KIA ProCeed GT 1,6T-GDi je auto hodné pozornosti

Kia ProCeed GT patrí k tomu najlepšiemu, čo si môžete kúpiť. Podarený dizajn, podvozok bez nedostatkov a kvalitne spracovaný interiér tvoria kompaktný celok, ktorý sa navyše predáva za rozumnú cenu. Okrem úlohy rodinného kombi s gráciou zahrá aj rolu športového auta či hlučnej pozérskej káry.

Tvary ProCeed GT sú dokonale premyslené a vnútri je radosť tráviť čas. Už dávno pominuli časy nevzhľadných tvrdých plastov a tak v interiéri nájdete prvky, aké používajú v o triedu drahších autách. Športové zameranie naznačujú okrem červenej linky tiahnucej sa pozdĺž karosérie aj výduchy a skosený zadok s efektívnym brzdovým svetlom v tvare trojuholníka pod krídlom. Vnútri dojem robí kontrastné prešívanie červenou niťou či sploštený veniec volantu s dekoratívnymi prvkami, a tak sa po nasadnutí intuitívne obzriete po ovládacích prvkoch. Ako magnet váš zrak pritiahne čarovné tlačidlo Štart, prebúdzajúce benzínový motor 1,6T-GDi s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 265 Nm. Moment, keď naň zatlačíte a palivová zmes vybuchne, sprevádza opojný zvuk. Môžete ho však ešte umocniť pomocou tlačidla Sport. Nájdete ho vedľa páky automatu a aktivujete ním nastavenie určené pre dynamickú jazdu a zároveň rozozvučí výfuk s aktívnou klapkou, nuž a potom sa začne zábava.

So šoférskymi topánkami siahajúcimi nad členky máte výborný cit v nohách a môžete presne dávkovať výkon a pracovať s brzdovým pedálom. Najväčším benefitom je plynulejší pohyb členkov, keďže vás nelimituje tvar hrany topánky a jazdíte tak s dokonalým citom. V ProCeede GT prinesie toto obutie výsledky najmä vtedy, keď ho zoberiete na úsek s množstvom zákrut, kde môžete tancovať po pedáloch, čo prinesie niekoľko desatiniek k dobru, pretože motor s turbom tiahne od nízkych otáčok a lepivé pneumatiky Pirelli držia stopu. Má trochu tuhé pružiny, ale mäkšie stabilizátory a v zákrutách je vyvážený. Nedotáčavosť neprichádza ani pri vysokej nájazdovej rýchlosti a keď si vypnete kontrolu trakcie, môžete si na výjazde hodiť zadkom. Síce to nebude efektné gumovanie, ale malý šmyk zažijete a kontra dávať budete. Napokon, s volantom si užijete svoje aj pri zrýchlení v priamke. S plynom na podlahe príde v športovom režime poriadny záťah a vtedy majte volant radšej pevne zovretý, pretože bude treba decentné korekcie. Akcelerácia počas jazdy je však iná, než z nulovej rýchlosti. Sedemstupňová automatická prevodovka je rýchla, ale zábavnejšie je, keď prevezmete iniciatívu a radiť budete pádlami pod volantom. Pri prejazde tiahnucou sa zákrutou môžete ťažiť z výkonnostnej rezervy a trochu vytočiť motor. Odmenou vám bude nielen dobrý pocit, ale aj fantastický zvuk výfukov.

 

Text: AK Foto: AO