Spoločnosť Goodyear predstavuje CityCube

Spoločnosť Goodyear predstavuje najnovšiu štúdiu pneumatík Goodyear CityCube. Pneumatiky navrhla špeciálne pre štúdiu vozidla Toyota i-TRIL, ktoré Toyota ako koncept vystavuje na medzinárodnom autosalóne International Motor Show v Ženeve.

Vďaka pokročilej technológii senzorov a unikátnemu dezénu dokáže CityCube identifikovať najrôznejšie podmienky, ktoré na vozovke panujú, a získané dáta prenášať do vozidla, kde slúži ako podpora najmodernejšiemu systému prevencie nehôd.
Predné kolesá vozidla Toyota i-TRIL sú naklonené, čo inšpirovalo konštruktérov spoločnosti Goodyear, aby premýšľali o využití dizajnu motocyklových pneumatík. Výsledkom je unikátny tvar kontúry a zmiešané osadenie, vysoká a úzka pneumatika vpredu a širší asymetrický behúň vzadu.

Predné naklonené kolesá sú osadené vysokými a úzkymi pneumatikami s obráteným smerom a nezaprú inšpiráciu symetrickým dezénom pneumatík pre motocykle.
Ich dizajn napomáha k zvýšeniu bezpečnosti riadenia a odvodu vody ešte pred väčšími zadnými pneumatikami, čo zlepšuje ich priľnavosť. Zadné pneumatiky majú asymetrický dezén s pevnejšou vnútornou časťou pre vyššiu stabilitu pri zatáčaní.

Spoločnosť Goodyear v štúdii ďalej predstavila nový holografický dizajn: veľmi moderný, postupne sa meniaca farebnosť bočnice pneumatiky zaisťuje unikátny, prémiový a veľmi atraktívny vzhľad.

Pneumatika CityCube bola navrhnutá tak, aby spĺňala náročné požiadavky spoločnosti Toyota. Je ľahká a vyznačuje sa nízkou hodnotou valivého odporu, čo sú dôležité vlastnosti pneumatík pre budúce elektromobily. CityCube má tiež nižší celkový objem dezénových drážok, čo jej poskytuje väčší kilometrový výkon a znižuje jej hlučnosť, čo je zase prínosom pre životné prostredie v mestách.

David Anckaert, generálny riaditeľ spoločnosti Goodyear OE Product Development EMEA, povedal: „Teší nás, že tu môžeme predstaviť túto inovatívnu štúdiu pneumatiky pre štúdiu vozidla Toyota i-TRIL. Spoločnosť Goodyear s ňou opäť potvrdzuje svoju odbornosť vo vývoji riešení na mieru pre výrobcov automobilov. Berieme ako svoju povinnosť navrhovať riešenia, ktoré umožnia, aby sa v osobnej doprave presadzovali nové trendy, ako sú autonómne vozidlá a múdre mestá.“