Odborníkmi vybrané vína z najobľúbenejších odrôd od slovenských vinárov majú meno Slovenské Vinice.

Spotrebitelia sa pri výbere a rozhodovaní stále viac prikláňajú k domácim produktom od slovenských výrobcov a dodávateľov, pričom hľadajú poctivé a kvalitné výrobky. Rovnako nie je žiadnou novinkou, že ponuka v segmente tichých vín sa neustále rozširuje, v dôsledku čoho sa pre bežných zákazníkov stáva neprehľadnou.

Značka Slovenské Vinice tieto atribúty zohľadnila a priniesla unikátne riešenie. Spotrebiteľom pod jednou značkou ponúka jednoduchú možnosť ochutnať odborníkmi vybrané vína z rôznych vinohradníckych oblastí Slovenska a od rôznych slovenských vinárov. V aktuálnom výbere si konzumenti môžu vychutnať sedem vín z troch vinohradníckych oblastí – z malokarpatskej, južnoslovenskej a stredoslovenskej.

Z bohatej ponuky slovenských vinárov a vinohradníckych oblastí prináša značka Slovenské vinice zákazníkom dôsledne vybranú kolekciu siedmich akostných vín z najobľúbenejších odrôd viniča, ktoré si môžu milovníci tohto nápoja vychutnať za dostupnú cenu. Unikátnosť konceptu potvrdzuje aj skutočnosť, že za výberom vín stojí štvorčlenná degustačná komisia odborníkov z rôznych oblastí výroby a hodnotenia vína, ktorí ručia za kvalitu výberu z ponuky slovenských vinárov.  „Každé víno sme vyberali spomedzi viacerých vzoriek z danej odrody s dôrazom na kvalitu a odrodový charakter. Cieľom bolo, aby vybrané vína získali od degustačnej komisie lepšie hodnotenie ako hlavné konkurenčné vína v rovnakej cenovej hladine,“ uviedol predseda degustačnej komisie Jean-Daniel Angibaud.

V portfóliu značky Slovenské vinice sa aktuálne nachádza štvorica bielych, dve červené a jedno ružové víno s chráneným označením pôvodu.  Z Malokarpatskej vinohradníckej oblasti je to Chardonnay, ktoré je charakteristické mladistvou, svetlo slamovou farbou so zeleným okrajom. V jeho vôni sa snúbia tóny letných jabĺk s jemne krémovou koncovkou. Hodí sa najmä k pečenému kuraťu. Rizling vlašský, rovnako z  oblasti Malých Karpát, to je farba bieleho zlata, nežná citrusová vôňa a harmonická chuť drobného bieleho ovocia s vyváženou kyselinkou. Odporúča sa podávať s prírodnými úpravami hydiny a rýb.

V Rulandskom bielom zo Stredoslovenskej vinohradníckej oblasti môžu konzumenti nájsť vôňu bielych kvietkov a chuť letného ovocia s korenistým záverom. Vynikne s krémovými polievkami či hubovým rizotom. Milovníci bieleho vína určite ocenia vôňu viničového kvetu a harmančekového čaju či tóny čerstvých byliniek v dochuti Veltlínskeho zeleného, ktoré sa vo výbere značky Slovenské vinice dostalo z Južnoslovenskej vinohradníckej oblasti. Vhodné je podávať ho ako aperitív v kombinácii s ementálom.

Z dvojice červených vín môžeme vyzdvihnúť Cabernet Sauvignon, ktorý sa vyznačuje tmavo rubínovou farbou a ovocno-korenistou vôňou s tónmi ríbezlí a eukalyptu. Bohatá chuť čierneho lesného ovocia najlepšie vynikne s divinou a vyzretými syrmi.  Frankovka modrá prináša mladistvú vôňu červeného kôstkového ovocia s jemným dotykom vanilky. V chuti možno nájsť čierne čerešne so šťavnatým záverom. Výborné servírovať k pečenému mäsu. Obe červené vína sú z malokarpatskej oblasti.

Sedmičku slovenských vínnych skvostov uzatvára Cabernet Sauvignon ružové, ktoré sa vyznačuje nezameniteľnou farbou letnej ruže. Tomuto vínu zo Stredoslovenskej vinohradníckej oblasti dominujú ako v chuti, tak i vôni intenzívne tóny  červených ríbezlí a lesných jahôd so sviežou harmóniou ovocnosti.

Značka Slovenské vinice si okrem starostlivého výberu jednotlivých vín v ponuke dala záležať aj na vzhľade obalov, v ktorých sa vína dostávajú k zákazníkom. Dizajn etikiet vzdáva hold poctivej práci slovenských vinárov. Na  etikete je pod logom značky Slovenské Vinice pečať, ktorá vystihuje samotný koncept, a tradičný vinársky motív inšpirovaný ľudovými výšivkami. Rukou písaný text na spodnej dolepke špecifikuje odrodu, vinohradnícku oblasť a ročník.

Starostlivý výber expertov.

Jedinečný koncept značky Slovenské vinice uzrel svetlo sveta vďaka spoločnosti ST. NICOLAUS, ktorá ako líder na trhu liehovín s rozsiahlymi znalosťami trhu rozumie spotrebiteľom, pozná ich potreby a správanie. Avšak výber tých najlepších vín od slovenských vinárov bol zverený do rúk kvalifikovaných odborníkov s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti vinárstva.  „Pri uvedení značky na trh sme koncept testovali aj na konzumentoch vína a získali sme zaujímavé výsledky. Viac ako 80 % respondentov hodnotí koncept ako zaujímavý – oceňujú najmä podporu slovenských producentov či odbornosť výberu. Koncept Slovenské vinice pomôže spotrebiteľom lepšie sa zorientovať v širokej ponuke vín, pod jednou značkou ponúka možnosť ochutnať vína z rôznych oblastí a od rôznych vinárov, a zároveň ponúka domácu kvalitu za dostupnú cenu,“ uzavrel Marcel Malý, brand manažér spoločnosti  ST. NICOLAUS.

Za odborným výberom vín v aktuálnej ponuke stojí štvorica expertov: Predseda degustačnej komisie Jean-Daniel Angibaud je uznávaný someliér a držiteľ prestížneho vinárskeho ocenenia “Prud ‚Homme de la Jurado de Saint-Emilion”. Okrem iného pomáhal tiež s výberom vín viacerým slovenským aj svetovým sieťam hotelov. Katarína Furdíková pôsobí ako enologička a vedecká pracovníčka oddelenia Biochemickej technológie, Fakulty chemickej a potravinárskej technológie na STU v Bratislave. Popri vedeckej činnosti vo viacerých odboroch sa venuje aj senzorickej analýze na úrovni degustátor. Ďalším odborníkom je Ladislav Ďörď, skúsený technológ na výrobu vína, ktorý vyštudoval vinohradníctvo na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre, kde v roku 2010 ukončil svoje doktorandské štúdium. V rámci svojej kariéry pôsobil vo viacerých významných vinárstvach  na Slovensku aj v zahraničí.  Štvoricu expertov uzatvára  Marek Závracký, vedúci oddelenia pre kontrolu vína v SR a hlavný inšpektor Štátnej veterinárnej a potravinárskej správy na Slovensku. Zároveň pôsobí aj ako podpredseda komisie pre zatrieďovanie a certifikáciu vín ÚKSUP.