Huawei oznámil finančné výsledky za prvý polrok roku 2015.

Spoločnosť Huawei, popredný svetový dodávateľ riešení pre informačné a komunikačné technológie (ICT), oznámila obchodné výsledky svojej spotrebiteľskej divízie („Huawei Consumer BG“) za prvý polrok roku 2015.

Divízia Huawei Consumer BG v prvom polroku roku 2015 naďalej vykazovala pozoruhodný obchodný rast, keď celkové tržby dosiahli 9,09 miliardy USD. Tržby z predaja mobilných zariadení firmy Huawei dosiahli v prvom polroku roku 2015 hodnotu 7,23 miliardy USD, čo znamená medziročný nárast o 87 %. Stalo sa tak vďaka úspechu stratégie divízie Huawei Consumer BG spočívajúcu v zameraní sa na mobilné zariadenia strednej a vyššej triedy, ktoré prispeli k nárastu odbytu, ako aj k zvýšeniu priemernej predajnej ceny.

Rast predaja smartfónov Huawei prekonal rast celého trhu.

V prvom polroku roku 2015 dodala divízia Huawei Consumer BG celkom 48,2 miliónov smartfónov.

Rapídny nárast tržieb v regiónoch po celom svete.

Globálna stratégia spoločnosti Huawei naďalej podporuje stabilný obchodný rast v Číne a aj na zahraničných trhoch. Nárasty tržieb v jednotlivých regiónoch: západná Európa 45 %, severovýchodná Európa 54 %, južné Tichomorie 41 %, severná Afrika 164 % a Stredný východ 48 %. Podľa GFK podiel Huawei na celosvetovom trhu smartfónov počas prvého štvrťroku 2015 naďalej rástol a to o 6,7 % v januári, 7,1 % vo februári, 7,8 % v marci, 8,1 % v apríli a 8,8 % v máji. Na čínskom trhu spoločnosť Huawei podľa GFK predbehla Samsung a Apple a získala najväčší podiel na trhu, a to v marci 12,9 %, v apríli 13,6 %, v máji 14,1 % a v júni 15,2 %.

Predaj vlajkových produktov značky Huawei dosahuje hranicu 5 miliónov.

V prvom polroku roku 2015 bolo celosvetovo dodaných 5 miliónov kusov vlajkového produktu Huawei Mate 7, ktorý zaznamenal pôsobivé predaje vo viac ako 100 krajinách.

Odhodlanie stať sa najrešpektovanejšou značkou u celosvetových spotrebiteľov.

V máji 2015 bola spoločnosť Huawei prvýkrát uvedená v rebríčku stovky najhodnotnejších značiek sveta „BrandZ Top 100 Global Brands“ pre rok 2015 a to na 16. mieste v kategórii veda a technika s hodnotou značky 15,335 miliardy USD. V roku 2014 ako prvá značka z pevninskej Číny dostala do zoznamu najlepších značiek „Interbrand TOP 100 Best Global Brands“.

V júni pokrývala globálna komunita na sociálnych sieťach viac ako 6,8 milióna fanúšikov. To znamená celosvetový nárast o 40 %, pričom celkový objem on-line komunikácie narástol o 60 %.

Odhodlanie k dlhodobej konkurencieschopnosti a k využitiu príležitostí, ktoré prináša „internet vecí“.

V druhej polovici roku 2015 bude divízia Huawei Consumer BG pokračovať v zužitkovávaní svojich skúseností a znalostí z oblastí telekomunikačného hardvéru a softvéru pre využitie príležitostí, ktoré prináša éra „pripojenia všetkých vecí“.

Preto spoločnosť Huawei zintenzívnila svoju stratégiu v oblasti nositeľných zariadení a na tohtoročnom veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone predstavila hodinky Huawei Watch W1 a náramky TalkBand N1 a B2

Spoločnosť Huawei má celosvetovo 16 výskumných centier vrátane napr. estetického výskumného centra v Paríži, matematického výskumného centra v Rusku, výskumného centra pre design a kontrolu kvality v Japonsku alebo softvérového výskumného centra v Indii. K 30. Júnu prihlásila spoločnosť Huawei celkovo 76 687 patentov, z ktorých 18 000 sa týka prístrojov. Celkom 41 903 patentov bolo schválených na celosvetovej úrovni.

V odbore pripojených automobilov uzavrela spoločnosť Huawei v prvom polroku roku 2015 rad strategických partnerstiev s poprednými automobilkami, vrátane firiem Volkswagen, Mercedes-Benz a Audi, pričom druhé dve menované poverili svojich externých dodávateľov, aby v ich budúcich zariadeniach pre sieťové pripojenia automobilov používali palubné 4G komunikačné moduly značky Huawei.