Motoristi menia jazdené autá každé štyri roky, najčastejšie sa vracajú po Škodovky.

Či už si zákazník kupuje nové alebo jazdené auto, počíta s jeho výmenou za ďalšie tri až štyri roky. Tento všeobecný trend potvrdzujú aj štatistiky najväčšej siete autobazárov AAA AUTO, podľa ktorých viac ako 57 % zákazníkov mení svoje vozidlo do 4 rokov.

Z údajov tiež vyplýva, že počet verných zákazníkov, ktorí sa do autozabáru vracajú sa za posledné 4 roky zvýšil o 163 %. Najčastejšie menia vozidlá mladí ľudia vo veku do 30 rokov (12,3 %), ktorí viac podliehajú módnym trendom a častejšie menia svoje preferencie a tiež životný štýl. Naopak zákazníci v strednom veku, teda v rozmedzí 30 až 50 rokov, menia svoje vozidlo v priemere raz za štyri až päť rokov. „Vek zákazníkov má logický vplyv na časový odstup pri výmene auta. Najmladší zákazníci, ktorí si u nás kupujú svoje prvé auto, väčšinou hľadajú čo najlacnejšie auto, nedbajú príliš na jeho výbavu a motorizáciu. Svoje ďalšie vozidlo si potom väčšinou kupujú v priebehu ďalších dvoch rokov. Chcú viac reprezentatívne auto, ktoré zodpovedá aktuálnym módnym trendom a požiadavkám rýchlo sa meniaceho životného štýlu. Zákazníci po tridsiatke už hľadia pri výbere vozidla viac na praktickú stránku a uprednostňujú mladšie vozidlá s nižším nájazdom. Seniori sú zase menej nároční a vďaka menším nájazdom obmieňajú vozidlá menej často“, doplnila generálna riaditeľka Karolína Topolová.

V roku 2015 sa zákazníci do autocentier AAA AUTO vracali najčastejšie pre vozidlá značiek Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %), zatiaľčo pred štyrmi rokmi bol vedľa stále obľúbených vozidiel Škoda (31,2 %) a Ford (11,7 %) treťou najvyhľadávanejšou značkou Renault (8,9 %) a až potom štvrtý Volkswagen (7,4 %). Medzi najobľúbenejšie modely patrili u verných zákazníkov vozidlá Škoda Octavia a Fabia, VW Passat alebo Ford Focus a Mondeo.

Vývoj vernosti zákazníkov k značkám v rokoch 2011 a 2015

Tak ako v prípade iného druhu tovaru, aj v prípade trhu s ojazdenými vozidlami platí vysoká pravdepodobnosť, že si zákazník v prípade spokojnosti s výrobkom kúpi opäť rovnakú značku.