej ručne šitú koženú peňaženku, klipom zachytíte smartfón a ešte stále v nej bude dosť miesta pre veľa ďalších dôležitých zbytočností dennej potreby. Keď sa však uvelebíte za volantom, na tieto veci si ani nespomeniete. Auto vaše zmysly opantá tak, že volant nebudete chcieť pustiť z rúk. Vlastne netreba, pretože dôležité parametre si viete nastaviť priamo z volantu, nad ktorým čnie dvojica viac ako 10-palcových displejov. Oba poskytujú atraktívny vizuálny obsah, no keď sa vám prepracovaná grafika zunuje, môžete si prostredníctvom CarPlay na tom väčšom a zahnutom zrkadliť mobil. Nič z toho však neprekoná panoramatické strešné okno, ktoré po zasunutí clony svetlý interiér pomyselne ešte viac prevzdušní a priestor vôkol
vás bude pôsobiť takmer nekonečno, a to má pritom na dĺžku 4,4 metra. V meste je s ním aj preto radosť jazdiť a parkovať…

 

BMW 218d Active Tourer

Motor: 4-valec, 16 ventilov

Výkon: 150 koní

Max. krútiaci moment: 360 Nm

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,8 s

Max. rýchlosť: 220 km/h

Cena: 52 212 €

 

Text: A.K. Foto: A.O.