Český Gauss Algorithmic pre Raiffeisen Bank International

Partnerom rakúskej Raiffeisen Bank International pre riešenie a správu aktív s využitím analýzy veľkých dát a strojového učenia sa stane brnenská spoločnosť Gauss Algorithmic, člen skupiny Natland Group. Zvíťazila v súťaži pre startupy Innovation To Company organizovanej Viedenskou hospodárskou komorou v spolupráci s Venionaire Capital. Gauss Algorithmic ponúkne materskej spoločnosti Raiffeisen Bank inovatívne riešenie pre B2B a B2C segment a postará sa tiež o analýzu interných dát.

Služby Gauss Algorithmic využije ako materský koncern Raiffeisen Bank, tak aj jeho štrnásť pobočiek v krajinách strednej a východnej Európy, vrátane Českej republiky. Pre českého dodávateľa ide o významné víťazstvo i kontrakt, ku ktorému viedla tŕnistá cesta. „Kvalita ostatných prezentovaných projektov z celej Európy bola veľmi vysoká a všetkým zúčastneným musíme vyjadriť hlboký rešpekt. O to viac nás teší, že sme v tejto konkurencii obstáli a zvíťazili,“ povedal Jan Janča, generálny riaditeľ Gauss Algorithmic. Výzvu Innovation to Company na účasť v kategórii Fintech: Asset Management with focus on Big Data Analytics or Machine Learning prijala spoločnosť tento rok v máji. Po dôkladnom preskúmaní prihlášok organizátormi sa v lete dostala do užšieho výberu a predstúpila pred komisiu zloženú z profesionálov z oblasti Fintechu a technologických startupov.

„Analýza Big Data má obrovský potenciál pre ďalšie zlepšenie nášho podnikania. Ohromila nás práca a skúsenosti spoločnosti Gauss Algorithmics v regióne strednej a východnej Európy, ktorý považujeme za náš domáci trh,“ povedal Johann Strobl, generálny riaditeľ Raiffeisen Bank International, ktorá nedávno získala titul „Najinovatívnejšia banka v strednej a východnej Európe“. Gauss Algorithmic dostal od Raiffeisen Bank International okrem kontraktu aj inovačný bonus za víťazstvo vo výške 10 000 eur.

Brnenská spoločnosť tiež dostala „divokú kartu“ na účasť vo finále startupového programu Elevator Lab, ktorý sa uskutoční 20. septembra a zapojí sa doň celkom päť spoločností. „Cieľom tejto súťaže je vybrať partnera pre dlhodobú spoluprácu, ktorému umožníme potenciálne pracovať pre 14 našich pobočiek v strednej a východnej Európe,“ povedal Michael Hoellerer, zástupca Raiffeisen Bank International zodpovedný za stratégie digitalizácie spoločnosti.